Toon posts:

Linksys, Edimax & Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Hier een situatie waar ik niet helemaal uitkom, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben bezig met het aanleggen van een netwerk, waarvan een deel draadloos is. Het idee is dat alle computers uit het netwerk kunnen internetten, waarbij de windows 2000 small business server als gateway fungeert. De internetverbinding loopt via een com21 kabelmodem. Boven staan vrijwel alle computers en de server, beneden staat het modem. Die worden met elkaar verbonden door (weet ik, ietwat apart) een edimax wireless broadband router boven en een linksys wireless broadband router beneden. Natuurlijk hoeven dit niet perse routers te zijn (access point is genoeg), maar dat was nu eenmaal al daangeschaft. De Linksys verbindt vervolgens met het kabelmodem.

Extra info:
De server heeft IP 192.168.168.200, en draait een DHCP server.
De Edimax heeft IP 192.68.168.230.
De Linksys heeft IP 192.168.168.2.

Het probleem is nu als volgt. Ik krijg het niet voor elkaar om de edimax aan de linksys te koppelen, want die moeten natuurlijk met elkaar praten. Ik heb beiden apparaten dezelfde SSID gegeven, en beiden draaien op kanaal 11 (weet niet of dat noodzakelijk is, lijkt me eigenlijk niet...). Verder staan bij beiden de DHCP-functionaliteit uit, want die is niet nodig.

Kan iemand mij wat tips geven over hoe dit probleem aan te pakken?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik besloten om de linksys te gebruiken als gateway; de pc's in het netwerk internetten dus direct via de linksys. Maar ik blijf het probleem houden dat ik met de edimax niet kan connecten naar de linksys (of andersom). Iemand een suggestie? Kan wat ik voor ogen heb uberhaupt wel?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 09:34 ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Gebruik je de juiste poorten tussen die 2 en de juiste kabels ?

Verwijderd

Topicstarter
mlevd schreef op 29 October 2003 @ 09:34:
Gebruik je de juiste poorten tussen die 2 en de juiste kabels ?
Bedoel je tussen de edimax en de linksys? Die wil ik draadloos met elkaar verbinden..

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Ik niet helemaal snap, worden de 2 routers draadloos met elkaar verbonden?
zo ja, zorg dat je even WEP uit hebt staan en een active MAC filter,
zo nee, zorg dat ze in dezelfde ip range zitten

en waarom draai je geen DHCP op je router, die linksys kan dat verrekte goed,
draait bij ons thuis ook!

suc6

-----
edit:

snap het nu wel, zorg dus dat je mac filter hebt uit staan en je wep

[ Voor 13% gewijzigd door DDemolition op 29-10-2003 09:39 . Reden: te laat! ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 09:35:
[...]

Bedoel je tussen de edimax en de linksys? Die wil ik draadloos met elkaar verbinden..
Leesfout van mij |:( , ik dacht dat die verbinding via utp ging.

Verwijderd

Topicstarter
DDemolition schreef op 29 oktober 2003 @ 09:38:
(...), worden de 2 routers draadloos met elkaar verbonden?
zo ja, zorg dat je even WEP uit hebt staan en een active MAC filter,
Ja, ze worden draadloos verbonden. WEP heb ik uitstaan, maar active MAC filter.. daar moet ik nog even naar kijken. Maar wanneer beiden routers dus in dezelfde range bevinden, hetzelfde SSID hebben en op hetzelfde kanaal zitten, zouden ze zonder problemen met elkaar moeten kunnen communiceren?

Ik draai geen DHCP server, omdat die Win2000 Small Business Server daar erg goed in is. Ik wilde in eerste instantie ook de PPPoE verbinding door de server laten afhandelen, omdat dat handiger is met remote access e.d., omdat de server dan dynamisch poorten kan openen en sluiten. Althans, dat is mij verteld.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 09:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee, active MAC filter staat aan, maar lost het probleem nog niet op. Iemand nog andere suggesties?
Pagina: 1