[Outlook] headers aanpassen bij versturen mail*

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
In een eerdere post heb ik al eens vermeldt dat mijn bedrijf het gebruik van Outlook niet echt op prijs stelt. Dit vanwege het hoge "security risk". In mijn mening (en menig anderen binnen het bedrijf) is het gebruik van Outlook geen probleem wanneer je je software up-to-date houdt met de laatste patches, een aantal opties aanpast en je anti-virus software regelmatig vernieuwd.

Hierdoor kom ik op het volgende punt: Zodra Outlook "relatief" veilig is gemaakt (gaarne geen flame :)), is er een mogelijkheid om je uitgaande mails zodanig aan te passen dat het niet te zien is dat je het met Outlook hebt verstuurd? Hiermee bedoel ik dus het aanpassen van je mail-headers en de "Mail-application" line te verwijderen, zodat mailservers mijn mails niet meer blokkeren.

Wanneer er ook maar iets verkeerds is met deze post, dan zie ik het slotje wel verschijnen en biedt ik bij voorbaat mijn excuses aan!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel veranderd van "Outlook maar dan anders" naar "[Outlook] headers aanpassen bij versturen mail".
Ik hoop dat je snapt dat dat een stuk duidelijker is voor buitenstaanders :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04

pistole

Frutter

Ik zou twee dingen willen zeggen:
-als het bedrijf geen Outlook ondersteund dan moet je het ook niet gebruiken. Punt.
-als je headers weg wilt knippen zou je je mail moeten versturen via een andere MTA die dat kan (die je eventueel zelf installeert). AFAIK kan je met Outlook geen headers knippen

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Mask schreef op 27 October 2003 @ 06:51:
In een eerdere post heb ik al eens vermeldt dat mijn bedrijf het gebruik van Outlook niet echt op prijs stelt. Dit vanwege het hoge "security risk". In mijn mening (en menig anderen binnen het bedrijf) is het gebruik van Outlook geen probleem wanneer je je software up-to-date houdt met de laatste patches, een aantal opties aanpast en je anti-virus software regelmatig vernieuwd.

Hierdoor kom ik op het volgende punt: Zodra Outlook "relatief" veilig is gemaakt (gaarne geen flame :)), is er een mogelijkheid om je uitgaande mails zodanig aan te passen dat het niet te zien is dat je het met Outlook hebt verstuurd? Hiermee bedoel ik dus het aanpassen van je mail-headers en de "Mail-application" line te verwijderen, zodat mailservers mijn mails niet meer blokkeren.

Wanneer er ook maar iets verkeerds is met deze post, dan zie ik het slotje wel verschijnen en biedt ik bij voorbaat mijn excuses aan!
Het makkelijkste is een SMTP Proxy gebruiken die Mail headers kan wijzigen.

http://freedownloadscente...eepwalker_SMTP_Proxy.html
Ik kon zo ff niet vinden of je user-defined headers kon definieren.

http://www.securityfocus.com/tools/category/107

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Voor de geinteresseerden onder ons, ik heb het probleem zelf vorige week (beetje laat maar toch) verholpen:

Open je Outlook en stuur jezelf een mailtje. Kijk dan onder opties naar je uitgebreide headers van je email. Daar zie je ergens onderaan je "Mail client" staan.

Open een Hex-Editor en open het volgende bestand (of pas de map aan naar de juiste lokatie):

C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OUTLMIME.DLL

Zoek om de naam van je Mail-Client en verander Outlook in bijvoorbeeld Lookout. Sla het bestand op en u heeft een "nieuwe mail-client" en de server klaagt niet meer over Outlook.

Sorry voor de kick, maar wilde mijn bevindingen toch even met de rest van de Tweakers delen!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Thanks, helemaal niets mis met zo'n kick :* :P

Niet nodig het te zeggen: maar maak wel een backup als je zoiets doet. En check of het volgens de EULA wel mag maar ziuets lijkt me geen kwaad kunnen :)

[ Voor 59% gewijzigd door F_J_K op 28-02-2004 17:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1