Outlook naar Eudora importeren ?

Pagina: 1
Acties:

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Als ik in Outlook xp een archief aanmaak van bijvoorbeeld mijn contacten of inbox dan wordt daar een *.pst bestand van gemaakt

Vervolgens wil ik deze in Eudora 6 importeren, maar dit wil niet helemaal werken? Wat er precies gebeurt weet ik niet maar zowel mijn contacten als mijn inbox worden niet netjes geladen.

Doe ik iets verkeerd of is dit idd een probleem?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:04

Reptile209

- gers -

De help van Eudora 5.1 (trefwoord: import, Outlook :)) suggereert dat je niets hoeft te exporteren. Probeer eens gewoon File -> Import. Eudora detecteert je OE installatie en dan kan je selecteren of je alleen de emails of ook de berichten wilt importeren.
Of daar met Eudora 6.1 nog andere problemen bij op komen dagen, weet ik niet :)

Het addressbook kan je ook als plain-text importeren: zie http://www.eudora.com/techsupport/kb/1353hq.html

[ Voor 15% gewijzigd door Reptile209 op 27-10-2003 13:09 ]

Zo scherp als een voetbal!

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Reptile209 schreef op 27 October 2003 @ 13:07:
De help van Eudora 5.1 (trefwoord: import, Outlook :)) suggereert dat je niets hoeft te exporteren. Probeer eens gewoon File -> Import. Eudora detecteert je OE installatie en dan kan je selecteren of je alleen de emails of ook de berichten wilt importeren.
Of daar met Eudora 6.1 nog andere problemen bij op komen dagen, weet ik niet :)
Klinkt idd zoals het zou moeten maar helaas het werkt dus niet....

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:29

freshy98

Atari

heel leuk en aardig hoor, maar hij heeft het over Outlook XP en niet over Outlook Express. nogal een verschil zeg maar...

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Tom Weustink schreef op 27 oktober 2003 @ 13:09:
heel leuk en aardig hoor, maar hij heeft het over Outlook XP en niet over Outlook Express. nogal een verschil zeg maar...
Klopt, OE is een gewoonte van me voor alle Outlook-varianten. Maar de TS geeft ook niet echt lekker aan waar het nou misgaat. En of hij dus eerst exporteert of dat hij Outlook XP ook kan selecteren bij Import... :)

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Reptile209 schreef op 27 October 2003 @ 13:10:
[...]

Klopt, OE is een gewoonte van me voor alle Outlook-varianten. Maar de TS geeft ook niet echt lekker aan waar het nou misgaat. En of hij dus eerst exporteert of dat hij Outlook XP ook kan selecteren bij Import... :)
ik maak een pst bestand, en save dit. Vervolgens in Eudora impoteer ik dit, en kan ik dus idd Outlook selecteren en het pst bestand aanwijzen.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Volgens de help (in mijn versie dan...) hoef je dus geen pst-bestand te maken. Wis dat ding eens en probeer dan nog eens een import?

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Reptile209 schreef op 27 October 2003 @ 13:16:
Volgens de help (in mijn versie dan...) hoef je dus geen pst-bestand te maken. Wis dat ding eens en probeer dan nog eens een import?
dat ding..... ?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Wis dat .pst bestand (of: die .pst bestanden) eens en probeer dan nog eens een import :)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Reptile209 schreef op 27 oktober 2003 @ 13:21:
Wis dat .pst bestand (of: die .pst bestanden) eens en probeer dan nog eens een import :)
ja da's een goeie tip, wis al je pst bestanden en er valt niets meer te importeren :X :X

Hier vraagt Eudora direct als ik op importeren druk wat hij moet importeren en kun je via advanced evt. zelf een pst file kiezen. Maar ik denk dat Eudora gewoon outlook XP niet snapt. Heb je al op hun site gekeken naar de compatibiliteit?
You can import settings, address books, and mail from Netscape Messenger 4.x versions, Microsoft Outlook Express 4.0 and 5.x versions, Outlook 98, and Outlook 2000.
is een quote uit http://www.eudora.com/download/eudora/windows/6.0/Manual.zip de usermanual voor versie 6.

Ben dus bang voor je dat het niet gaat, heb ook nooit gekeken naar backwards compatibiliteit van pst bestanden, maar dat zou je kunnen proberen, dus eerst exporteren vanuit outlook, dan outlook 2000 erop en importeren en dan vanuit Eudora vanuit outlook importeren. Geen garanties natuurlijk. Struin de site van ze nog maar even verder af, misschien is er wel een tooltje voor.

[ Voor 39% gewijzigd door hufkes op 27-10-2003 13:30 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
hufkes schreef op 27 oktober 2003 @ 13:24:
[...]

ja da's een goeie tip, wis al je pst bestanden en er valt niets meer te importeren :X :X

Hier vraagt Eudora direct als ik op importeren druk wat hij moet importeren en kun je via advanced evt. zelf een pst file kiezen. Maar ik denk dat Eudora gewoon outlook XP niet snapt. Heb je al op hun site gekeken naar de compatibiliteit?

[...]
is een quote uit http://www.eudora.com/download/eudora/windows/6.0/Manual.zip de usermanual voor versie 6.

Ben dus bang voor je dat het niet gaat, heb ook nooit gekeken naar backwards compatibiliteit van pst bestanden, maar dat zou je kunnen proberen, dus eerst exporteren vanuit outlook, dan outlook 2000 erop en importeren en dan vanuit Eudora vanuit outlook importeren. Geen garanties natuurlijk. Struin de site van ze nog maar even verder af, misschien is er wel een tooltje voor.
Thx mate!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

hufkes schreef op 27 October 2003 @ 13:24:
[...]
Hmm, werkt Outlook XP niet (net als ander Outlooks) met .dbx bestanden voor je mailboxen en zijn die pst-bestanden dan alleen voor het exporteren? :)
Ergo: mik je gexporteerde bestanden weg en importeer direct uit outlook. Blijft natuurlijk wel de vraag of Eudora OXP snapt, maar daar is hun site ook niet helemaal duidelijk over.

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Inmiddels ben ik Pocomail tegen gekomen, en moet zeggen........erg leuk, en veel opties!

Dus voor mensen die een alternatief nog zoeken, om welke reden dan ook...
Pagina: 1