Toon posts:

[G4Ti4200] Elke andere driver dan huidige geeft zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze pc in mijn bezit:

AMD 1800
Giga-byte-7vrxp rev. 2.0
2x Maxtor HD 80 gig
GF 4 Ti 4200 128 Mb Leadtek
XP Pro

De rest lijkt mij niet relevant.

Het is nu zo dat mijn computer het eigenlijk geweldig doet. Alles draait met de nieuwe 4-in-1 van Via en heb Directx 9.0b lopen. Geen vuiltje aan de lucht.

Mijn detonator is: 40.72 en dat loopt allemaal goed.

Nu dacht ik toch een keer mijn drivers te gaan updaten maar kom tot een schrikbarende conclusie.

Geen één hogere driver dan die ik heb werkt, tot en met de allernieuwste aan toe. Hij installeerd de driver probleemloos, hij start opnieuw op, de computer doet het gewoon maar hij geeft geen beeld. Ja wel beeld, maar totaan opstarten van XP pro. Dan moet ik weer starten in veilige modus, system restore en dan doet hij het weer, met de oude drivers. Vind ik een beetje vreemd.

Wat is nu de juiste handeling om die nieuwe drivers te installeren? Ik bedoel; bij Windows XP kan je ze toch gewoon over de huidige heen zetten? Of moet je eerst de huidige de-installeren? Of wat wel te doen, of kent iemand dit verschijnsel? 8)7 :?

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24
Updating Your Drivers
Once you're done with the BIOS, the first thing you'll want to do is make sure your AGP drivers are updated. Check your motherboard manufacturer's manual for information on this. Updated drivers can sometimes give you a nice speed increase and/or better stability.

With that out of the way, the next thing you'll want to do is grab the latest drivers for your GeForce2 card. Manufacturers, of course, always provide drivers on the CD that came with the card, but chances are they're outdated and there's a newer better one out there. You can check out the manufacturer's page and grab the latest drivers or you can go to NVIDIA's site to get the latest reference drivers. I recommend that you grab the reference drivers if you want the absolute best in terms of speed, stability, and FSAA performance. If your card has extra features, such as TV-Out, then you'll want to stick with your manufacturer's drivers as they will be supporting those extra features the reference drivers can't.

When you have found your drivers that you'll be using, you'll want to do a clean install of your drivers. This involves editing your Registry, as well as changing your adapter device. This ensures the best method of getting your drivers to work in optimal conditions. Here's how you do a clean install of your drivers:

1. Go to Add/Remove programs, and uninstall the drivers from there if you can.
2. Go to Start and Run and type regedit in there. Press Ok. Double click the HKEY_LOCAL_MACHINE to open it up, then SOFTWARE. Now delete the Nvidia Corporation key by right clicking on it and choosing Delete. Now exit out by clicking the lil X at the top right.
3. Reboot, and hold F8 right before the Windows logo comes up. Choose Safe Mode. Go to Start and then Find and Find Files/Folders. Do a search for these files:
In C:\Windows\System: nv*.*
In C:\Windows\Inf: nv*.inf
In C:\Windows\Inf\Other: nv*.inf
4. Then delete the ones you find in those folders that show up.
5. Right click Desktop, choose Properties and click on the Settings tab. Click the Advanced Properties button and find the Adapter tab. In there, click the Change button and at the bottom, click the Show All Devices bubble. In the left window, scroll up to the top and choose Standard Display Types. In the right window, choose Standard Display Adapter (VGA). Click OK.
6. Reboot. Now install your drivers in the normal way. Reboot again. You're all set now.
Bron: http://www.3dgpu.com/modu.../article.php?articleid=58

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Lijkt me dat je ze gewoon over de oude heen kan zetten, om te kijken of het hier aan ligt kan je met een detonatordestroyer de 40.72 er helemaal uithalen en dan een nwe driver op de normale manier installeren.
Je kan ook de driver uitpakken en dan via computerbeheer de driver updaten :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, in het verhaaltje gaat het om een GF2 (niet dat dat er echt toe doet) maar verder, Tis windows XP. Daar kan je de driver toch gewoon uninstallen?

Maar juist het vreemde vind ik, hij geeft alleen zwart beeld, voor de rest doet hij het gewoon! Kan via sneltoets winamp opstarten en hij gaat gewoon spelen en kan ook weer afsluiten!

• jpiscaer
Als je goed je drivers wil uninstallen, is bovenstaande procedure het volledigst. Dat 't over een GF2 gaat boeit totaal niet, gaat immers over dezelfde detonator. Ook in Windows XP is het 't beste om 't op de bovenstaande manier te doen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Misschien dat er iets metje refreshrate gebeurt... Want als die monitor uitgaat bij starten windows, is dat heel vaak ten gevolge van t feit dat je refreshrate de monitorspecs te boven gaat.

