Er is een faq zoals ik al wist maar nou zie ik steeds vaker dus van die how to topics te voorschijn komen is het niet mogelijk om 1 topic te bouwen of een apparte sectie waar men dus alleen how to's mag plaatsen. Kijk bijv op forum van bit-tech
Om de overzichtelijkheid te bewaren is het naar mijn idee het beste om elke how to z'n eigen topic te geven. Als je dan een opmerking/suggestie/anders anders voor die how to hebt reply je gewoon in dat topic, in plaats van dat je helemaal moet gaan uitleggen over welke howto je het hebt enzovoort.
Er zal vast ook wel een lijstje met alle how to's te vinden zijn, zo niet, dan zal ie vast nog wel een keer komen in de FAQ
Had je dit trouwens niet beter in LA kunnen posten? Het is geen bug en ik zie eerlijk gezegd ook geen featurerequest, want een apart deel voor howto's is ook LA voer
Er zal vast ook wel een lijstje met alle how to's te vinden zijn, zo niet, dan zal ie vast nog wel een keer komen in de FAQ
Had je dit trouwens niet beter in LA kunnen posten? Het is geen bug en ik zie eerlijk gezegd ook geen featurerequest, want een apart deel voor howto's is ook LA voer
The devil is in the details.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Die CME how-to's staan al gelinkt in de CME faq, en wel hier(Contributed howtos). Best overzichtelijk lijkt me 
edit: elk howto verdient toch z'n eigen topic, dus deze oplossing via de FAQ - Contributed howtos link lijkt me hier toch wel het handigste
edit: elk howto verdient toch z'n eigen topic, dus deze oplossing via de FAQ - Contributed howtos link lijkt me hier toch wel het handigste
[ Voor 27% gewijzigd door Remy op 27-10-2003 14:22 ]
Lijkt mij handig om deze how-to's op te nemen in de FAQ. Gewoon een aantal links naar de how-to topics opnemen en klaar is kees. Ik weet niet hoe de modjes van CME daar tegenover staan
Nwe how-to's opnemen in de FAQ lijkt me dus een goed idee, aangezien er al een aantal gewoon in staan
Nwe how-to's opnemen in de FAQ lijkt me dus een goed idee, aangezien er al een aantal gewoon in staan
[ Voor 26% gewijzigd door Turkish op 27-10-2003 14:25 ]
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Het is niet alleen leuk zo`n how-to, maar ook voor echte nOOB`s. Die er eens door heen bladeren en zien zo`n ding wil ik ookTurkish schreef op 27 October 2003 @ 14:24:
Lijkt mij handig om deze how-to's op te nemen in de FAQ. Gewoon een aantal links naar de how-to topics opnemen en klaar is kees. Ik weet niet hoe de modjes van CME daar tegenover staan
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Verwijderd
De HowTo's staan gelinkt in de Faq onder de contributed Faq/Howto sectie. Het integraal opnemen in de Faq van dergelijke naslagwerken zou de Faq alleen maar te groot maken, vandaar dat is gekozen voor deze oplossing sinds 5 sept. 2003.
De aparte topics ín CME geven juist een beetje beweging op het forum. Als de topics apart zouden staan in een eigen "Naslag-forum" (laten we het even zo noemen?) dan is feedback over foutjes, tips, complimenten en toevoegingen etc een stuk moeilijker. Bovendien is het ook vaak zo dat juist de discussie erover meer dingen aan het licht brengt dan een mailtje naar de auteur. Iemand die een dergelijk informatief stukje schrijft heeft écht wel zijn eigen topic dubbel en dwars verdient
En wat mij betreft mag dat op een duidelijke plaats, bijvoorbeeld de thuisbasis [CME].
Overigens vind ik het prachtig zoals het tot nu toe verloopt. Op deze manier blijft het forum een beetje meer in beweging en neemt de hoeveelheid kennis/naslag toe - terwijl tegelijkertijd eenieder een steentje kan bijdragen. Hetzij als topicstarter, danwel als poster in zo'n topic.
Maar als er een manier is waarop het nog beter kan, laat het ons weten. Ik sta altijd open voor opbouwende kritiek
De aparte topics ín CME geven juist een beetje beweging op het forum. Als de topics apart zouden staan in een eigen "Naslag-forum" (laten we het even zo noemen?) dan is feedback over foutjes, tips, complimenten en toevoegingen etc een stuk moeilijker. Bovendien is het ook vaak zo dat juist de discussie erover meer dingen aan het licht brengt dan een mailtje naar de auteur. Iemand die een dergelijk informatief stukje schrijft heeft écht wel zijn eigen topic dubbel en dwars verdient
Overigens vind ik het prachtig zoals het tot nu toe verloopt. Op deze manier blijft het forum een beetje meer in beweging en neemt de hoeveelheid kennis/naslag toe - terwijl tegelijkertijd eenieder een steentje kan bijdragen. Hetzij als topicstarter, danwel als poster in zo'n topic.
Maar als er een manier is waarop het nog beter kan, laat het ons weten. Ik sta altijd open voor opbouwende kritiek
Niet alleen dat, maar zelfs voor mensen die een hoop van electronica weten kunnen dergelijke topics leerzaam zijn omdat het zéér breed is. Zo kan iemand een boel weten over de seriële/parallelle poort maar tegelijkertijd niks snappen van programmeerbare chips. De topics vormen een goed opstapje en ideëenimpuls om ook eens aan de slag te gaan.Het is niet alleen leuk zo`n how-to, maar ook voor echte nOOB`s.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 06:41 ]
+ het feit dat bijna alle relevante info mooi bij elkaar staat, ipv dat je losse stukjes informatie met de search of via Google bij elkaar hoeft te sprokkelen.
Pagina: 1