Ik ben bezig met een dropdown menuutje en de bedoeling is dat gebruikers via een dropdown menuutje een kleur kunnen kiezen.
Ik wil deze dropdownmenu's via de database doen, omdat ik anders voor elke optie nog eens een extra array moet aanmaken.
Nu zit ik er alleen mee dat niet alle kleuren onder elkaar worden weergegeven, maar dat ze naast elkaar worden gezet. :
Hoe voorkom ik dat ik voor elke kleur een aparte <option> moet aanmaken, anders heeft het weinig zin om het op deze manier te doen.
Op dit moment ziet dit gedeelte van mn script er zo uit:
Ik wil deze dropdownmenu's via de database doen, omdat ik anders voor elke optie nog eens een extra array moet aanmaken.
Nu zit ik er alleen mee dat niet alle kleuren onder elkaar worden weergegeven, maar dat ze naast elkaar worden gezet. :
Hoe voorkom ik dat ik voor elke kleur een aparte <option> moet aanmaken, anders heeft het weinig zin om het op deze manier te doen.
Op dit moment ziet dit gedeelte van mn script er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <? $select ="SELECT * FROM agendaitems"; $query = mysql_query($select); while($list=mysql_fetch_array($query)) { echo "<select itemid=$list[itemid]><option value=$list[kleur]>$list[kleur]<br></option>"; } echo "</select>"; ?> |
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 12:10 ]