Toon posts:

Geil PC3500 en Dual Channel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 reepjes PC3500 Golden Orb van Geil voor Dual Channel gekocht en deze wilde ik ook in Dual Channel laten open op mijn Abit NF7-S v2.0 met de laatste Bios nf7d19. Dit zou geen probleem moeten zijn dacht ik. De CPU die ik hiervoor wil gebruiken is een XP3200 met dus een FSB van 400Mhz. Nu heb ik nog niets geoverclockt en dus draait de helezooi op een MP van 11 en een FSB van 200. Maar zodra ik dan Memtest ga draaien krijg ik ruim 100.000 errors. :( Vervolgens heb ik de reepjes van plaats verwisselt, geprobeert in de bankjes 1 en 3 en bankjes 2 en 3 maar dit maakt niets uit. Ook heb ik de reepjes er 1 voor 1 in gedaan en dan is er dus niets aan de hand, geen errors dus. Dus vervolgens beide reepjes er weer in, maar weer hetzelfde. Nu weet ik dat Geil hoge voltages voor hun vDimm gebruikt, dus heb ik de vDimm gelijk op 2.9v gezet en dat ze de strakke timings van 2-6-3-3 adviseert voor Dual Channel, en ook dit heb ik geprobeert, maar helaas zonder resultaat. Ja, nog steeds ruim 100.000 errors. ABIT zelf adviseert Geil geheugen voor hun mobotjes, dus zou er toch geen probleem moeten zijn. O ja, de foutmeldingen komen bij Memtest steeds bij test nummer 6 voor in de standaard test. Ik heb geen flauw idee weer wat ik hier aan moet doen en of er wat aan te doen is.

Iemand nog tips of een oplossing?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al geprobeerd in bank 1 en 2?
Ik kreeg ook memtest errors in bank 1 en 3 of 2 en 3, maar in 1 en 2 dan weer niet. Afzonderlijk geprobeerd en ook geen errors. :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit heb ik nog niet geprobeert, maar dan loopt het toch niet in Dual Channel?

• pisart
  • Niet online
Yep, daar heb je gelijk in. Maar het geheugen werkt prima afzonderlijk dus aan het geheugen ligt het niet. Kan je het geheugen testen op een ander moederbord?
Het is wel raar dat je zoveel errors krijgt. Ik kreeg er 6 of zo max 8 na een uurtje. Toen in bank 1 en 2 gezet en geen errors meer.

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Nou, ik heb het hier ook draaien, maar het loopt gewoon netjes hier hoor.
ik heb ze in de banken zitten die het verste uit elkaar staan (1&3 dus) en ik krijg hier geen errors.
Heb je geprobeerd om de mem settings op SPD te laten staan?
Misschien loopt het niet lekker op zelf ingestelde settings? (bij jou dan, Bij mij loopt het hier op Cas2,0 6-3-3)
EVT. op agressive of turbo settings proberen, om te kijken of er verschil in het aantal errors zit.

Het enige dat ik hier wel merk is dat het geheugen NIET op Cas2,0 2-2-x wil lopen, zelfs niet op Cas2,0 2-3-11 of Cas2,0 3-2-11.
Het lijkt wel of het geheugen gelocked is op timings van 3 of hoger.

[ Voor 19% gewijzigd door _Droopy op 27-10-2003 09:02 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Vdd voltage wat verhogen? Probeer es met CPU interface uit.. Als dat niet werkt zou ik het ruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de reepjes dus net in de bankjes 1 en 2 getest, maar hierin kreeg ik geen errors maar ook geen Dual Channel. Heb helaas geen ander Dual Channel-bordje waarin ik het ff zou kunnen testen. De eerste keer toen ik dit geheugen in Dual Channel testte, had ik de settings al op SPD staan. Maar nu moet ik er nog wel ff bij vermelden dat ik dus wel 2 reepjes heb van 512MB elk. Maar nu viel me nog wat anders op bijde psecs van het systeem van Droopy, jij hebt je geheugen draaien op 3,24 volt, bij mij kan ik de vDimm niet hoger krijgen dan 2,9 volt in de Bios. Zou dat een oorzaak kunnen zijn aangezien Geil bekent staat om hun hoge voltages?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 09:24:
Heb de reepjes dus net in de bankjes 1 en 2 getest, maar hierin kreeg ik geen errors maar ook geen Dual Channel. Heb helaas geen ander Dual Channel-bordje waarin ik het ff zou kunnen testen. De eerste keer toen ik dit geheugen in Dual Channel testte, had ik de settings al op SPD staan. Maar nu moet ik er nog wel ff bij vermelden dat ik dus wel 2 reepjes heb van 512MB elk. Maar nu viel me nog wat anders op bijde psecs van het systeem van Droopy, jij hebt je geheugen draaien op 3,24 volt, bij mij kan ik de vDimm niet hoger krijgen dan 2,9 volt in de Bios. Zou dat een oorzaak kunnen zijn aangezien Geil bekent staat om hun hoge voltages?
Die repen horen te werken tussen de 2.5 en 2.9V. Als je dit soort mem koopt en je moet 3.2V geven om ze stabiel op 200MHz laten draaien....wat moet je er dan mee? Dan heb je er niks aan. Ik zou zeggen ruil ze om voor Kingston, Twinmos, OCZ of Corsair :)

Probeer het chipset voltage nog es op 1.7V btw..

