[ALDI] printer HP PSC-1200

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017
Het is weer zover :)
Vanaf 29-10-2003 bied de aldi weer een printer aan.
De "HP PSC 1200"
Op zich is het een goed merk en over de PSC 7"nog wat" die vorig jaar aangeboden werd heb ik ook geen slechte dingen gelezen.

Ik kan op GOT geen draadje vinden over deze all-in-one, dus ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met dit beestje.

Bij de mycom site kan je de HP PSC1210 kopen voor 150 euro (ook niet belachelijk duur) maar ik neem aan dat het verschil tussen 1200 en 1210 minimaal is(?)

Alle op en/of aanmerkingen zijn welkom

x

Verwijderd

Zal ik dan maar de verschillen voor je opzoeken ?
HP PSC1200
HP PSC1210

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
ik had er net ook al naar lopen zoeken en ik kwam op de HP site de 1210 tegen voor $99 euro, nou ben ik te lui om te kijken of het waar is, maar volgens mij is deze iets beter als de 1200 vanwege de 10 extra...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• blaatbeest
sja, maar das voor de amerikanen zekers?

en als de info in de linkjes van courage goed begrijp bestaat het model 1200 zelf niet. alleen 1205/1210 en variaties daarin. In dat geval vraag ik me af welk model er nou precies bij de aldi staat vanaf woensdag

of die 1200 is gewoon oud en staat daarom niet meer op de HP sites

[ Voor 13% gewijzigd door blaatbeest op 27-10-2003 14:16 ]

x

Verwijderd

D4V3 schreef op 27 oktober 2003 @ 14:04:
maar volgens mij is deze iets beter als de 1200 vanwege de 10 extra...
zit hier ook nog een diepgaandere gedachte achter of gok je nu maar wat ? ;)

Ik moet zeggen dat ik weinig verschillen zie... meestal heeft een opvolger bij HP wel de eigenschap dat het of sneller of scherper wordt, maar dat kan ik hier niet ontdekken :)

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 09:48
De PSC1210 kost € 119 bij de Block, hoef je dus niet in de rij te staan bij de Aldi.
Alle collega's van de Block met laagste prijsgarantie zullen wel mee gaan met die prijs. Volgens mij was hij vorige week zelfs bij Scheer & Foppen in de aanbieding voor € 99.

Als het je niet om de compactheid van het model gaat zou je trouwens beter voor de PSC2110 gaan (of de PSC2108 bij Megapool). Is iets duurder, maar betere printer en beter scanner, alleen wel iets groter.

• blaatbeest
op de block internet pagina zie ik de psc 1200 niet staan, wil niet zeggen dat ze die niet hebben maar toch.

scheer en foppen zie ik de aanbieding staan voor 140 euro :)

x

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 09:48
blaatbeest schreef op 27 oktober 2003 @ 22:18:
op de block internet pagina zie ik de psc 1200 niet staan, wil niet zeggen dat ze die niet hebben maar toch.

scheer en foppen zie ik de aanbieding staan voor 140 euro :)
Scheer en Foppen hebben de PSC2110 voor die prijs, hun aanbieding met de 1210 is dus blijkbaar over.

En de Block heeft de PSC1200 ook niet, maar de PSC1210 zoals ik boven al melde. Dus gewoon het model met garantie via HP NL. en niet HP Duitsland zoals de Aldi modellen.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Ik heb die specs een beetje bekeken, maar op de site van HP is er echt geen verschil in specs. Alleen bij de 1200 staat er niet bij welke OS'en ondersteund worden maar daar ga ik er ook gewoon van uit dat het dezelfde zijn.
Wat wel weer lekker vaag was dat het produkt nummer van HP (cxxxxx) hetzelfde was van de 1200 en 1210.
Aantal review gepoogd te vinden maar zonder resultaat. Lijkt wel of de Aldi dingen opzoekt waarvan er nog niet veel info van te vinden is..

