Toon posts:

Casefan nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort schaf ik een nieuw systeem aan:
-P4-2.8 800mhz
-2x 512Mb 3200 DDR
-Gigabyte 9600 pro 128Mb
-Asus P4C800-E deluxe
-Sweex PX4 P4 Titanium MIDI
-Maxtor 120 GB
-CoolerMaster Design Harddisk Cooler
-Thermaltake Volcano 9+ processor cooler

Is het nodig om hier een casefan in te laten plaatsen?
De kast komt in een meubel te staan met erachter nog zo'n 15 cm ruimte.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je die bak hebt gewoon ff temp uitlezen en dan beslissen.

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 09:11

erwinb

Probeert iets secure te doen

Ik zou er gewoon een papst casefan in zetten.
Er zijn er al die maar 19dB geluid maken. :Z

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hoeft niet noodzakelijk te zijn. In de search van GoT vond ik een posting die duidelijk en leuk is:

Deze dus

ARME AOW’er

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
In die Sweex kasten kun je toch niet echt een supergoede airflow krijgen, aangezien de ventilatie aan de voorkaant veel te wensen over laat. Zoals Postjuh ook al aan gaf, bouw het spul eerst eens in, kijk eens hoe de temperaturen en de herrie dan zijn, en dan kun je dan altijd nog beslissen...
Zoals ebstore al aangaf, zou ik dan wel voor Papst fans gaan, aangezien die erg goed, degelijk en stil zijn...

Edit:
Zit net nog eens te lezen, ik zou gewoon voor de standaard koeler van Intel gaan, en niet voor die Vulcano9+, tenzij je extra herrie zonder betere koeling wilt hebben. Die boxed koeler doet amper onder voor die Vulcano, maar is een stuk stiller.

[ Voor 24% gewijzigd door Brede P op 27-10-2003 10:04 ]

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 16:55
Misschien iets stoms... Ik heb goedkoop zo'n IceBerg dubbelfans HDD-koeling gekocht en koel op die manier naast mijn casefan nog 's mijn kast... misschien gaat dat beter ipv een fan in je kast? Wordt wel moeilijker als je alle 5.25" bays al moet gebruiken :)

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
Gewoon de temps uit lezen met e.o.a. progje en dan aan de hand daarvan ff de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) erbij pakken :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat hangt er maar net vanaf hoeveel ruimte je hebt in de kast. Als je veel ruimte hebt dan volstaat een casefan maar als het erg krap is dan kun je inderdaad nog een HDD-koeler nemen omdat de temperatuur van die dingen nog aardig kunnen oplopen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Begin gewoon zonder casefan en zie toe of het systeem zich daarna prima houdt en je tevreden bent. If not, koop dan eentje. Simpel toch? :)

Overbodig topic, dicht dus.

Lees verder ook eens de FAQ's van dit subforum en die van Die-Hard Overclocking & Cooling wat betreft temperaturen en koeling B)

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 27-10-2003 10:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.