Onlangs kocht ik een nieuwe cooler voor mijn cpu omdat ik vond dat mijn oude te veel herrie maakte. Toen ik m in huis had ben ik gaan testen of ie idd stiller was, door enige malen achter elkaar de twee coolers te verwisselen (om en om aansluiten op de 3 pins aansluiting op mijn mobo). Plotseling werkte ze geen van beide meer! Ik heb mijn cooler nu op mn voeding aangesloten op 7V (rood op geel, zwart op rood
) en hij is erg stil (en dus niet kaduuk, ligt dus aan supply!)! Maar weet iemand of het kwaad kan voor de rest van mijn systeempje dat de 12V power van mijn 3 pins aansluitingen kaduuk is (doorgebrand oid)? Ik heb verder op geen van de drie aansluitingen op mijn mobo (Asus A&V socket A) een fan zitten
Verwijderd
Ik heb het zelf ook op mijn pc geen elke fan werkt meer cpu, case fan en voedings fan.
Heb nu alles op 12 volt molex maar daardoor nog geen problemen gehad met de rest van me systeem.
Heb nu alles op 12 volt molex maar daardoor nog geen problemen gehad met de rest van me systeem.
Verwijderd
als je fans wisselt terwijl het systeem loopt kun je inderdaad schade doen aan je mobo. je mobo filtert die spanning vaak nog een keer, waardoor er op te blazen onderdelen opzitten. wel een beetje dom hoor, je moet nooit dingen af of aankoppelen als je systeem aanstaat. usb dingen misschien, maar andere aansluitingen kunnen kapot.
ik sluit me helemaal aan bij Me Whizkid.. het is inderdaad niet erg slim om een fan te verwisselen als je systeem aan staat -als je dat gedaan hebt-
Maar neen.. Het kan geen kwaad dat die aansluiting het niet doet en dat je dat gewoon aan een twaalf volt molex hebt hangen...
Welkom @GoT btw...
Maar neen.. Het kan geen kwaad dat die aansluiting het niet doet en dat je dat gewoon aan een twaalf volt molex hebt hangen...
Welkom @GoT btw...
[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-10-2003 21:22 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Neen, ik verwisselde mn fans niet toen mn systeem aanstond... 
Thx
Thx
ik heb zo vaak fans verwisselt terwijl de pc aanstond. (lees: 10-tallen, misschien wel 100-tallen verschillende moederboarden/fans enz)
nog nooit zo'n fan_power_blokje kapot gemaakt hoor
nog nooit zo'n fan_power_blokje kapot gemaakt hoor
Pagina: 1