Toon posts:

[2000 Server] Mirror Fout?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De foutmelding vind ik niet echt lekker duidelijk . . . .

Het systeem stop steeds vaker met "Hardware Failure"
In het begin meestal in het weekend, maar naar mate de server gebruikt wordt, worden de STOP meldingen erger en erger, meer en meer . . . .
Nu klapt hij bijna elke dag.

Na een klein onderzoekje in de logfiles kom ik dit tegen, telkens voor de crashes:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: NtFrs
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 13568
Datum: 27-10-2003
Tijd: 9:26:09
Gebruiker: n.v.t.
Computer: XyZxYzXyZ
Beschrijving:
De File Replication-service heeft ontdekt dat de replicaset DOMAIN SYSTEM VOLUME (SYSVOL SHARE) een JRNL_WRAP_ERROR heeft.

De naam van de replicaset is : DOMAIN SYSTEM VOLUME (SYSVOL SHARE)
Het hoofdpad van de replica is : c:\winnt\sysvol\domain
Het hoofdvolume van de replica is: \\.\C:
Een replicaset krijgt een JRNL_WRAP_ERROR als een record die wordt gezocht in het NTFS USN-logboek niet wordt gevonden. Mogelijke oorzaken hiervan zijn:

[1] Het volume \\.\C: is geformatteerd.
[2] Het NTFS USN-logboek op volume \\.\C: is verwijderd.
[3] Het NTFS USN-logboek op volume \\.\C: is afgekapt. Chkdsk kan het logboek afkappen als er beschadigde vermeldingen aan het eind van het logboek worden gevonden.
[4] De File Replication-service is lange tijd niet op deze computer uitgevoerd.
[5] De File Replication-service kan het niveau van I/O-activiteit niet bijhouden op de schijf \\.\C:.
Door de registerparameter "Enable Journal Wrap Automatic Restore" op 1 in te stellen worden de volgende stappen automatisch uitgevoerd om automatisch van deze foutstatus te herstellen.
[1] Bij de eerste controle, die over 5 minuten plaatsvindt, wordt deze computer uit de replicaset verwijderd. Als u niet 5 minuten wilt wachten, dient u "net stop ntfrs" uit te voeren, gevolgd door "net start ntfrs" om de File Replication-service opnieuw te starten.
[2] Bij de controle die volgt op de verwijdering, wordt deze computer opnieuw aan de replicaset toegevoegd. Het opnieuw toevoegen heeft tot gevolg dat de boomstructuur voor de replicaset volledig wordt gesynchroniseerd.

WAARSCHUWING: Tijdens het herstelproces zijn gegevens in de bommstructuur van de replica mogelijk niet beschikbaar. U dient de registerparameter die hierboven is beschreven op een waarden boven 0 in te stellen om te voorkomen dat automatische herstel de gegevens onverwachts onbeschikbaar maakt als deze foutconditie opnieuw optreedt.

Voer regedit uit om deze registerparameter te wijzigen.

Klik op Start, Uitvoeren en typ regedit.

Vouw HKEY_LOCAL_MACHINE uit.
Volg het onderstaande pad door te klikken:
"System\CurrentControlSet\Services\NtFrs\Parameters"
Dubbelklik op de waardenaam
"Enable Journal Wrap Automatic Restore"
en wijzig de waarde.

Als de waardenaam niet aanwezig is, kunt u deze toevoegen via de optie Nieuw> DWORD in het menu Bewerken. Geef de waardenaam precies op zoals hierboven weergegeven.
Ik mag bijna aannemen dat dit te maken heet met de disk mirror??

De oplossing hiervoor kan mogelijk zijn . . . . ??

Ik zie wel eens wazige meldingen, maar hier kan ik echt geen eireren van bakken :/

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

heb je een hardware matige diskmirror of een software mirror?
op www.microsoft.com/technet kun je volgend article 307319 vinden. Maar meer informatie zou welkom zijn.

