Ervaringen met Nforce system utility?

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het neuzen kwam ik dit tegen:
ftp://download1.nvidia.com/windows/nforce/systemutility

Ik werd hier danig opgewonden van >:), want na een paar maanden NF7 bezitter te zijn heb ik het wel behad met die brakke IDE performance onder W2K. Ik kijk echt uit naar nieuwe NFORCE drivers MET w2k IDE support. Hopenlijk biedt die utility wat uitkomst, weet iemand er wat meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

damn handig proggie, kan nu vanuit windows overclocken,

edit: weet iemand hoe ik in de advance overclock mode kom? ik krijg nou alleen maar basic overclocking waarbij ik alleen fsb, agp en ram kan veranderen

[ Voor 59% gewijzigd door Fanatic_FS op 27-10-2003 17:23 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 27 October 2003 @ 17:07:
damn handig proggie, kan nu vanuit windows overclocken,

edit: weet iemand hoe ik in de advance overclock mode kom? ik krijg nou alleen maar basic overclocking waarbij ik alleen fsb, agp en ram kan veranderen
ik kan er ook niet bij en ik mis ook zoiets als voltage's maar dat komt blijkbaar nog

edit:
ik zie nou net dit staan : NOTE: Some NVIDIA nForce products will require you to update your BIOS to enable functionality with the NVIDIA System Utility.
dus ik ga eens even proberen om te update

ik gebruik een abit NF7-S V2.0 en nu met bios 19 kan ik ook de temps en de voltage's en snelheden ( dus MEM FSB en AGP uitlezen ) wat me onderandere opvalt is dat er nu de cpu DIE word uitgelezen en mijn systeem temp is 50 C terwijl MBM en bios 27 C aangeven

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 18:48:
[...]

ik kan er ook niet bij en ik mis ook zoiets als voltage's maar dat komt blijkbaar nog

edit:
ik zie nou net dit staan : NOTE: Some NVIDIA nForce products will require you to update your BIOS to enable functionality with the NVIDIA System Utility.
dus ik ga eens even proberen om te update
welk mobo gebruik jij? (in je sig staat namelijk een abit kt333) ik gebruik een 8rda3+, uit de changelog kan ik opmaken dat je vcore etc gewoon zou moeten kunnen veranderen.

"Fixed issue on nForce 3 in which the CPU voltage could not be set"

lijkt me dus dat je vcore zou moeten kunnen veranderen

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 27 October 2003 @ 19:09:
[...]

welk mobo gebruik jij? (in je sig staat namelijk een abit kt333) ik gebruik een 8rda3+, uit de changelog kan ik opmaken dat je vcore etc gewoon zou moeten kunnen veranderen.

"Fixed issue on nForce 3 in which the CPU voltage could not be set"

lijkt me dus dat je vcore zou moeten kunnen veranderen
vcore kan ik niet verzetten ( nu met de nieuwe bios wel uitlezen en hij zegt 1.85 Volt terwijl in de bios toch echt 1.75 Volt is ingesteld MEM zegt 1.71 Volt )

Jah hoor ik verzet de FSB van 368 naar 300 en klik op het vinkje
direct bevroven helemaal niks geen reactie meer , dus maar gereset en het kan blijkbaar alleen in kleine stapjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wel eens bij nagedacht dat je geheugen die snelheid misschien niet aankan? Om zo maar te gaan roepen dat een programma niet werkt zonder het goed te hebben getest is een beetje dom.

[ Voor 3% gewijzigd door RAJH op 27-10-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

toen ik van 370 naar 266 ging hing me pc ook, maar toen ik van 370 naar 378 ging was er niks aan de hand en wcpuid gaf ook een fsb van 378 weer, blijkbaar werken grote stappen nog niet echt

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 06:29
IDE not reported, zegt ie terwijl ik wel de nforce2 drivers heb geinstalleerd(soltek nforce2 mobo, xp 2600+) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ik had enkel de basic features dus D8 ik maar even mijn 8rda+ bios te updaten wat nu net gebeurd is. Helaas geen nieuwe functies, nog steeds basic :(.

Overclocken van 200 fsb naar 205 werkt, helaas ben ik weinig zonder voltage instellingen. Ik vind het al een goeie zet van nvidia, laten we hopen dat steeds meer features gaan geactiveerd worden.