• Thandor
  • Laatst online: 16-08 13:34

Thandor

SilverStreak

Een bios update al geprobeert?
Ik had gisteren mijn Epox 8RDA geupdated, deze werkt met een nForce 2 chipset.
Er stond bij de release notes bij dat er problemen verholpen waren met 400Mhz dual channel ram.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Nou ik heb deze reepjes ook sinds zaterdag alleen dan de 512mb versie... en ben ook tot de conclusie gekomen dat hij niks anders wil dan 2-6-3-3... echt raarrrr.... draai nu maar gewoon op 2.7V en op 443Mhz Dual Channel

=========================

Deze page ook ff checken (moet ik ook nog proberen):

http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1433&page=1

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de laatste bios-update, zoals in mijn eerste post al stond er ook al staan, maar zonder verschil. Heb nu de reepjes ff vervangen voor 2 Twinmos PC3200 2 x 512Mb die ik nog had liggen. Hier draaide die standaard zonder problemen en dus geen errors. Die Gei heb ik ff in een Asus A7N8X Deluxe gedaan, en ze ook in Dual Channel gezet maar met net zoveel errors. Maar het rare is dat als ik op die Asus het geheugen op een FSB laat lopen van 333, ik helemaal geen errors krijg. Maar denk trouwens ik denk ook niet dat ik ze om kan ruilen, aangezien als ik de reepjes afzonderlijk test, er niets aan de hand is. Op verschillende andere fora lees ik ondertussen van de compabiliteits problemen van Geil met AMD platforms. Geil schijnt hier altijd of meestal foutmeldingen te geven en ze zijn dan ook beter geschikt voor Pentium. Iemand iets van bekend?????????

Verwijderd

Heb ik ook ergens meegepikt... alleen ik wilde het niet geloven :D Maja... ben niet echt een overclocker... dus ben wel tevreden met dit geheugen... En ik ga niet terug naar de winkel omdat ik me mooie doosje niet kwijt wil :D

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Hmm, nou heb ik ook dit zelfde probleem.
Sterker nog;

op 2,9v@mem/1,6v@vdd
als ik op 200fsb draai 100.000+ errors (ik heb ze alleen in test5)
als ik op 215 draai 8.000+ errors
217 9.000+ errors
220 800+ errors

met 3,2v@mem/1,9v+@vdd
200- 20.000+errors
215- 1.000+errors
217- 1.400+errors
220- 400+errors

met 3,2v@mem/1,8v+@vdd
200-4.000+
215-1.200+
217-1.000+
220-tussen 120+ & 80+

Begrijpen jullie het, begrijp ik het?!?!?!?!?!

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb 2x512mb PC3500 Golden Dragon gekocht gisteren en bij mij loopt het dus HELEMAAL niet :( . Ik kan nog net booten, maar zodra XP eraan komt, PATS een bluescreen. M'n specs Asus A7N8X-Deluxe rev 1.4.

13,5 x 166mhz 2400+, veranderen van multiplier en FSB geeft geen resultaat :?

Max. voltage wat ik kan instellen is 2.8v, is dit te weinig? Als ik dit verander dan komt ie iets verder maar minste og geringste wat ik doe (explorer opstarten bijv) hangt ie al. M'n voeding is een Zalman 400 watt.

Duw ik mijn "oude" Corsair PC3200 2x256mb weer terug in, dan is alles weer normaal |:( .

Ik denk persoonlijk dat het het moederbord is die gewoon niet het voltage(/ampere?) kan leveren aan de dimm slots.

K'ga dan ook maar even testen bij een vriend met een Intel 865 platform, meeste tests waarin die Golden dragon wordt behandeld is op een Intel platform.

P.S Ik vind net zoals Biertje, het veel te jammer om ze terug te brengen :+ . Dan maar overstappen naar Intel :o

[ Voor 12% gewijzigd door Dukey op 06-11-2003 13:32 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Ik heb het idee dat Dual Channel mode de timings van het geheugen in het algemeen niet ten goede komt.

Zelf heb ik een Asus A7N8X Deluxe rev2.0 (Ultra400 dus) met Twinmos/Twinmos PC3200 (5 ns) geheugen.
Op een site heb ik een review over exact hetzelfde geheugen gelezen. Daar konden ze in Single Channel mode het geheugen op 200 MHz 2-3-2-5 draaien.
Als ik het op 200 MHz in Dual Channel mode sneller dan 2.5-3-3-8 zet, dan gaat het al mis! De PC boot meestal wel maar zodra Windows op zou moeten starten loopt ie vast of boot ie vanzelf opnieuw.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Ik heb zelf op een epox 8rda3+ rev 1.0 2x256 geil pc3500 ultra platinum geprobeert maar ze zijn niet compatible met het moederbord op geen ene timmings
zelfs niet op 166 mhz op cas 3 :?

heb ik ze maar weer teruggebracht bij alternate en heb ze omgeruild voor
2x256 pc3500 kingston hyperX rev 024.A00 en die werken wel _/-\o_
Pagina: 1