Hoe HiFi snoeren uit woonkamer weg werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.934 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03 19:10
Zoals zo velen heb ik thuis een leuke setup met voor en achter wat speakers een subwoofertje en een centerspeaker. Dan moet daar ook nog wat coax naartoe voor radio en tv. En dan heb je behalve mooi beeld/geluid... een chaos aan kabels.

Heeft iemand misschien een leuke oplossing voor dit probleem gevonden?
Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken en ik heb het volgende al (uit)gevonden:

Holle plinten (daar past bij niet alles achter)

Bij de doe-het-zelf zaken hebben ze een soort spiraal achtige opengesneden PCV buis alleen in zwart en wit verkrijgbaar (ik vind het niet echt mooi maar het is wel handig).

Een kennis van me heeft al zijn snoeren bijelkaar gepakt en heeft daar een een stuk touw omheen gewikkeld. Dit geeft opzich wel een mooi effect maar het is een heidens karwei en als je dan iets wil veranderen aan je bekabeling dan mag je weer overnieuw beginnen. (en het kost een berg touw)

Ik heb voor het starten van dit topic al een search gedaan maar ik vond alleen maar posts over pc bekabeling enzo :(

Dus, hoe doen jullie dit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Bij ons in de woonkamer zit alles onder de plint weggewerkt, die jij zo te zien ook hebt ;)

Gaatje erin bij de tv en daar komt alles eruit.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
ik wil eerst reageren op die opstelling van je linkse en rechtse speakers, ik vind dat die veel te dicht bij het midden staan, op een afstand waar die sub staat vind ik beter.
En die kabels zou je best met goedkope plintjes wegsteken, maar ze omdraaien, zodat je een holle ruimte verkrijgt. Die plintjes waar ik het over heb zijn echt de goedkoopste die je kunt vinden en zijn in plastiek, maar als ze mooi bruin zijn zullen ze niet al te veel opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

dreeke schreef op 27 oktober 2003 @ 13:20:
Bij ons in de woonkamer zit alles onder de plint weggewerkt, die jij zo te zien ook hebt ;)

Gaatje erin bij de tv en daar komt alles eruit.
en anders dmv kabelgoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
lordtino schreef op 27 October 2003 @ 13:25:
ik wil eerst reageren op die opstelling van je linkse en rechtse speakers, ik vind dat die veel te dicht bij het midden staan, op een afstand waar die sub staat vind ik beter.
Je hebt helemaal gelijk. Ik ga daar ook nog iets aan veranderen. De plank is eigenlijk alleen voor me center. links en rechts stonden op een soortje van standaards alleen mijn dochtertje heeft net het staan/optrekken aan dingen ontdekt en dit werd een beetje erg gevaarlijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68142

Ik zie dat je laminaat/parket hebt. Dit ligt meestal wel een 1 a 1.5 cm van de muur af. Als je je plint er af haalt, kun je meestal wel een stuk onderplaat dat onder de vloer ligt wegsnijden met een stanleymes. Dan heb je een goot van 3cm x 1cm om je kabels weg te werken, en als dit niet genoeg is en boven de houten vloer uitkomt, dan valt de plint er toch wel overheen.
Als je kabels van de vloer naar de speakers netjes wilt wegwerken, dan kun je overwegen om een stuk uit de muur te beitelen, en daar een buis in te plaatsen, en vervolgens dicht te plamuren en je muur opnieuw te schilderen, maar dit is een beetje zonde, want je huis ziet er wel lekker onderhouden uit.
suc6

edit:

Misschien is het een beter idee om je front speakers op standaarden te zetten, en de kabelks door die standaarden te laten lopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 68142 op 27-10-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Het past echt niet achter de plinten (ik heb het geprobeerd)
Kabel gootjes zie ik alleen altijd in van dat goedkope witte plastic :r
Weet iemand waar je dat spul in nette kleuren kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Anoniem: 68142 schreef op 27 October 2003 @ 13:32:
Als je kabels van de vloer naar de speakers netjes wilt wegwerken, dan kun je overwegen om een stuk uit de muur te beitelen, en daar een buis in te plaatsen, en vervolgens dicht te plamuren en je muur opnieuw te schilderen, maar dit is een beetje zonde, want je huis ziet er wel lekker onderhouden uit.
[/edit]
Doe jij dat aan mijn vriendin uitleggen, die muren hebben we net een jaar geleden strak gemaakt. p.s. trek je Nikes aan want ik denk dat je moet rennen voor je leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Het past echt niet achter de plinten (ik heb het geprobeerd)
Kabel gootjes zie ik alleen altijd in van dat goedkope witte plastic :r
Weet iemand waar je dat spul in nette kleuren kan krijgen?
Misschien eens naar een betere houthandel gaan want er zijn ook plinten waar je echt mega veel achter kunt krijgen (3x coax, 4x electriciteit + 6 audiosnoeren :) )
Je moet wel steunplint (die aan de muur zit) zo klein mogelijk maken (1cm), dan hou je mega veel ruimte over.