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-02 19:57

newpegasus

Hertog

ik zou hem niet kopen. de scanner is zeer onhandig. je kunt alleen maar 1 pagina scannen, en deze mag niet in een boek ofzo zitten. dit komt omdat er een invoergleuf is, en geen plaat waarop je het papier legt. dat was voor mij een punt om hem niet te kopen...

en ik heb nu zelf een psc2110 waar ik heel tevreden over ben. hij lijkt wel groot, maar hij is net zo groot als mijn oude hp 670c, dus dat valt wel mee.

[ Voor 24% gewijzigd door newpegasus op 28-10-2003 18:32 ]

• blaatbeest
invoergleuf?
Op de hp pagina's staat dat het gewoon een flatbed is, is dit op een of andere manier toch anders dan?

x

Verwijderd

Als er iemand is die hem al gekocht heeft, please schrijf even je ervaringen op :)

• blaatbeest
Mijn moeder heeft hem al gekocht..... maar ik kom daar pas vrijdag dus dan doe ik wel even een editje :)

x

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ff snel wat puntjes dan... ;)

Heb deze net gekocht, heb al jaren geen scanner meer gebruikt. na ooit eens een goedkoop dingetje hebben gekocht waar ik niet zoveel mee kon.
Deze werkt heel eenvoudig. Heb 'm vooral gekocht voor het kopiëren.
Baal altijd zo als ik weer eens een kopie ergens van moet hebben op zondagmiddag of zo :P

Kopiëren werkt heel eenvoudig en voor mij goed genoeg. Heb ff snel een dik boek eronder gelegd (het is dus gewoon een flatbed!) en dat kwam er ondanks dat de klep half open stond boven mijn verwachtingen goed uit.
Heb nog geen foto gekopieerd maar de plaatjes op de achterkant van het boek zagen er prima uit!

Van het scannen ben ik zeer tevreden! Heb ff snel plaatje van een CD hoesje gescand en dat was wel redelijk. Als je echt foto's wil scannen moet je denk wel iets professioneler nemen, maar het is zeker niet slecht.
Heb wederom een boek gepakt en dat 2x gescand. een maal als bewerkbare tekst en afbeelding rechtstreeks naar Word en eenmaal als niet bewerkbaar bestand.
Met de HP-Director die erbij zit gaat dat heel eenvoudig.

Over de bewerkbare tekst naar Word was ik erg tevreden!. Met taalinstelling op NL zaten er nauwelijks spelfouten in (en het was toch een boek over Strategische Marketing Planning ;) ) en het stond er alsof je het zelf getypt had. Alleen de afbeelding kwam helaas niet goed mee. Maar zoals gezegd het was maar ff snel en misschien ligt dat wel een e.o.a instelling.

Als bestand kwam de pagina iig goed leesbaar en duidelijk over!

gewoon printen van tekst en foto's heb ik nog niet gedaan. Maar daar zal ik mijn HP 7350 toch het meest voor blijven gebruiken denk ik.

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Heb hem net geinstalleerd.

Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit.

Scannen (flatbed !) gaat goed kleur en zwart/wit.
kopieren werkt ook naar behoren met een goede kwaliteit.

Foto uitprinten is ook OK.

Voor dat geld, leuk allinonetje.

Niels en Lieke in the house

• blaatbeest
ík vind het scannen dus duidelijk minder, had een foto gescand en op een zwart stuk zag het er behoorlijk streperig uit.
Zal morgen nog eens proberen een plaatje te posten

nu dus:
http://members.fortunecity.com/goeienaam/pics/nietzomooi.jpg

Kijk vooral naar het zwarte jasje... (wat op de foto ook echt zwart is)

hmm vreemd: dat had ik ook een paar keer, maar nu doet ie het wel bij mij....

ff kijken of dit wel werkt dan:
Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/goeienaam/pics/nietzomooi.jpg

hmm als ie niet werkt, is er niks aan de hand, anders verneukt ie de lay-out :)

en nog een keer gescand op 2400dpi (hopen dat dit wel gewoon werkt.
als ik de link in mijn explorer plakt doet ie het niet, als ik erop klik wel... :s
http://members.fortunecit...naam/pics/nogslechter.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door blaatbeest op 01-11-2003 15:12 ]

x

• pauluzz178
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb je ingescande foto proberen down te loaden dat ging helaas niet. kreeg alleen een plaatje van: members.fortunecity.com

Zou je hem er nog een keer op willen zetten?

tnx :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik kan hem nog kopen (tot en met dinsdag he..).. maar ik ben nog steeds in dubio.. hoe zijn de kleuren bij printen.. prima? .. hoe lang gaan die cartridges mee? Hoeveel kosten die? Ik had al gekeken.. maar ik kon het niet zo snel vinden...Ik hoop op snel antwoord .. zo dat ik hem wel/niet ga kopen...

