Toon posts:

PC piept!!!! PLEASE HELP!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Wat betekent het als mijn PC bij het opstarten achter elkaar steeds een lange piep geeft? Zo'n 2 sec. achter elkaar! : .... .... .... .... (zoiets)

Mijn PC startte eerst helemaal niet op, hij reageerde niet! Na wat fans te hebben afgekoppelt deed hij het weer wel! Dat is waarschijnlijk door mijn 300 watt voeding, die is vast niet sterk genoeg....

Toen deed hij het maar hij freezede gewoon in mijn BIOS!!!

Na hem weer op te starten gebeurde het weer, terwijl mijn CPU temp 19C :9 was!!

ZOu mijn videokaart kunnen zijn die kapot is?? Ik had hem net zelf gemodificeerd door er wat heatsinks op te plakken met thermal tape!

Ik hoop dat het wat anders is dan mijn Viper II!!! ;( :'(

PLEASE HELP!!!

Mijn config is:
Duron 700, KT7, 64mb PC100, Viper II e.d.

Cheers!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:22
Ik zou em eten geven, misschien heeft ie honger? Men jong :P kijk eens voortaan in de manual. of gebruik de search: %piep% danku

Verwijderd

Als het goed is staat er in je handleiding een verklaring.
Bv. no videocard found, of iets in die richting...

Staat iig wel in mijn boekie
succes ermee

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Had ik ook met m'n KT7... FF alles eruit gehaald en er weer in gestopt en deed ie het weer:D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Hoe vaak piept ie? Lange en korte pieps? Wat voor BIOS heb je (AMI of Award)? Dan zoek ik het hier even op.

• joost_e
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:30

joost_e

Aktief!

Hele lange piepen betekend dat je geheugen niet functioneerd (ie. los zit ofzo)

ff eruit halen en er weer in doen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 05 december 2000 20:57 schreef grass222 het volgende:
Hele lange piepen betekend dat je geheugen niet functioneerd (ie. los zit ofzo)

ff eruit halen en er weer in doen
Kan het ok zijn dat de videokaart stuk is, want dat heb ik dus ook, maar volgens mij is die kaart een beetje stuk, en daaarom de piepjes. Maar morgen als het goed is heb ik m'b G450 binnen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Okay,

Ik ben er nog niet helemaal uit wat het is!

Ik krijg steeds lange piepjes en dan weer effe een korte stilte 0,5 sec.

Ik hoop zo dat het mijn Viper niet is!!!!!!!!
Hij heeft het gedaan!!! Ik heb hem wel net behandelt met spiritus, memory en core. Dit kon geen kwaad volgens iedereen! Ze zeiden bij mij topic allemaal dat ze altijd al spiritus gebruiken!

Maar mijn Viper II zou ook de reden kunnen zijn waardoor hij vastliep onder mijn BIOS! Of hoeft dat niet?? :o

Demoniac, wat bedoel je met alles er uit halen? Al mijn kaarten?

jtpjc, ik heb gewoon een Award BIOS!

PLEASE HELP ME GUYS! ;(

Het is dus sowieso al zeker dat mijn voeding het eerst niet aankon toch???

Ik ga er nu aan verder, please post! En ik reply wel weer!

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Een Viper 770 is niet zo'n stroomvreter, dus lijkt me niet dat je te weinig sap hebt. Deed ie het daavoor ook met de zelfde spullen, of zit er wat nieuws in?

Met de vraag van welke bios je hebt bedoelen ze trouwens het revisielevel. Niet het merk;)

Kijk in ieder geval eerst ff of alles nog wel goed gemonteerd zit. AGP aandrukken, eheugen checken, enz.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Viper II.

Hij deed hij heel lang geleden nog met mijn Dual Celly!
Deze tweaker heeft ruim 15 weken zonder windtunnel gezeten, het zijn meer mijn casefans en mijn AMD setup die veel juice vragen! 2 Delta's(1 120 en 1 80MP) en 3 Sunons(3x80mm) e.d.

Kan die spiritus fataal zijn geworden? Nee toch?

Ik heb gewoon die standaard BIOS, ik heb nog niets KUNNEN flashen!

Woont er iemand in de buurt van R'dam?? Serieus....... :o

Cheers,
Diederick

Ik zal wel even al mijn kaarten e.d. checken!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
Dus constant piepen op hetzelfde ritme en soms hangen met vol beeld?

Heb ik ook gehad bij een DFI P2XLX bordje. Waren de DIMM slots kapot.

Als je PC hangt en je drukt op reset en hij doet niets, is je mobo kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is dat het...

Ik heb die KT7 op de HCC dagen gekocht bij CompTechWorld.... Ik ga alles maar eens heel goed na! En ik stond mijn Viper om testen even in mijn broertjes KT7 e.d.!

Maar effe over die voeding..... dat lijkt me te weinig watt hè? Zal wel wat meer moeten worden, die Enermax 330watt is aantrekkelijk maar misschien nog te weinig... Die 430 is opeens veel duurder!!!! :o

Cheers guys!

• sharkzor
  • Laatst online: 30-08 10:36
als je eerst 1 piep hoort en kort daarna 2 snelle piepjes achterelkaar is het je videokaart. kan je ook achterkomen door een andere kaart erin te zetten (duh!)

Verwijderd

300 watt is zelfs nog genoeg voor een Thunderbird 1000Mhz + GForce2 GTS .. dus daar zal het echt niet aan liggen :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas nog niet geklust!

Is het die voeding niet?? Ik heb wel 3 Sunon 80mm, 1 Delta 80MP, 1 Delta 120mm, 1 CD-ROM speler, 1 CD-writer, 2 HD's, 1 videokaart, 1 geluidskaart, 1 netwerkkaart, 1 FDD, 64MB PC100 en ik had 3 fans op de 3pin mobo connectors zitten, Abit KT7 en een Duron 700.

(8> Zo dat waren ook weer alle facts! Please keep replying!!!

I really need your help!! :?

Cheers!

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
Kzou je PC speaker eruit halen.. nergens last meer van :)

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:48

CasGas

.

Santana:

hoelang de piepjes duren helpt geen reet.
Hoeveel keer piepen ze?

Uit je eerste post kan ik "een beetje" aflezen dat die zeg maar zo gaat:

tuuuuuut tuut tuut tuut

Dan moet je je videokaart er OF beter indrukken OF hij is kadoek.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
piepjes duiden op kapotte ram (lange pieps) of een kapotte VGA kaart (lange piep en daarna korte piepjes) meestal komt dit omdat de AGP Kaart niet goed in het AGP slot is gedrukt. Maar de makkelijkste manier om er achter te komen of je kaart stuk is is om gewoon even een ander kaartje te proberen desnoods PCI

suc6 :+

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

schiterend man die mansen die de pc speaker verstaan:) seriues vind ik echt cool.
ik had op een gegeven moment ook heel veel piepjes, na wat onverandwooord gekut:), en toen moest ik ff me toetsen bord eraf pluggen, heb je al alles uit elkaar gehaald? en alles losgekopeld? zou ik ff doen als ik jou was..

Verwijderd

Topicstarter
Thanx people!

Hij doet het weer! Die fucking windtunnel in back online!!!

Gewoon de RAM helemaal verplaatst naar "rechts", is mijn "linker" gleufie nu kapot??

Ik heb ook geen probs meer met mijn power supply!!!

Cheers! >:)

Diederick
Pagina: 1