Wel een leuke EULA in feite, duidelijker zeggen dat het op eigen risico is kon niet O-)

Kortom _/-\o_ nvidia :+

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAJH schreef op 27 oktober 2003 @ 19:30:
Wel eens bij nagedacht dat je geheugen die snelheid misschien niet aankan? Om zo maar te gaan roepen dat een programma niet werkt zonder het goed te hebben getest is een beetje dom.
ja ik weet zeker dat pc 333 geheugen op 150 mhz fsb kan draaien :) ( ddr 300 )
ik zette de snelheid omlaaag he, niet omhoog.
maar evengoed wel een goeie actie van nvidia. Ik vind het een beetjuh op de nieuwe guru lijken ( on the fly ocing ). Als alles dadelijk werkt zekerz een mooi programma
chimo schreef op 27 October 2003 @ 19:34:
IDE not reported, zegt ie terwijl ik wel de nforce2 drivers heb geinstalleerd(soltek nforce2 mobo, xp 2600+) :?
dit zegt hij bij mij ook :9

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 14:50:
Tijdens het neuzen kwam ik dit tegen:
ftp://download1.nvidia.com/windows/nforce/systemutility

Ik werd hier danig opgewonden van >:), want na een paar maanden NF7 bezitter te zijn heb ik het wel behad met die brakke IDE performance onder W2K. Ik kijk echt uit naar nieuwe NFORCE drivers MET w2k IDE support. Hopenlijk biedt die utility wat uitkomst, weet iemand er wat meer van?
offtopic:
Huh, wat zeg je nou :? Ik heb ook een abit nf7-s in de pijplijn, en ik was van plan om daar w2k op te pleuren. Eigenlijk dacht ik dat je de drivers van je mobo manfacturer moest nemen ipv de nvidia drivers (of andersom :o ) en dat er verder niet zoveel mis was? Heb niet zoveel zin om ook nog eens een licentie voor WXP te moeten gaan halen :(

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Werkt een beetje op een Shuttle SN41G2.
Ik kan FSB en mem. timings(3) instellen. AGP wel een slider niet instelbaar (hoeft ook niet :))

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
ik kan ook alleen de basic gebruiken, en ook grote stappen naar beneden werken niet naar boven bij mij wel (van 333 naar 417)

en te temps werken hier niet echt goed 60 voor cpu en 50 voor case

dit met een abit nf7-s 2.0

[ Voor 8% gewijzigd door Puc van S. op 27-10-2003 20:02 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 19:40:
[...]

ja ik weet zeker dat pc 333 geheugen op 150 mhz fsb kan draaien :) ( ddr 300 )
ik zette de snelheid omlaaag he, niet omhoog.
maar evengoed wel een goeie actie van nvidia. Ik vind het een beetjuh op de nieuwe guru lijken ( on the fly ocing ). Als alles dadelijk werkt zekerz een mooi programma

[...]

dit zegt hij bij mij ook :9
hoe is jouw ide preformance dan? bij mij bagger traag, ik heb dan wel een ouwe maxtor 30gb 5400 maar hij buffert constant

en trouwens die bestanden bij ide(bij apparaatbeheer) zijn gewoon van xp en niet de nvidia drivers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Ik heb de taak op me genomen om hem te testen op de Chaintech Zenith 7NJS. Ik geloof dat ie het doet, maar het is pas het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op 27 October 2003 @ 20:15:
[...]

hoe is jouw ide preformance dan? bij mij bagger traag, ik heb dan wel een ouwe maxtor 30gb 5400 maar hij buffert constant

en trouwens die bestanden bij ide(bij apparaatbeheer) zijn gewoon van xp en niet de nvidia drivers :?
ik ben er inmiddels achter dat je inderdaad de fsb in stapjes van 5 - 10 mhz als maximale stap kunt verzetten. En mijn ide performence is goed ( 20 gb 7200 @ ide @ 35 mb/s read en 38 mb/s write ) en me sata werkt lekker snel ( 120 gb 7200 @ sata @ 45 mb/s read en 50 mb/s write ) en bij mij is de cpu idd ook 60 C en me systeem ook 50 C , de waardes veranderen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 14:41
ik denk gewoon dat het programma de waardes nog niet goed kan uitlezen, dus nog een updat nodig heeft. want ik dat pdf is de cpu bij hun 85 graden :X

en daar woden de ide drivers ook niet herkent :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 04:57

Losha

clear my path motherfucker

zal me benieuwen hoelang het duurt tot de asus a7n8x serie ondersteund wordt..heb nu alleen basic..en niet eens alle basics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:58

Meneer iCy

swarma

en de msi k7n2 :\ heb ook alleen basic en ook zeer weinig en ik kan niet eens mijn temps uit lezen altans niet vinden 8)7

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

iCeWiRe schreef op 27 oktober 2003 @ 23:02:
en de msi k7n2 :\ heb ook alleen basic en ook zeer weinig en ik kan niet eens mijn temps uit lezen altans niet vinden 8)7
Kan ik op mijn NF7-S ook niet hoor :D . Temps biljven ook bij mij constant op 60 en 50 graden staan -> progje kan dat dus helemaal nog niet uitlezen.

