Toon posts:

Toshiba DVd-rom SD-M1712

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help Help help,

Sinds een crash van mijn HD week of wat geleden heb ik mijn systeem opnieuw moeten instaleren, Echter nu heb ik een DVD speler er in zitten ( Toshiba DVd-rom SD-M1712 ) die het niet meer wil doen

Wanneer ik er een Mp3 dvd der in doe ( of iedere andere dvd ) dan zegt ie dat ie het bestandsysteem nie kan lezen ( sterker nog : Schijf is niet geformateerd : windows kan niet van deze schijf lezen . Deze is mogelijk beschadigd of de schijf is in een indeling die niet compatible is met windows )

Ik gebruik windows XP Pro op een P4 1.2mhz , ik heb alle updates geinstaleerd etc etc .. ? maar heb geen idee wat er loos is en wat ik nog zou kunnen proberen ., ? iemand een nuttige sugestie voor me ? 8)7

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Probeer hem eens in een ander systeem. Het kan namelijk zijn dat de HDD je DVD ook gemold heeft.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ow lekker ..kan ik weer alles overbouwen . . :) mare hou zou die em kunnen mollen dan ?

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 13:29:

*knip*

Ik gebruik windows XP Pro op een P4 1.2mhz
ik hoop niet dat een P4 op 1.2 Mhz draait 8)7

maar ff ontopic: kun je hem proberen in een ander systeem, als ie het daar wel doet?

/edit: ik lees weer niet, is al gepost. sorry sorry...

[ Voor 63% gewijzigd door newpegasus op 27-10-2003 17:44 ]

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

Heb je dit enkel met een mp3 dvd?
Probeer het eens met een ander dvd-tje!

Hoe zit het verder met je configuratie?

Zit de DVD - speler op je primaire IDE samen met........
Hoe zit het met drivers etc,

Het enige probleem wat ik weet met deze DVD-drive is dat je hem zijn eigen aparte ide kanaal moet geven. ALS je hem wel deelt (en helemaal in samenwerking met een cdrw) dan doe je er goed aan om U-DMA in de bios uit te zetten of met de Via idetool (wel beta)

Verder.....welke firmware heb je?

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-12 15:40
noltha schreef op 27 October 2003 @ 18:49:
..
Het enige probleem wat ik weet met deze DVD-drive is dat je hem zijn eigen aparte ide kanaal moet geven. ALS je hem wel deelt (en helemaal in samenwerking met een cdrw) dan doe je er goed aan om U-DMA in de bios uit te zetten of met de Via idetool (wel beta)

Verder.....welke firmware heb je?
Een DVD-rom en een CD-RW samen op 1 ide-kanaal is geen enkel probleem!! Juist beter als je optical apparaten gescheiden houdt van harde schijven. Is alleen wat minder handig als je on-the-fly 1op1 cd's kopieert.
Verder is het juist verstandig om (U)DMA aan te zetten, zowel in de bios als in windows (eventueel via chipset driver/utility). Je voorkomt met DMA dat je systeem onnodig belast wordt. Alleen stokoude mobo's en optical drives vinden DMA niet leuk.

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

Zeg..we zijn hier toch niet om een ja/nee spelletje te spelen?

"Een DVD-rom en een CD-RW samen op 1 ide-kanaal is geen enkel probleem"

Vertel dat maar aan Balus dan kan hij dit in de FAQ aanpassen.

Trouwens ik spreek uit eigen ervaring met deze drive.

(probleem heeft niets met kopieren te maken maar met stotteren van het beeld )

Maar eeh topicstarter is het nou al gelukt met alle eerdere tips?

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Pagina: 1