• blaatbeest
printen vond ik wel ok, kopieren ook. (heb wel niet op fotopapier geprint, en ik het was de eerste keer dat ik zelf kleur kopien maakte... :))

Scannen vond ik zoals gezegd wat matig, maarja smaken verschillen.

Hoelang die cartridges meegaan weet ik niet, ze zijn iig wel duur. normaal zwart ding kost al gauw 40 euro volgens mij.

x

• newpegasus

newpegasus

Hertog

ik heb gisteren een nieuwe zwart patroon gehaald voor mn hp psc 2110, die was 25,00 euro. ik denk dat dat dezelfde zijn als voor de 1200...kleur is voges mij 30 euro, maar da weet ik niet zeker.

mijn vorige post blijkt niet te kloppen, het is wel een flatbed scanner, dan heb ik me toendertijd dus verkeerd laten informeren :?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

tering das niet goedkoop... waar had je ze voor die prijs gezien? Zijn ze eignelijk bij te vullen?

• newpegasus

newpegasus

Hertog

ik heb ze gekocht in de lokale computerwinkel, ik heb eigenlijk niet gekeken als ze ergens goedkoper aangeboden worden. het schijnt zo te zijn dat je ze bij kunt vullen, maar dan moet je eerst een "refill set" kopen of zo iets. in zon cartridge zit 19 ml btw.

die cartridges gaan niet lang mee, je kunt zien hoeveel je afgedrukt hebt sinds je hem kocht. bij mij waren dat 480 pagina's. en mijn kleur is nog halfvol....

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Thanks! ..Je weet dus niet hoeveel zo'n "refill set" kost?

• newpegasus

newpegasus

Hertog

ik weet niet hoeveel zon refill set zou moeten kosten, ik heb er alleen maar iets over gelezen. kijk ff op google: refill set + hp psc 1200 in vullen ofzo. ff een waarschuwing: de prijzen die ik gaf zijn van originele cartridges (van hp dus) niet van zon namaak. (wecare). houd het gewoon bij hp cartridges, met die namaak heb ik twee hp deskjet 670c's gemold. de hele inktkop slipte dicht...maar de originele zijn natuurlijk wel weer iets duurder, maar ja dat heb ik er voor over.

Verwijderd

Even ter info... Voor mensen die misschien tegen hetzelfde probeem aanlopen.

Situatie:

Windows XP Machine + de PSC 1200 USB printer. Deze gedeeld op het netwerk
Windows 98 machine, geen USB. Deze moet client worden om de printer op via het netwerk te gebruiken.

Bij het handmatig installeren van de printer kwam ik tot de ontdekking dat in niet 1 van de *.inf files op de cd de printerinfo stond... Of ik kreeg een lege lijst, waarin dus erg weinig was te selecteren, of ik kreeg de melding dat er op de bewuste locatie geen hardwareinformatie te vinden was.

Als ik de software die op de cd stond installeerde werd me verder niet gevraagd of de printer rechtstreeks op de printer aangesloten was of niet, en komt hij ook niet bij "printers & faxen" te staan...

Bij HP zijn gelukkig drivers te downloaden... Het volledige pakket, 162 MB...

Mijn conclusie... De te printen bestanden delen via het netwerk duurt korter...

• blaatbeest
Ik kan me vaag iets herrineren dat deze printer netwerk access ook helemaal niet ondersteund :)

x

Verwijderd

Is het mogelijk dat een printer zelf dit blokkeerd dan ???

Lijkt mij dat je hem softwarematig deelt, en dat de printer dus gewoon een printopdracht van de pc krijgt toch ?