Je kan ook hoge witte plinten (die van 5 cm hoog van de Praxis) met een plakfolie in een leuk design (traanplaat ofzo ;) ) beplakken. Dat blijft jaren zitten.

Je zou ook een plint kunnen laten maken bij een betere houthandel. Elk soort hout is wel in een dikke balk te krijgen. Als ze de achterzijde dan uitfrezen dan heb je bijna zoveel ruimt als de balk dik is. Danm oet je hem alleen nog lakken met bv parketlak of piano lak. (Wel elke keer netjes schuren na elke laklaag! ;) )
De meeste houtsoorten zijn gewoon te koop (niet bij de gamma's en karwei's)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 16:36
Bij de Gamma zijn er gewone 'goedkope' kabelgootjes. Ook hebben we wat dikkere kabelgoten die steviger zijn. Natuurlijk heb je ook de K40 en K9 wandsystemen enzo. Die zie je veel op scholen, om mega veel kabels weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
nah, ik zoek meer iets simpels. Ik ben net klaar met verbouwen, geen zin om weer plinten te gaan laten maken of helse kabel goten tegen de muur te schroeven.
Me steunplinten zijn idd iets te groot momenteel. Als ik echt wil dan kan ik die weghalen en kleinere monteren zodat ik meer van de ruimte kan benutten achter de plinten die ik nu heb.

Maar wat ik eigenlijk zoek is een leuke speelse manier, iets buiten me plinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Pindakaasman schreef op 27 October 2003 @ 14:32:
nah, ik zoek meer iets simpels. Ik ben net klaar met verbouwen, geen zin om weer plinten te gaan laten maken of helse kabel goten tegen de muur te schroeven.
Me steunplinten zijn idd iets te groot momenteel. Als ik echt wil dan kan ik die weghalen en kleinere monteren zodat ik meer van de ruimte kan benutten achter de plinten die ik nu heb.

Ik weet niet of dat je een huis of een flat hebt.
Als je een kruipruimte hebt kan je de kabels onder de vloer leggen.
Gaatje boren door de vloer, draadje er door heen, ff onder de vloer kruipen, draadje weer door de vloer omhoog, voila!

Tandem rulez.... IBM s*cks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
dijkp schreef op 27 oktober 2003 @ 14:40:
[...]

Ik weet niet of dat je een huis of een flat hebt.
Als je een kruipruimte hebt kan je de kabels onder de vloer leggen.
Gaatje boren door de vloer, draadje er door heen, ff onder de vloer kruipen, draadje weer door de vloer omhoog, voila!
Nee ik woon niet in een flat, maar ik vind jou constructie niet echt simpel en of speels. Door gewapend beton heen boren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Pindakaasman schreef op 27 oktober 2003 @ 16:36:
[...]

Nee ik woon niet in een flat, maar ik vind jou constructie niet echt simpel en of speels. Door gewapend beton heen boren....
dat kan gewoon hoor, hebben we hier ook gedaan om alle UTP kabels door het huis te krijgen :)
Met een klopboor + juiste boor gaat het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

wat voor tv heb je daar staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35832

Misschien een Sony? zoals je op het plaatje kan zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
_/-\o_ kv-32fx65 B _/-\o_ <-- omdat ik er zo tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

Leuk en speels: kerstlampjes er om heen draaien. Vindt dochterlief vast schitterend. Evt. nog verschillende kleuren, ben je helemaal de man.

Of je boort idd een gaatje in de vloer, zo heeft mn pa het ook gedaan. Ik in mn bovenwoning maar niet, heb 'maar' 2 speakers, die op de kast staan waar de rest van de apparatuur ook in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

Pindakaasman schreef op 27 oktober 2003 @ 14:32:
Als je dat wil dan zou ik de kabels juist extra benadrukken.

[Jan des Bouvrie modus]
Omkleed de kabels met felle stof. Naai er voetjes aan. Je hebt rupsen in je kamer :D
[/Jan des Bouvrie modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91421

erg leuk bedacht!!!

als je het doet , na afloop ff foto maken wil ik fotos ervan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 02:22

sjorsfeenema

de mijne is mooier

plint van die muur halen en op de vloer zelf leggen met de ronding naar de ruimte toe (moet je achter aan de muur wel ff een nieuw plintje zetten waar deze weer op rust)

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49962

Je kan bij een Parketzaak gewoon eiken plinten halen die massief zijn en waar je wel je kabels achter kunt leggen.
Laatst iemand ervan voorzien en die had er 10 achter lopen...kostte wel een beetje moeite moet ik erbij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Nou, vandaag moet ik gewoon weer werken, maar volgend weekend ga ik weer verder... Ik laat jullie wel weten wat het wordt. Mochten er nog goeie ideeen voorbij komen zie ik ze hier wel he?! :)
Pagina: 1