[XP] Automatische updates niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Nu ik eindelijk ADSL heb, wil ik graag dat Windows automatisch updated. Toen ik een modem had, was dat nogal vervelend, dus heb ik het altijd uitgeschakeld gehad.

Maar als ik nu naar het tabblad automatische updates van Deze Computer ga, dan geeft hij de volgende melding: "De website Windows Update is momenteel niet bereikbaar". Verder is de rest van het tabblad disabled, dus ik kan niets aanvinken of wat. Dit is al geruime tijd zo - tot nu toe altijd -, dus dat is vreemd.
Ik heb al gekeken of het aan mijn firewall ligt, maar dit bleek niet zo te zijn. Ik heb ook een legale versie die ik enkel op deze laptop heb geinstalleerd. Bovendien werkt Windows Update wel als ik naar de normale (dus wel bereikbare) update site ga. :?

Iemand bekend met dit probleem of suggesties om het op te lossen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

De FAQ van WOS is er niet voor niets. Lees onderstaande rustig door en mocht het niet lukken horen we het wel.

Windows Operated Systems - FAQ

ps hij linkt rechtstreeks naar het stuk over windows update.

• bgever
Het was niet precies het zelfde probleem als ik heb, maar ik heb toch maar de handelingen uitgevoerd zonder succes. Na een reboot is er nog steeds niets veranderd en krijg ik precies de zelfde melding als eerst...

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 16:42

skabouter

Skabouter

Ik heb hier precies hetzelfde probleem :(
Heel GoT al afgezocht en alle (mogelijke) oplossingen al geprobeerd, niets helpt echter :S
Ik dacht dat het mischien aan de (legaal gekochte !!) key zou liggen, dus heb ik op een ander systeem deze key gebruikt, maar daar werkt winupdate wel gewoon :|

Ik kan trouwns ook niet updaten op de windowsupdate site zelf, ik kan wel updates selecteren etc. maar als ik dan op install klick krijg ik het download en install venster, maar er gebeurt verder niets |:(

[ Dislect ]

Verwijderd

heb je er misschien een Firewall tussenzitten (niet de standaard XP versie maar een 3rd party) die misschien voorkomt dat je naar die site gaat?

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 16:42

skabouter

Skabouter

hmm ik heb een fix gevonden voor dit probleem

http://www.mvps.org/marksxp/windowsxp/winupd.htm

Werkte bij mij iig :*)

[ Dislect ]

• bgever
Stom, stom, stom. Heb ooit die "Automatische updates" service uitgeschakeld vanwege performance redenen. Na hem weer ingeschakelt te hebben werkt het allemaal weer naar behoren. :)

Wel ben ik een vreemde fout tegen gekomen in:
... if you have an issue starting the service you may want to try going to start > run and entering sfc /scannow
Windows vroeg namelijk op een gegeven moment naar de Windows XP Professional installatie cd, terwijl ik een Home Edition heb, en wilde ook niet die installatie cd slikken...
Pagina: 1