Specs:
ECS K7S6A ( http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=77 )
AMD XP 2000+ met Artic Supersilent Pro koeler
2 x 256MB Samsung DDR 333Mhz
Nvidia GF4200 64MB
Maxtor 60GB 7200RPM
Seagate 20 GB 7200RPM
A-Open bigtower met A-Open 300W voeding
SB Live Player
2 x Intel Nic
Probleem :
Een dikke week geleden was mijn pc rustig aan het downloaden enzo.. niets bijzonders dus.. ik liep langs mijn pc toen ik zag dat hij blijkbaar een reset heeft gehad en de POST aan het doorlopen was.. terwijl daarna windows XP had moeten starten gaf hij weer een reset!
Goed.. wat nu dan..
Allereerst heb ik de temp gecontroleerd in de BIOS van de cpu .. en die lag netjes rond de 55 graden.. dat is normaal bij mij.
Daarna heb ik de voltages gecontroleerd via de BIOS.. en die lagen allemaal binnen de marge.
Ik heb een Linux BootCD Knoppix 3.3 erin geknikkerd en die starte netjes op.. geen probleem.
Vervolgens heb ik een andere disk eventjes gefixt met daarop een basic install van XP om te bekijken wat er met die andere disken aan de hand was.. en wat denk je?
Beiden waren, volgens windows, ongepartioneerd. WTF ???
Ik had gelukkig nog backups dus de rest van de data kon me gestolen worden.. en heb de boel maar eerst geformateerd.
Toen een langdurige re-install van XP.. alle updates binnentrekken etc etc.
Maar.. ik ben absoluut NIET tevreden.
Want:
* Algehele systeem performance is traag
* Primaire IDE krijg ik niet (meer) op UDMA 100, blijft op PIO Mode staan.
* Tijdens internetten vliegt mn scherm af en toe naar zwart beeld.. om na een paar sec. weer terug te keren (??!!)
Allemaal erg vreemd.. echt.. het laden van levels in games etc duurt allemaal veel langer.. en dat zal vast wel komen doordat de HD's niet optimaal draaien.
Maar al met al.. is dit goed balen.
De crash op zich kan ik niet verklaren..
Daarnaast nog eens deze vage puntjes..
Wat denken jullie? Zal mijn mobo een klap hebben gehad en daardoor aan vervanging toe zijn ?
ECS K7S6A ( http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=77 )
AMD XP 2000+ met Artic Supersilent Pro koeler
2 x 256MB Samsung DDR 333Mhz
Nvidia GF4200 64MB
Maxtor 60GB 7200RPM
Seagate 20 GB 7200RPM
A-Open bigtower met A-Open 300W voeding
SB Live Player
2 x Intel Nic
Probleem :
Een dikke week geleden was mijn pc rustig aan het downloaden enzo.. niets bijzonders dus.. ik liep langs mijn pc toen ik zag dat hij blijkbaar een reset heeft gehad en de POST aan het doorlopen was.. terwijl daarna windows XP had moeten starten gaf hij weer een reset!
Goed.. wat nu dan..
Allereerst heb ik de temp gecontroleerd in de BIOS van de cpu .. en die lag netjes rond de 55 graden.. dat is normaal bij mij.
Daarna heb ik de voltages gecontroleerd via de BIOS.. en die lagen allemaal binnen de marge.
Ik heb een Linux BootCD Knoppix 3.3 erin geknikkerd en die starte netjes op.. geen probleem.
Vervolgens heb ik een andere disk eventjes gefixt met daarop een basic install van XP om te bekijken wat er met die andere disken aan de hand was.. en wat denk je?
Beiden waren, volgens windows, ongepartioneerd. WTF ???
Ik had gelukkig nog backups dus de rest van de data kon me gestolen worden.. en heb de boel maar eerst geformateerd.
Toen een langdurige re-install van XP.. alle updates binnentrekken etc etc.
Maar.. ik ben absoluut NIET tevreden.
Want:
* Algehele systeem performance is traag
* Primaire IDE krijg ik niet (meer) op UDMA 100, blijft op PIO Mode staan.
* Tijdens internetten vliegt mn scherm af en toe naar zwart beeld.. om na een paar sec. weer terug te keren (??!!)
Allemaal erg vreemd.. echt.. het laden van levels in games etc duurt allemaal veel langer.. en dat zal vast wel komen doordat de HD's niet optimaal draaien.
Maar al met al.. is dit goed balen.
De crash op zich kan ik niet verklaren..
Daarnaast nog eens deze vage puntjes..
Wat denken jullie? Zal mijn mobo een klap hebben gehad en daardoor aan vervanging toe zijn ?