Toon posts:

[VB.NET] Relayen via SmtpMail component *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een applicatie in elkaar geknutseld waaruit met 1 druk op de knop gegevens vanuit het windows form worden verzonden per email naar de gespecificeerde gebruiker.

Dit heb ik gedaan met de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
        Dim email As New System.Web.Mail.MailMessage

email.To = "ontvanger@mail.nl"
        email.From = "zender@mail.nl"
        email.Bcc = "zender@mail.nl"
        email.Priority = Web.Mail.MailPriority.High
        email.Body = "Hierbij doen wij u de volgende storingsmelding toekomen:" & vbCrLf & vbCrLf & _
                     "Locatie gegevens" & vbCrLf & _
                     "----------------" & vbCrLf & vbCrLf & _
                     "Vestiging: " & COMBO_Department.Text & vbCrLf & _
                     "Adres: " & TXT_Adress.Text & vbCrLf & _
                     "Postcode & Plaats: " & TXT_ZIP_Code.Text & " " & TXT_City.Text & vbCrLf & _
                     "Contractnummer: " & TXT_Contract_ID.Text & vbCrLf & _
                     "Locatie hardware: " & TXT_Location_Hardware.Text & vbCrLf & vbCrLf & _
                     "Hardware gegevens" & vbCrLf & _
                     "-----------------" & vbCrLf
        email.Subject = "Melding"
        email.BodyFormat = Web.Mail.MailFormat.Text
        System.Web.Mail.SmtpMail.SmtpServer = "mailserver"
        System.Web.Mail.SmtpMail.Send(email)

Echter als ik dan de code run en op de betreffende knop druk dan geeft hij de melding dat hij het niet kan verzenden aangezien relaying uitstaat.....

Helaas is er geen enkele smtpserver hier in het netwerk aanwezig van waaruit ik wel kan relayen...

Thuis met het adres van mijn ISP had ik geen problemen aangezien zij relaying (voor eigen ISP leden) aan hebben staan....

Hoogstwaarschijnlijk zou de applicatie eerst met een geldig account moeten inloggen op de Exchange server ... Echter kan ik hier geen echte code en voorbeelden voor vinden...

Heeft iemand hier toevalllig ervaring mee? Of misschien een andere suggestie?

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Nope geen ervaring mee, maar heb wellicht wel wat nuttige links:
- Tutorial voor het verzenden van mail via Winsock
http://www.winsockvb.com/article.php?article_id=20

- RFC over gebruik van authenticatie via het SMTP protocol
http://www.faqs.org/rfcs/rfc2554.html

Ik zie dat je niet direct via sockets met de SMTP server aan het babbelen bent, maar wellicht dat je het een en ander aan variabelen wel kan instellen in de classes die je gebruikt.

Met relaying kan het ook het probleem zijn dat je je from header op een mail adres moet instellen met het lokale domein van de mailserver.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Titel ontschreeuwd, let daar op aub :/

Professionele website nodig?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Visual Basic .NET:
1
System.Web.Mail.SmtpMail.SmtpServer = "mailserver"

Aangezien je System.Web gebruikt, denk ik dat je ook IIS draait. Dan zou je ook de STMP server kunnen gebruiken, die bij IIS zit. Ik denk dan alleen dat je van SMTPServer "127.0.0.1" of "localhost" moet maken ipv "mailserver".

Vervolgens zul je met de instellingen in IIS kunnen kijken hoe je dit goed kan instellen.

Echter, ik vind het persoonlijk niet zo netjes om "mailserver" als vaste variabele in te geven; imho kan je dit beter doen door middel van of een instelling in het pakket, of in de web.config.

[ Voor 25% gewijzigd door gorgi_19 op 27-10-2003 14:13 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een Windows Applicatie in een corporate network waar een Exchange Server draait.

Heb zelf helaas geen mogelijkheid om IIS te installeren / configgen en of te gebruiken.

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
code:
1
SmtpMail.SmtpServer = "DomeinNaam\ExchangeServerNaam";

.NET is slim genoeg om het daarmee te redden.

[ Voor 7% gewijzigd door LoekD op 27-10-2003 15:39 ]

loading...

Verwijderd

Topicstarter
LoekD schreef op 27 oktober 2003 @ 15:38:
code:
1
SmtpMail.SmtpServer = "DomeinNaam\ExchangeServerNaam";

.NET is slim genoeg om het daarmee te redden.
Dus als ik het goed begrijp kan je met deze manier wel via smptmail verzenden ook als de relay functie uitstaat op de Exchange Server mits je op het zelfde lan aanwezig bent....

Dienen er dan geen username / password verstrekt te worden?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 20:08 ]

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je from adres moet veelal bekend zijn op de server waar je mee relayed. Dat is wellicht niet het geval.

Daarnaast moet je wellicht via SMTP inloggen op de server. Indien dat niet lukt via smtpmail moet je wellicht freesmtp gebruiken of een andere mail component voor .NET.

Het is echter, sorry, slecht design dat je functionaliteit laat afhangen van relaying, omdat relaying bijna nooit meer wordt toegestaan, vanwege spam. Waarom heb je relaying nodig en waarom kan het programma niet met de mailserver van een al gedefinieerd emailaccount werken?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
EfBe schreef op 27 October 2003 @ 21:40:
Je from adres moet veelal bekend zijn op de server waar je mee relayed. Dat is wellicht niet het geval.
Het mailadres is bekend op de server dus dat zou geen probleem moeten zijn
Daarnaast moet je wellicht via SMTP inloggen op de server. Indien dat niet lukt via smtpmail moet je wellicht freesmtp gebruiken of een andere mail component voor .NET.

Het is echter, sorry, slecht design dat je functionaliteit laat afhangen van relaying, omdat relaying bijna nooit meer wordt toegestaan, vanwege spam. Waarom heb je relaying nodig en waarom kan het programma niet met de mailserver van een al gedefinieerd emailaccount werken?
Ik ben het met je eens dat het niet van de relaying af zou moeten hangen... Dit is nu precies wat ik eigenlijk niet wil. Het liefst wil ik dan ook dat hij eenmalig per keer dat de applicatie start vraagt om een gebruikersaccount en password om in te loggen op de Exchange Server en met die authenticatie verstuurt. Dit kreeg ik helaas niet voor elkaar , daar ik hierover weinig infomatie kon vinden... Maar wellicht hebben jullie hier meer ervaring mee en zouden mij hierover suggesties kunnen doen...
Pagina: 1