[SAT] Kan dit allemaal icm een PC?

Pagina: 1
Acties:

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op dit moment heb ik een HTPC met een TV-kaart erin. De ontvangst daarvan is erg slecht, bovendien is het niet gemakkelijk om ermee op te nemen in full pal-resolutie. Ik dacht er daarom over om een satteliet-kaart in te bouwen. Dan ga ik lekker m'n kabel-abbo opzeggen en een schotel kopel.

Maar kan ik straks ook de volgende dingen:
  • Het leek me wel leuk om die sat-kaart in m'n server te bouwen. Het lijkt me dat het wel mogelijk moet zijn om die server te laten broadcasten op het interne netwerk, zodat ik op alle pc's tv kan kijken. Kan dat ook echt? (Liefst zonder opnieuw te encoden natuurlijk)
  • Wordt er via de satteliet dolbydigital uitgezonden? Ik las in een oud topic dat de meeste sat-kaarten geen DD doorgeven naar buiten, is dat ondertussen anders? (De duurste Hauppauge heeft bijvoorbeeld wel een digitale aansluiting.)
  • Goh, heb ik maar twee vragen? Tss. :-)

Siditamentis astuentis pactum.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
Varienaja schreef op 27 oktober 2003 @ 12:43:
Op dit moment heb ik een HTPC met een TV-kaart erin. De ontvangst daarvan is erg slecht, bovendien is het niet gemakkelijk om ermee op te nemen in full pal-resolutie. Ik dacht er daarom over om een satteliet-kaart in te bouwen. Dan ga ik lekker m'n kabel-abbo opzeggen en een schotel kopel.

Maar kan ik straks ook de volgende dingen:
  • Het leek me wel leuk om die sat-kaart in m'n server te bouwen. Het lijkt me dat het wel mogelijk moet zijn om die server te laten broadcasten op het interne netwerk, zodat ik op alle pc's tv kan kijken. Kan dat ook echt? (Liefst zonder opnieuw te encoden natuurlijk)
  • Wordt er via de satteliet dolbydigital uitgezonden? Ik las in een oud topic dat de meeste sat-kaarten geen DD doorgeven naar buiten, is dat ondertussen anders? (De duurste Hauppauge heeft bijvoorbeeld wel een digitale aansluiting.)
  • Goh, heb ik maar twee vragen? Tss. :-)
broadcasten is zeker mogelijk, maar dan blijf je maar 1 kanaal houden (tenzij je een multituner kaart haalt, die overigens ERG duur zijn), 100mbit is wel minimaal vereisten en een dikke server is ook niet weg.

DD kan wel, maar of dat te broadcasten valt is nog maar de vraag, re-encoden moet dan wel

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wellicht dat meerdere kaarten goedkoper zijn dan een multi-tuner kaart?
Dan dus het signaal splitsen voordat het de tuner in gaat en alsnog op alle pc's tv kijken.

De server is dan je videorecorder die ge-encodeerde opnamen over het netwerk kan verzenden.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

dreeke schreef op 27 October 2003 @ 13:08:
Wellicht dat meerdere kaarten goedkoper zijn dan een multi-tuner kaart?
Dan dus het signaal splitsen voordat het de tuner in gaat en alsnog op alle pc's tv kijken.

De server is dan je videorecorder die ge-encodeerde opnamen over het netwerk kan verzenden.
Meerdere kaarten? Dan is een dual xeon toch wel een aanrader :P

Ik merk met mijn TV-kaart dat als ik een resolutie pak van 640x480 dat mijn CPU belasting al naar de 20% schiet bij gewoon normaal TV kijken. Merkwaardig is als ik een DVD resolutie 720x576 pak dat de CPU dan stijgt naar 50% (Mijn kaart is een terratec cinergy 400, philips chip).

Meerdere kaarten tegelijk wordt dus lastig :) .

Of je moet al duurdere kaarten pakken die direct MPEG2 kunnen aanmaken hardwarematig (prijs + 150 Euro).

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 27-10-2003 13:27 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
broadcasten is zeker mogelijk, maar dan blijf je maar 1 kanaal houden
Dat geeft niet, je kunt vast wel vanaf een client-pc de server opdracht geven om van kanaal te wisselen.
en een dikke server is ook niet weg
Waarom is een dikke server nodig? Moet dat ding gaan re-encoden? Kan die niet gewoon de MPEG-2 doorsturen? Dat zou jammer zijn. Dan ga ik verder ook niet moeilijk doen, en de SAT-kaart in de HTPC stoppen.
Ik merk met mijn TV-kaart dat als ik een resolutie pak van 640x480 dat mijn CPU belasting al naar de 20% schiet bij gewoon normaal TV kijken.
Mijn huidige TV-kaart belast de CPU nauwelijks. (PCTVPro op Celeron566 / P3-800 /XP2000+)

Nogmaals: als dat broadcasten zo'n probleem is, dan schroef ik de kaart gewoon in de PC die in de huiskamer staat.

Blijft nog over de vraag of de hedendaagse SAT-kaartjes ook dolbydigital naar buiten sturen.

Siditamentis astuentis pactum.

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 12:30
als het goed is wel. Want als je een goed merk ontvanger hebt (kan zo ff niet op de naam komen) dan heb je optical out-put maar de goedkopere (strong) ontvangers daar zit het heel vaak niet bij. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door HiDNN op 27-10-2003 14:58 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Thesilence07 schreef op 27 October 2003 @ 14:54:
als het goed is wel. Want als je een goed merk ontvanger hebt (kan zo ff niet op de naam komen) dan heb je optical out-put maar de goedkopere (strong) ontvangers daar zit het heel vaak niet bij. ;)
De TS bedoelt een DVB kaart, geen standalone sat-receiver.

Verder zijn er nu nog nauwelijks zenders die in DD uitzenden, eigenlijk alleen Pro Sieben (FTA) en Premiere (Pay TV) af en toe.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DD kan wel, maar of dat te broadcasten valt is nog maar de vraag, re-encoden moet dan wel
Hoezo kan dat niet. Gewoon de orginele mpeg stream doorsturen via het netwerk.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 11:42
Hoe werkt dat met kijken via een Sat. kaart dan?
Je hebt toch een kaartje nodig om te kijken (die je normaal in je Sat. Ontvanger stopt?)
Die kun je toch echt niet kwijt op een Sat. kaart :?
Of kun je met een Sat. kaart alleen 'free to air' kanalen ontvangen? Dat zou bout zijn :9

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Allereerst, een nog alle NUTTELOZE kick van een OUD topic.

Ten tweede je kunt gewoon een common interface koppelen aan PCI sat kaarten tegenwoordig. Pak google eens erbij en je zult het zien....

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Er zijn satkaarten met een CI slot waarbij je een cam kan gebruiken, in die CAM steek je dan de smartcard.

Verder zijn er ook de nodige alternatieve oplossingen natuurlijk.
Pagina: 1