De foutmelding vind ik niet echt lekker duidelijk . . . .
Het systeem stop steeds vaker met "Hardware Failure"
In het begin meestal in het weekend, maar naar mate de server gebruikt wordt, worden de STOP meldingen erger en erger, meer en meer . . . .
Nu klapt hij bijna elke dag.
Na een klein onderzoekje in de logfiles kom ik dit tegen, telkens voor de crashes:
De oplossing hiervoor kan mogelijk zijn . . . . ??
Ik zie wel eens wazige meldingen, maar hier kan ik echt geen eireren van bakken
Het systeem stop steeds vaker met "Hardware Failure"
In het begin meestal in het weekend, maar naar mate de server gebruikt wordt, worden de STOP meldingen erger en erger, meer en meer . . . .
Nu klapt hij bijna elke dag.
Na een klein onderzoekje in de logfiles kom ik dit tegen, telkens voor de crashes:
Ik mag bijna aannemen dat dit te maken heet met de disk mirror??Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: NtFrs
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 13568
Datum: 27-10-2003
Tijd: 9:26:09
Gebruiker: n.v.t.
Computer: XyZxYzXyZ
Beschrijving:
De File Replication-service heeft ontdekt dat de replicaset DOMAIN SYSTEM VOLUME (SYSVOL SHARE) een JRNL_WRAP_ERROR heeft.
De naam van de replicaset is : DOMAIN SYSTEM VOLUME (SYSVOL SHARE)
Het hoofdpad van de replica is : c:\winnt\sysvol\domain
Het hoofdvolume van de replica is: \\.\C:
Een replicaset krijgt een JRNL_WRAP_ERROR als een record die wordt gezocht in het NTFS USN-logboek niet wordt gevonden. Mogelijke oorzaken hiervan zijn:
[1] Het volume \\.\C: is geformatteerd.
[2] Het NTFS USN-logboek op volume \\.\C: is verwijderd.
[3] Het NTFS USN-logboek op volume \\.\C: is afgekapt. Chkdsk kan het logboek afkappen als er beschadigde vermeldingen aan het eind van het logboek worden gevonden.
[4] De File Replication-service is lange tijd niet op deze computer uitgevoerd.
[5] De File Replication-service kan het niveau van I/O-activiteit niet bijhouden op de schijf \\.\C:.
Door de registerparameter "Enable Journal Wrap Automatic Restore" op 1 in te stellen worden de volgende stappen automatisch uitgevoerd om automatisch van deze foutstatus te herstellen.
[1] Bij de eerste controle, die over 5 minuten plaatsvindt, wordt deze computer uit de replicaset verwijderd. Als u niet 5 minuten wilt wachten, dient u "net stop ntfrs" uit te voeren, gevolgd door "net start ntfrs" om de File Replication-service opnieuw te starten.
[2] Bij de controle die volgt op de verwijdering, wordt deze computer opnieuw aan de replicaset toegevoegd. Het opnieuw toevoegen heeft tot gevolg dat de boomstructuur voor de replicaset volledig wordt gesynchroniseerd.
WAARSCHUWING: Tijdens het herstelproces zijn gegevens in de bommstructuur van de replica mogelijk niet beschikbaar. U dient de registerparameter die hierboven is beschreven op een waarden boven 0 in te stellen om te voorkomen dat automatische herstel de gegevens onverwachts onbeschikbaar maakt als deze foutconditie opnieuw optreedt.
Voer regedit uit om deze registerparameter te wijzigen.
Klik op Start, Uitvoeren en typ regedit.
Vouw HKEY_LOCAL_MACHINE uit.
Volg het onderstaande pad door te klikken:
"System\CurrentControlSet\Services\NtFrs\Parameters"
Dubbelklik op de waardenaam
"Enable Journal Wrap Automatic Restore"
en wijzig de waarde.
Als de waardenaam niet aanwezig is, kunt u deze toevoegen via de optie Nieuw> DWORD in het menu Bewerken. Geef de waardenaam precies op zoals hierboven weergegeven.
De oplossing hiervoor kan mogelijk zijn . . . . ??
Ik zie wel eens wazige meldingen, maar hier kan ik echt geen eireren van bakken