Alleen de printer kun je zo delen via het netwerk, het scannen e.d. is inderdaad niet mogelijk, als je dat bedoeld...

Is iig zo dat ik toch nog een poging heb gedaan het aan de praat te krijgen, en dat ie het nog niet doet... Weet iemand misschien een compatible printer ??? Ik heb geprobeerd om hem op de client te installeren als een HP DeskJet 510 C (omdat win98 hiervan wel gewoon de drivers heeft), maar ook dat pakt ie niet ?!

Verwijderd

STREPEN!!

Ik heb dus precies hetzelfde met scannen.. Errug slecht resultaat en ga ook een mailtje naar hp sturen. Dit is gewoon but kwaliteit... En ik heb wat met instellingen zitten vogelen jongens!

Verwijderd

Heb HP support gebeld en die hebben de printer omgeruild voor een nieuwe... NERGENS MEER LAST VAN!

Toppy meneer HP! :) :) :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En daar hebben ze bijna 2 maanden over gedaan? |:(

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Hehehe... nee joh.. .zag dat dit topic nog open stond en dacht... ik laat even weten dat ik me tegenwoordig suf scan... Van die hele mooie strakke foto's!! :)

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik weet niet hoe jullie reageren over open van oude topics (ja sommige sites doen daar moeilijk over)

Maar ik heb ook een HP PSC 1200 en nu had ik al die meuk van HP er even af gegooit, want mijn PC is niet echt de snelste en voordat allemaal is opgestart ben ik weer 10 min verder, dus dacht ik ik doe dat gewoon via windows XP (deze computer --> hp psc 1200 series --> rechts klikken --> scannen) maar dat wil hij niet doen, hij geeft dan een error.

Maar is het mogelijk om dit te gaan gebruiken zonder dat ik heel die zooi van HP er weer op moet zetten?

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:24
Ik zat mijn vader uit te lachen, omdat hij altijd alles in kleur afdrukt, wat ik nogal onzinnig vind en duur. dus ik zou hem wel even laten zien hoe je dat ding ook zwart wit kunt laten afdrukken. kan dus niet

ik ben gewend dat je ergens in printeigenschappen wel aan kunt vinken dat je iets in zwart wit wilt hebben, maar die optie heeft deze printer dus niet. alleen in powerpoint bevat het print menu (van powerpoint zelf, niet de HP print opties) een vakje om de prints te converteren naar grayscale. is dit normaal? een truc van HP om meer kleurencartridges te verkopen? of zie ik iets over het hoofd?

edit: net ff gechat met een HP technicus, kennelijk heeft deze printer die optie niet. wat zou er gebeuren als ik drivers installeer voor een andere HP all-in-one? de 2100 serie of zo?

edit2: helaas wordt de software automatisch geinstalleerd. via USB wordt de printer detecteerd en de drivers voor die printer worden geinstalleerd. iemand enig idee hoe ik hier omheen kom?

[ Voor 25% gewijzigd door Byte_Me op 30-10-2004 16:17 ]

Verwijderd

is ook mogelijk om de scanner over netwerk te delen??

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
HP heeft idd beperkte drivers voor de goedkopere printers. Al zet je grayscale aan in je programma, er wordt nog steeds kleur gemengd om grijs te maken (dit valt vooral op als je met een kleurenpatroon zonder blauw een grijswaarden ding gaat afdrukken :P)

Scanner delen met dit soort printers onder windows zie ik niet zitten. Zelf gebruik ik de PSC 2105 onder linux, waar ik gewoon in de opensource driver alle printerinstellingen kan aanpassen, of HP dat nou wil of niet. Verder kan linux mbv Sane alle ondersteunde scanners delen over het netwerk, je kunt dan op windows met twain2sane gewoon je scanner via het netwerk aansturen. Zelf ben ik hier nog niet intensief mee bezig geweest, omdat ik het apparaat alleen gebruik voor sporadisch een kopietje maken.

Verwijderd

er zijn wel 3de partij aplicaties die het mogelijk maken om printers over netwerk te delden, maar dat is ook weer zo'n gedoe. Snap niet dat niet standdaard in xp zit
Pagina: 1