Heb een applicatie in elkaar geknutseld waaruit met 1 druk op de knop gegevens vanuit het windows form worden verzonden per email naar de gespecificeerde gebruiker.
Dit heb ik gedaan met de volgende code:
Echter als ik dan de code run en op de betreffende knop druk dan geeft hij de melding dat hij het niet kan verzenden aangezien relaying uitstaat.....
Helaas is er geen enkele smtpserver hier in het netwerk aanwezig van waaruit ik wel kan relayen...
Thuis met het adres van mijn ISP had ik geen problemen aangezien zij relaying (voor eigen ISP leden) aan hebben staan....
Hoogstwaarschijnlijk zou de applicatie eerst met een geldig account moeten inloggen op de Exchange server ... Echter kan ik hier geen echte code en voorbeelden voor vinden...
Heeft iemand hier toevalllig ervaring mee? Of misschien een andere suggestie?
Dit heb ik gedaan met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Dim email As New System.Web.Mail.MailMessage
email.To = "ontvanger@mail.nl"
email.From = "zender@mail.nl"
email.Bcc = "zender@mail.nl"
email.Priority = Web.Mail.MailPriority.High
email.Body = "Hierbij doen wij u de volgende storingsmelding toekomen:" & vbCrLf & vbCrLf & _
"Locatie gegevens" & vbCrLf & _
"----------------" & vbCrLf & vbCrLf & _
"Vestiging: " & COMBO_Department.Text & vbCrLf & _
"Adres: " & TXT_Adress.Text & vbCrLf & _
"Postcode & Plaats: " & TXT_ZIP_Code.Text & " " & TXT_City.Text & vbCrLf & _
"Contractnummer: " & TXT_Contract_ID.Text & vbCrLf & _
"Locatie hardware: " & TXT_Location_Hardware.Text & vbCrLf & vbCrLf & _
"Hardware gegevens" & vbCrLf & _
"-----------------" & vbCrLf
email.Subject = "Melding"
email.BodyFormat = Web.Mail.MailFormat.Text
System.Web.Mail.SmtpMail.SmtpServer = "mailserver"
System.Web.Mail.SmtpMail.Send(email) |
Echter als ik dan de code run en op de betreffende knop druk dan geeft hij de melding dat hij het niet kan verzenden aangezien relaying uitstaat.....
Helaas is er geen enkele smtpserver hier in het netwerk aanwezig van waaruit ik wel kan relayen...
Thuis met het adres van mijn ISP had ik geen problemen aangezien zij relaying (voor eigen ISP leden) aan hebben staan....
Hoogstwaarschijnlijk zou de applicatie eerst met een geldig account moeten inloggen op de Exchange server ... Echter kan ik hier geen echte code en voorbeelden voor vinden...
Heeft iemand hier toevalllig ervaring mee? Of misschien een andere suggestie?