[HTML] Extra witruimte mozilla tov MSIE

Pagina: 1
Acties:

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 09:04
Hallo luitjes ben ik weer! Ik ben met de volgende site bezig: http://www.jvgl.demon.nl/wb/index.htm
alles gaat prima en valideert goed en zo, maar nu heb ik 1 probleempje waar ik niet uitkom...de tekst op de site heb ik dmv padding geplaatst binnen de table cell (ja ja ik weet dat ik div's en zo moet gebruiken, maar voor dit stukje van mijn site was geen andere oplossing --> zie eerdere posts van mij over dit probleem).
Nu heb ik voor de padding aan de bovenzijde 10px opgegeven, maar in mozilla lijkt dit wel 20px te zijn! In msie wel gewoon 10px. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Zal wel met het verschil in boxingmodel tussen IE en Mozilla te maken hebben. Bij IE is de gespecificeerde hoogte/breedte inclusief margin en padding, terwijl dit bij Mozilla exclusief is.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
wanneer het zo is wat mjax zegt, moet je het volgende even bovenaan in je stylesheet zetten, zodat alle browsers hetzelfde boxmodel gebruiken (zowiezo aanbevolen)
code:
1
2
3
4
* {
    box-sizing: border-box;
    -moz-box-sizing: border-box;
}

voor meer info zie: http://www.xs4all.nl/~ppk/css2tests/box.html

Human Bobby

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Je huidige site valideert (neem ik aan) met CSS2, maar wanneer je '-moz-*' gaat gebruiken is dat over. Ik denk dat je daar niets van hoeft aan te trekken, omdat semantic loze div's gebruiken een groter probleem is. Des te meer omdat de 'box-sizing'-property wél in CSS31 wordt ondersteund.

1) CSS3 module: The box model - The 'box-sizing' properties

[ Voor 6% gewijzigd door creative8500 op 27-10-2003 08:24 ]

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-08 11:04
Justice schreef op 27 October 2003 @ 07:37:
wanneer het zo is wat mjax zegt, moet je het volgende even bovenaan in je stylesheet zetten, zodat alle browsers hetzelfde boxmodel gebruiken (zowiezo aanbevolen)
code:
1
2
3
4
* {
    box-sizing: border-box;
    -moz-box-sizing: border-box;
}

voor meer info zie: http://www.xs4all.nl/~ppk/css2tests/box.html
Correct me if i'm wrong maar jij hebt het nu over de border-box. Bij zijn probleem gaat het toch over de margin/padding-box :)

• -TheNose-
Sorry dat ik het in de openingspost niet vermeld had, maar dat gestoei met die boxmodels had ik al gedaan. Die box-sizing regel en zo staan al in mijn stylesheet en mijn divjes zien er allemaal hetzelfde uit in verschillende browsers. De padding instellingen voor padding-left en right zijn in mozilla en MSIE wel hetzelfde, maar de padding-top is bij mozilla verdubbeld! Zet mozilla voor een h1 misschien eerst wat witruimte of zo?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

crisp

Devver

Pixelated

-CKY2K- schreef op 27 October 2003 @ 12:01:
[...]Zet mozilla voor een h1 misschien eerst wat witruimte of zo?
zou best kunnen, probeer daar eens een margin:0px op te zetten

Intentionally left blank

• -TheNose-
Ok zal ik als ik weer thuis ben even proberen en ik zal ook nog even naar die -moz-padding box of zoiets kijken... alvast bedankt voor de reacties!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
kleautviool schreef op 27 October 2003 @ 11:39:
[...]

Correct me if i'm wrong maar jij hebt het nu over de border-box. Bij zijn probleem gaat het toch over de margin/padding-box :)
Dat zou dan een kwestie zijn van een woordje veranderen ;)

Human Bobby

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

-CKY2K- schreef: (..) en valideert goed (..)
-CKY2K- schreef: Die box-sizing regel en zo staan al in mijn stylesheet (..)
En hoe wil je deze combinatie verklaren?

• -TheNose-
creative8500 schreef op 27 October 2003 @ 22:27:
[...]

[...]

En hoe wil je deze combinatie verklaren?
Ik had het over mijn HTML die goed valideert en niet mijn CSS al zegt de validator gewoon dat hij die -moz niet kent en breekt zijn nek er niet over. Is gewoon volgens de specificaties van het W3C om zo een "oneigen"css element toe te voegen (of zoiets)... :P

• -TheNose-
crisp schreef op 27 October 2003 @ 12:09:
[...]

zou best kunnen, probeer daar eens een margin:0px op te zetten
Heb eindelijk tijd gehad om het te testen en jawel crisp....die margin:0px werkt!!! thx!
Pagina: 1