Ik heb net 2 reepjes PC3500 Golden Orb van Geil voor Dual Channel gekocht en deze wilde ik ook in Dual Channel laten open op mijn Abit NF7-S v2.0 met de laatste Bios nf7d19. Dit zou geen probleem moeten zijn dacht ik. De CPU die ik hiervoor wil gebruiken is een XP3200 met dus een FSB van 400Mhz. Nu heb ik nog niets geoverclockt en dus draait de helezooi op een MP van 11 en een FSB van 200. Maar zodra ik dan Memtest ga draaien krijg ik ruim 100.000 errors.
Vervolgens heb ik de reepjes van plaats verwisselt, geprobeert in de bankjes 1 en 3 en bankjes 2 en 3 maar dit maakt niets uit. Ook heb ik de reepjes er 1 voor 1 in gedaan en dan is er dus niets aan de hand, geen errors dus. Dus vervolgens beide reepjes er weer in, maar weer hetzelfde. Nu weet ik dat Geil hoge voltages voor hun vDimm gebruikt, dus heb ik de vDimm gelijk op 2.9v gezet en dat ze de strakke timings van 2-6-3-3 adviseert voor Dual Channel, en ook dit heb ik geprobeert, maar helaas zonder resultaat. Ja, nog steeds ruim 100.000 errors. ABIT zelf adviseert Geil geheugen voor hun mobotjes, dus zou er toch geen probleem moeten zijn. O ja, de foutmeldingen komen bij Memtest steeds bij test nummer 6 voor in de standaard test. Ik heb geen flauw idee weer wat ik hier aan moet doen en of er wat aan te doen is.
Iemand nog tips of een oplossing?
Iemand nog tips of een oplossing?