Toon posts:

Faxen met een extern ADSL modem

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag allemaal,

Ik heb een klein vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden, ook niet na de bekende search.

Het betreft een typisch probleem. Ik heb een ADSL internetverbinding middels een extern Aztech DSL 305e modem. Dat modem is verbonden aan de computer met een LAN kaart en UTP-kabel (uiteraard). Nu wil ik faxen verzenden en ontvangen op mijn PC maar programma's als Winfax vragen om een modem en dat heb ik dus wel, maar het programma ziet het niet door de LAN-verbinding met het modem zelf.

Weet iemand een oplossing of werkt bv. een nieuwere of de PRO versie wel?
Alvast bedankt...

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 23:26

Shuriken

Life is all about priorities

Helaas dat gaat niet lukken. Om te faxen zal je echt een analoge modem nodig hebben. Een DSL modem is daar niet geschikt voor.

Je zou alleen naar een faxserver kunnen verbinden, maar de fax server heeft dan toch ook weer een analoge lijn nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door Shuriken op 27-10-2003 11:25 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Koop voor 15€ een 56k6-faxmodem en gebruik die... Je kan NOOIT via een ADSL-modem gaan faxen...

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk... dank je wel.

Ik heb nog een modum dus € 15,- gaat het me niet kosten. Alleen ga ik geen tweede telefoonlijn gebruiken om vervolgens een PC de hele dag aan te moeten zetten. Dan ga ik dus voor de klassieke fax of de all-in-one-printer.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Als je gewoon de search had gebruikt dan had je gewoon binnen een paar seconde een relevante thread kunnen vinden.

Zie ook:
FAQ Forumgedrag

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.