Toon posts:

Margins in IE default altijd +3 cm

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als de vraagstelling niet duidelijk genoeg is, vraag ik aub of de persoon die dit leest even wil kijken onder file, print preview en de pagina dan in print preview wil bekijken. Als het goed is en de default instellingen zijn nog aanwezig dan zie je dat de pagina maar voor de helft ofzo uitprint.

Het gaat in dit geval om de margins. Ik stel deze in op 20 mm maar IE drukt af met margins van 50 mm.

Dit is een DESIGN probleem. Dit is een groot probleem, best wel belangrijk.

Ik heb veel gezocht op het net maar er staat gewoon niets. Ook niet op microsoft.com.

Mijn dringende oproep is dan ook: wie heeft hier ook problemen mee? wie weet een oplossing? Wie zou dit in IE verbeterd willen zien?

Uiteindelijk willen we allemaal de beste oplossing en dat is een verbetering in IE. Als dit probleem onder de aandacht komt gaat dit misschien wel ooit een keer gebeuren.

Het probleem met deze post is eigenlijk: het gaat over software (IE) maar bij de oplossing van dit probleem zijn eigenlijk het meest de belangen gedient van de website makers. Niet de lezers. De lezers kunnen gewoon de margins instellen als ze een beetje met IE overweg kunnen. Dus de webdesigners zitten met het probleem. Niet de surfers.
Daarom post ik het hier, omdat hier de juiste mensen zitten.
Als ik het bij software - windows related zou posten wordt er gewoon gezegd: stel je margins in op 0. Maar het probleem is dat ik dat wel weet maar niet ieder ander op het internet. Er zijn ontzettend veel mensen die nog niet eens weten hoe ze iets af moeten drukken, of zelfs hoe ze de printer aan moeten zetten. Die mensen hebben hoogstwaarschijnlijk meer verstand van andere dingen dus zou ik ze, als web-designer, hier niet mee lastig willen vallen (marges veranderen).
Ik zou het script van meadroid erin kunnen zetten maar dan zit je met het probleem dat mensen dit moeten downloaden als ze op de website terecht komen. Veel mensen zien dit script als virus (een gerechtvaardigde virus-fobie). Dus dat is niet goed voor het vertrouwen. En dat is het laatste wat je wil, dat klanten je al wantrouwen voor ze de website feitelijk gezien hebben.

Ik hoop dat dit bericht nu eens serieus genomen wordt, dus een oproep aan de moderators: Dit is een probleem van IE, waar het gevolg van dit probleem voor rekening is van de web-designers over de hele wereld. Het probleem is voor anderen waarschijnlijk groter als voor mij. Als u als moderator bij deze post geen interesse heeft, denk dan eventjes dat ik dit niet alleen doe uit eigenbelang. Het is voor alle partijen het beste dat dit opgeklaard wordt. Het geeft de margin-fout een bepaalde status, en misschien later, een fix. Dit kan alleen als meer mensen zich hierbij betrekken.

MVG
JP

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

pffft, ik ken nog wel meer bugs in IE die ik als webdesigner ook graag gefixed zou zien...

Ik blijf erbij dat dit een software fout is, en dus in het verkeerde forum staat. Verder overtreed je een belangrijke regel van onze policy: je topic opnieuw posten na een slotje is hier not-done.

* crisp gaat straks je verhaal lezen

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

na wat googlen heb ik gevonden dat het inderdaad een bug is - IE schijnt de opgegeven margins relatief te nemen tov de al ingestelde margins op de client waardoor je dus dubbele margins krijgt. ScriptX wordt veel aangeraden als een mogelijke oplossing - een andere oplossing heb ik niet kunnen vinden, maar mogelijk dat je met VBScript nog wel wat kan doen.

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.