Ook kan ik niet met grote(re) stappen omhoog: van 400 naar 420 leverde een vastloper op, terwijl als ik dat in de bios instel dat mijn sys het gewoon trekt.

Maar ik neem aan dat dit nog lang niet de eindversie is, dus dat het over een tijdje beter gesteld zal zijn met dir progje :D Belooft iig veel leuks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:58

Meneer iCy

swarma

// offtopic
ik wil een nieuwe cpufan kopen zodat ik ook een bietje kan overklokken en een andere fan voor me radeon 9500 zodat dat ding ook een 9700 pro kan worden welke 2 coolers zijn het beste daarvoor? :S geen waterkoeling 8)7
//
Modbreak: dit is wel extreem offtopic- ga ff de DOC (Die-Hard Overclocking & Cooling) FAQ lezen...

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 27-10-2003 23:40 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

icewire...FOEI..dont do that
totaal niet relevant hier..en kun je beter eerst maar door DOC forum struinen hiervoor

[edit] dion_b was me al voor :)

[ Voor 14% gewijzigd door Losha op 27-10-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
valt nog beetje tegen (of ligt het aan mij)
mijn a7n8x dlx rev2 trekt zich niets van het proggie aan....

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Die Sysinfo is handig, laat me zo even weten dat ik een Nanya ramreep in mn systeem heb zitten! Ik dacht zelf te maken te hebben met goedkope rommel (was ook de bedoeling, maar goed). Kan ik ook leuk gaan OC'en.

Jammer dat mn 8RDA+ niet herkend wordt, terwijl ie toch supported is :/ .

offtopic:
[quote]sphere2 schreef op 27 October 2003 @ 19:46:
[...]

[offtopic]
Huh, wat zeg je nou :? Ik heb ook een abit nf7-s in de pijplijn, en ik was van plan om daar w2k op te pleuren. Eigenlijk dacht ik dat je de drivers van je mobo manfacturer moest nemen ipv de nvidia drivers (of andersom :o ) en dat er verder niet zoveel mis was? Heb niet zoveel zin om ook nog eens een licentie voor WXP te moeten gaan halen :(
[/offtopic][/quote]

Wees gerust alles werkt met w2k, de nForce2 ide drivers voor genoemd OS zijn eigenlijk scsidrivers met een idejasje aan. Werkt, maar mn proc schiet naar 99 als ik iets installeer van mn cd-rom. De laatste release had Nvidia geprobeerd een idedriver aan de man te brengen en dat gaf een boel rotzooi. Ik vond het eigenlijk best goed leedvermaak >:)

[ Voor 3% gewijzigd door L3TUC3 op 28-10-2003 00:21 . Reden: typo ]

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 23:39

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Die advanced options en mobo herkenning komt vast wel goed in een volgende versie. Als ik het goed begrepen heb moet je ook met die advanced tools nog steeds herstarten om de boel vast te houden.

Intussen blijft het wel makkelijker OC'en zo: instellen, testen, hoger instellen, testen, nog hoger, Primen..., ff rebooten en instellingen vastzetten. En dan maar weer verder, zonder na elke stap te hoeven herstarten. Mooi hoor ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

en vooral niet elke keer het gezeik omdat je de bios niet meer inkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net 250MHz gehaald met dit progsel.. Ik kan booten op 246MHz en sisoft draaien. Mn score toen was 3845MB/s op 10,5 x 246MHz.

Daarnet draaide ik op 10 x 250Mhz en kreeg ik 3846MB/s.. Toch weer wat sneller..lol. Helaas crashte het systeem bij het openen van paint :+

Wat handig is...is dat ik nu met bios 10 de FSB's kan draaien die niet in de bios zitten zoals 246, 247, 248, 249. De bios gaat van 245 naar 250 waarbij 245Mhz in de bios als echte waarde 246Mhz geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12

GG85

.......

Ik heb hem er gelijk maar weer afgegooit. Het werkt wel leuk maar een toegevoegde waarde heeft het niet vind ik. Nu alles eenmaal to-the-max staat via de bios gebruik ik dit progje toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

chimo schreef op 27 oktober 2003 @ 20:15:
[...]