Welk Service Pack is de server mee uitgerust.
Is het een software matige of hardware matige mirror.

[ Voor 71% gewijzigd door mutsje op 27-10-2003 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 27 October 2003 @ 11:39:
heb je een hardware matige diskmirror of een software mirror?
op www.microsoft.com/technet kun je volgend article 307319 vinden. Maar meer informatie zou welkom zijn.

Welk Service Pack is de server mee uitgerust.
Is het een software matige of hardware matige mirror.
De Dell hardware regelt de mirroring - (DELL CERC ATA100/4ch RAID Controller)
(in gesteld op de RAID instellingen van Dell tijdens de eerste start)

Schijfbeheer in 2000 ziet ook 1 fysieke drive (Schijf 0, 37,24GB)

Service Pack 4.0
Windows 2000 Server NL

Ik hoop dat je hier meer aan hebt . . .
Want als 't aan komt op disk mirroring e.d. heb ik er 0.0 verstand van ;(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

NTFRS is een software matige filereplicatie service en heeft (vziw) weinig met hardware problemen te maken - hooguit dat dit probleem veroorzaakt wordt door een hardware fout of een BSOD zoals je deze hebt meegemaakt.

In je eventlog staat één manier om het op te lossen, heb je die al eens geprobeerd - wat was daar het resultaat van?

Verder heb je het over spontaan rebooten - heb je al eens gekeken wat er precies gebeurd? Al eens in de FAQ gekeken, bv hier:
Windows Operated Systems - FAQ

Probeer eventjes iets meer informatie te geven over bijvoorbeeld welke foutmeldingen je nu precies krijgt - zo wordt het voor ons wel heel erg onduidelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 27 October 2003 @ 12:41:
NTFRS is een software matige filereplicatie service en heeft (vziw) weinig met hardware problemen te maken - hooguit dat dit probleem veroorzaakt wordt door een hardware fout of een BSOD zoals je deze hebt meegemaakt.

In je eventlog staat één manier om het op te lossen, heb je die al eens geprobeerd - wat was daar het resultaat van?

Verder heb je het over spontaan rebooten - heb je al eens gekeken wat er precies gebeurd? Al eens in de FAQ gekeken, bv hier:
Windows Operated Systems - FAQ

Probeer eventjes iets meer informatie te geven over bijvoorbeeld welke foutmeldingen je nu precies krijgt - zo wordt het voor ons wel heel erg onduidelijk :)
De foutmelding is botweg:
Hardware Failure

Call your Hardware Manufacturer

en dat is alles, zoals ook eerder vermeld . . .
Telkens voor de crash worden er 2 events in de File Replication-service gekrabbeld
De eerste is dat het proces start, en gemiddeld 2 minuten daarna komt de 2e (dus gekoppeld aan het BSOD) met bovenstaand verhaal. . . .

Nogmaals: ik snap geen ruk van die foutmelding, noch van de service (of wat het ook is) NtFrs

Dit (disk mirroring) is altijd goed gegaan tot de nieuwe server kwam.

Het lijkt me ook niet dat het voorkomen dat de boomstructuur uit de set wordt gehaald ook enig sinds kan bij dragen tot een oplossing . . . .

Wanneer ik de commando's uitvoer:
net stop ntfrs
en later
net start ntfrs
krijg ik wederom in het logboek de foutmelding te zien, echter loopt het systeem dan niet vast.

[edit]
Na het nogmaals, en nogmaals lezen van de service . . . Lijkt het me dat FRS geen ene RUK met lokale disk mirroring te maken heeft . . . Ik heb 'm dus uitgeschakeld :)
nu maar hopen dat de foutmeldingen en BSODtjes hiermee ook uit blijven

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 13:29 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt zelf een nieuw topic geopend hierover, [rml][ 2000 Server] Hardware malfunction[/rml] daarom sluit ik deze.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.