Crystal reports Print preview

Pagina: 1
Acties:

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Ik werk onder crystal reports 7.0.1.100 proffesional en heb af en toe problemen met de print preview.
Ik open een .rpt bestand en maak er wijzigingen in, ik druk dan op de printpreview knop en krijg dan deze error:

Afbeeldingslocatie: http://www.batsies.nl/pictures/crerror.jpg

Ik werk met als database .csv bestanden, het rare is dat hij de ene keer wel de print preview doet (als ik met ander bestanden heb gewerkt), en de andere keer niet.

Is het mogelijk om ergens aan te geven welke .csv bestanden hij moet gebruiken voor de print preview?

Ik ben er wel al achter dat hij de bestanden pakt uit de directory waar de .rpt staat, maar ik weet niet hoe ik de link kan wijzigen naar een andere directory

E-Developing

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 22:30

Joppy

Ajuparaplu!

Het lijkt mij dat 'ie de datasource kwijt is. Kun je uberhaupt enige data terugkrijgen met een refresh? (zonder preview)

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Ik zie sowieso alleen maar dat als ik de preview gebruik, refreshen zit er niet in, omdat in de design layout ik alleen werk met code

E-Developing

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Ook al werk je alleen met code, in preview mode wil CR toch wat willen laten zien en zal in ieder geval de connectie checken. En als dan csv bestandje kwijt is...

Net ook nog even een testje gedaan:
Als ik het goed heb, maakt CR een dns bestandje aan met de verwijzing naar je csv file. Deze heb ik daarna gerenamed (regenamed :? ), en vervolgens op preview geklikt. Ik kreeg eerst de melding of ik de data wilde verversen en bij de bevestiging hiervan kreeg ik dezelfde melding als jij.

Bij Database - Log on/Off Server kun je aangeven (bij "current connections") welk csv-bestand geraadpleegd dient te worden.

[ Voor 156% gewijzigd door Joppy op 27-10-2003 16:01 ]

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Ja met log on en log off server kan ik ookmeen server aanwijzen, welke server moet je dan hebben?

E-Developing

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Als je bij History kijkt of Current Connections zou je (denk ik) 1400550t.csv.dsn moeten kunnen vinden. Of anders moet je 'm ff opnieuw aanmaken (ODBC - Create New Data Source)

Sowwy, beetje laat...

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 13:17
.

[ Voor 99% gewijzigd door Kix@$$ op 30-10-2003 13:37 ]

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Ok bedankt voor de reply, ik ga het even doornemen

E-Developing

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden, ik ging naar control panel, administrative tools en dan data sources (odbc connections), daar heb ik de dsn gevonden en via configure kon ik het pad aangeven. Wel moest ik even log off server doen in Crystal Reports en dan log on server en voila het werkt

E-Developing

Pagina: 1