Ik heb ook problemen gehad met mijn a7n8x deluxe......totdat ik de AOPEN 2.64 drivers installeerde. Deze hebben andere IDE drivers aan boord en die werken super! Voor mij dan.

Zijn gewoon te downloaden van de Aopen ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 27 October 2003 @ 23:53:
valt nog beetje tegen (of ligt het aan mij)
mijn a7n8x dlx rev2 trekt zich niets van het proggie aan....
ik heb ook de a7n8x dlx rev2 en als ik cpucool mag geloven blijft mijn pc op 2088 lopen, terwijl wcpuid wel andere snelheden weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
acidfever schreef op 28 October 2003 @ 08:40:
[...]

Ik heb ook problemen gehad met mijn a7n8x deluxe......totdat ik de AOPEN 2.64 drivers installeerde. Deze hebben andere IDE drivers aan boord en die werken super! Voor mij dan.

Zijn gewoon te downloaden van de Aopen ftp.
mooi, gaan we even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 13:43:
[...]

ik heb ook de a7n8x dlx rev2 en als ik cpucool mag geloven blijft mijn pc op 2088 lopen, terwijl wcpuid wel andere snelheden weergeeft.
volgens mij werkt het toch wel (sisoft sandra geeft ook een positieve reactie op de veranderingen)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:02

DinX

Motormuis

Domme vraag misschien, maar heo start ik het programma :?
Ik heb het zojuist geïnstalleerd maar er komt niks bij in start menu of configuratiescherm :?

Nevermind, hebt het al :o

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 28-10-2003 23:53 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

sphere2 schreef op 27 October 2003 @ 19:46:
[...]

offtopic:
Check ff de Aopen Ftp server. Daar staan v2.64 drivers voor de Nforce2.
Deze zijn stabieler dan alle anderen (vooral de IDE driver in deze versie is echt relax) en werken ook op W2K

*EDIT* Hier om precies te zijn:

ftp://ftp.aopen.com/pub/d.../nforce/nfref_264_w2k.zip

ZIjn trouwens WHQL drivers

*EDIT*

[ Voor 10% gewijzigd door acidfever op 29-10-2003 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
acidfever schreef op 29 October 2003 @ 10:43:
[...]

Check ff de Aopen Ftp server. Daar staan v2.64 drivers voor de Nforce2.
Deze zijn stabieler dan alle anderen (vooral de IDE driver in deze versie is echt relax) en werken ook op W2K

*EDIT* Hier om precies te zijn:

ftp://ftp.aopen.com/pub/d.../nforce/nfref_264_w2k.zip

ZIjn trouwens WHQL drivers

*EDIT*
Werken ook met W2K wil zeggen ook met WinXP?
Valt me namelijk op dat voor oudere versie er steeds een versie is voor Win2k, WinME en WinXP, terwijl deze alleen voor de eerste 2 lijkt te zijn....

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft er al iemand geprobeerd hoe dit werkt met een AOpen AK79D-400 VN?
Want AOPen levert zelf al een vergelijkbaar programma mee, genaamd EZClock ( http://www.aopen.nl/tech/techinside/EzClock.htm )
en ik denk dat dat hetzelfde is, maar met een andere naam erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06 19:08
WXXXP; Geen suc6 volle poging om de util hier op een Epox 8RGA+ te gebruiken; ik kan alleen de standaard OC settings veranderen...daar heb ik dus niks aan. :( Jammer, wachten op Epox met een BIOS update.

;)

• Kr3Kr
  • Laatst online: 16-09 07:30

Kr3Kr

Melpomene

TS: d'r was al een week eerder een topic, alleen die is een beetje in de vergetenheid geraakt. (nVidia System Utility)
Jammer dat we m nog niet op de A7N8X (deluxe) mogen proberen ;)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

heb net de bios van mn msi k7n2 delta ilsr geflashed van 7.40 naar 7.60 en temps leest ie wel correct, maar kan zoals eerder genoemd alleen nog maar de basic instellingen veranderen. Gewoon doormodderen in de bios dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al een nieuwe versie is ?? We zijn inmiddels een maand verder. Ik ben reuze benieuwt hoelang het nog duurt voor de final version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

nee er is nog geen nieuwere versie (had je best wel op de site van nvidia kunnen zoeken hoor)

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een ouwe koei uit de sloot halen. goed inmiddels dus een nieuwe versie maar helaas alleen nog maar basis overclocking instellingen op mijn a7n8x deluxe rev 2.0

bij mobo informatie staat ook "not reported"
Pagina: 1