Ami of award????

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01-2025
Onlangs heb ik een pctje onder handen gekregen voor een kleine upgrade van een kennis, helaas was dit een Packerd Bell..........
Er zat een Duron 700 in, en hij had nog een 1300 ergens weten op te duikelen, dus of ik die er in wil zetten...
Tuurlijk wil ik dat.
Schroef de kast los, en wat schertst mijn verbazing??? Er zit zowaar een normaal MSI 6340 mobo in! Dus ik met alle vertrouwen die cpu er in geprikt, en booten... Niks... CPU dood??? ff in een ander mobo, en ja daar deed ie het. Okey... Bios update...
www.msi.com.tw zoeken op 6340... gevonden... op flop gezet... ik sta op het punt om te flashen.... denk ik ineens... de update is een Award bios... en hier zit een AMI bios in!!! HO STOP!!! Affijn, ik kan dus nergens een update vinden voor de ami bios op een MSI 6340... En je raad het al, Packerd Bell is ook niet erg scheutig met zijn informatie!

Heeft iemand hier een oplossing voor zonder dat ik de bios moet opsturen naar 1 of ander bedrijf?

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Sommige mainboards hebben idd een bios van 2 merken. Als je typenr goed is, gewoon flashen die hap. Wel het flashprogram van de BIOS die er NU in zit gebruiken.

Forget your fears...
...and want to know more...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum :)

http://gathering.tweakers...ssage/17919687#biosupdate
Je moet de BIOS dus gewoon van de PB site downloaden ..

Verder wil ik je erop wijzen dat je wel in normaal Nederlands mag schrijven. Die rare chattaaltje(?) met al die vraagtekentjes, puntjes en enters is zowat onleesbaar en helemaal niet nodig.

Dit topic is gesloten.