• jpiscaer
Sjah schreef op 27 October 2003 @ 15:09:
Misschien dat er iets metje refreshrate gebeurd... Want als die monitor uitgaat bij starten windows, is dat heel vaak ten gevolge van t feit dat je refreshrate de monitorspecs te boven gaat.
Of je resolutie natuurlijk. Probeer 's je driver te uninstallen, zodat je standaard ms drivers geladen worden, daarna reboot, kijken of dat werkt... Als dat werkt kun je de nieuwe detonators (forceware tegenwoordig) installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Jainoxi schreef op 27 October 2003 @ 15:10:
[...]

Of je resolutie natuurlijk. Probeer 's je driver te uninstallen, zodat je standaard ms drivers geladen worden, daarna reboot, kijken of dat werkt... Als dat werkt kun je de nieuwe detonators (forceware tegenwoordig) installeren...
Heb ik gedaan, dan gaat hij zelf installeren, (45.??) en dan doe ik die nieuwe erover heen, en dan geeft hij een fout aan :? Nou, dan maar w8en tot helemaal niet meer gaat, want heb nog geen zin in re-install, daarvoor loopt het té goed

Verwijderd

Topicstarter
Alles geprobeerd zoals hierboven staat :(

Alles op laag gezet, drivers uninstallen en krijg dan wel beeld bij opnieuw installeren totdat ik naar Gforce menuutje wil gaan, dan geeft hij een Catostrophical Fault (spelling is verkeerd :S) En daarna is menu onleesbaar en geeft daarna een dll error!

Ga ik weer terug naar oude driver (40.72) zit alles snor :S

Maar de nieuwste WHQL (52.16) dan geeft hij een no-go!

Iemand, want normaal kan ik alles wel oplossen, maar dit snap ik gwoon niet :? :r

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Wat gebeurd er als je een schoone install doet met de 52.16!!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:41
Heb je een TV-out?
Dan kan het zijn dat ie je tv out als hoofdscherm ziet! dus geen beeld op je monitor! FF Tv erop aansluiten en via TV instellen, dan moet ie het doen.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
Smattie schreef op 28 October 2003 @ 21:33:
Wat gebeurd er als je een schoone install doet met de 52.16!!
Dan zal het vast gaan werken, maar ik heb nog geen behoefte aan een schoonne install, dat deed ik voorheen om de zoveel tijd, maar ben eindelijk zo gelukkig dat mijn compje het fan-tas-tisch doet al 9 maanden zonder maar 1 error & slecht 2 vastlopers (freeze in game) behalve deze error dan! Dus dat is nog geen optie, maar ik ga binnenkort verhuizen, nieuwe spullen, alles opnieuw en dan is dat eerste wat ik doe
Althalus schreef op 28 October 2003 @ 21:36:
Heb je een TV-out?
Dan kan het zijn dat ie je tv out als hoofdscherm ziet! dus geen beeld op je monitor! FF Tv erop aansluiten en via TV instellen, dan moet ie het doen.
Had ik al uitgeschakeld, of te wel, alles op standaard zetten, geen tv out aan het gebruiken op moment van installen nieuwe drivers ..

Blijft vreemd geheel :r , maar jah: alles werkt nog steeds en snel zat voor alle spellen die ik heb, dus wat klaag ik eigenlijk! :D ('t vreet gewoon van binnen dat het niet lukt |:( )

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:41
Ik had gisteren dat namelijk ook, zat een beetje te kloten met updaten van drivers en toen kreeg ik dus beeld via tv out ipv monitor.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Smattie
Welke type heb je precies ik heb namelijk de Leadtek A250 LE TD MyVIVO maar ik heb nergens last van. Met de 52.16 driver is het zelfs voor het eerst voorgekomen dat WinXP geen waarschuwing gaf of ik wel door wou gaan!!

Maar voor jou probleem, ik zou het lekker laten zitten. Je zegt net zelf ook het draaid lekker dus blijf er maar vanaf en begin opnieuw met je nieuwe systeem.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Smattie schreef op 28 October 2003 @ 23:15:
Welke type heb je precies ik heb namelijk de Leadtek A250 LE TD MyVIVO maar ik heb nergens last van. Met de 52.16 driver is het zelfs voor het eerst voorgekomen dat WinXP geen waarschuwing gaf of ik wel door wou gaan!!

Maar voor jou probleem, ik zou het lekker laten zitten. Je zegt net zelf ook het draaid lekker dus blijf er maar vanaf en begin opnieuw met je nieuwe systeem.

Succes
Ik heb dezelfde, lekker kaartje hoor! En wat je zegt, bij alle drivers gaf windows een waarschuwing, maar bij deze niet! Zoals je zegt, vreemd maar laat maar gaan :)

Bedankt voor de reacties!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Het zou eventueel zelfs ook nog aan je CPU (of andere hardware) kunnen liggen, ik had een soortgelijk geval.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Smattie
AMD 1800
Giga-byte-7vrxp rev. 2.0
2x Maxtor HD 80 gig
XP Pro

Jou score 9973

AMD 1600
K7VT4-4X
2x Maxtor HD 40 GB
XP Pro

Mijn score 8138

Nu is mijn vraag met welke driver heb je dit getest???

[ Voor 20% gewijzigd door Smattie op 05-11-2003 13:47 ]

Pagina: 1