[ASP] OnEnd Sub

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:49
Ok ik heb gezocht op GoT en google, maar niet precies gevonden wat ik zoek
Ik wil dmv een OnEnd (of onunload in body) iets veranderen in Application("myc").
Ik heb een sub ChatOff aangemaakt die werkt, maar die wordt nooit aangeroepen.

ik heb geprobeerd:
ASP:
1
<body onunload="<% ChatOff %>">

maar dan voert hij hem meteen uit

ik heb ook geprobeerd met:
ASP:
1
2
3
4
5
<%
Sub Session_OnEnd
     ChatOff 
End Sub
%>

werkte niet, maar ik zoek dus een script ASP/vbscript of zelfs javascript als dat kan die mijn ChatOff Sub aanroept... Ik krijg het niet voorelkaar en heb echt gezocht naar mogelijkheden maar nog geen 1 die dus als je gewoon in het menu een ander item aanklikt een onend/onunload kan aanroepen. Ik weet ook niet op het wel mogelijk is

[ Voor 5% gewijzigd door semicon op 27-10-2003 02:09 ]

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Heb je het over ASP.net?
In de global.asax zit een method
code:
1
2
3
Sub Session_End(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        ' Fires when the session ends
    End Sub

Deze wordt aangeroepen na een time-out van een session, bv na 20 minuten (deze duur kan je veranderen in de web.config). Echter, veel goede ervaringen heb ik niet met deze methode, want hij "vergeet" al wel eens te time-out'en.

Best is zelf een methode maken die bv met een DB de sessions zal eindigen.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Session_OnEnd staat normaliter in je Global.Asa en wordt uitgevoerd als je sessie eindigt. Dat is dus niet als je browser afgesloten wordt.

Verder zit je clientside en serverside volgens mij te mixen; een serverside actie kan niet opgeroepen door middel van body onunload; je zult een andere pagina op moeten roepen in een popup die de actie voor je uitvoert.

Echter, de methodiek van OnUnload vind ik wel erg onbetrouwbaar om daar op te vertrouwen.
Heb je het over ASP.net?
Ook ASP 3 en lager hebben een global.asa met deze methode. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 27-10-2003 08:35 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• semicon
Nee helaas geen ASP.net :(

En als Session_OnEnd niet erg betrouwbaar is zou ik waarschijnlijk door moeten zoekennaar iets anders...

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 16:04

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Iets wat je kan doen, is op je body onunload een nieuw venster laten openen waarin je die functie aanroept, dan kan het namelijk wel weer.. maar de vraag is of je een nieuw venster wilt (je kan ook binnen hetzelfde venster nog iets doen)..

[ Voor 5% gewijzigd door Jaspertje op 27-10-2003 12:37 ]

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

je kunt clientside ook een javascript functie aanmaken die een functie op je server aanroept. Je hebt dan geen popup meer nodig:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function laadscript(lpage){
    x=document.createElement('script'); 
    x.src= lpage;   
    x.type='text/javascript'; 
    document.body.appendChild(x); 
}

deze functie kun je dan b.v. onbeforeunload (IE only) aanroepen ;)

gejat uit een /13 topic dus als iemand de code herkent ;)
overigens zijn die ampersand gevallen enkele quotes

[ Voor 17% gewijzigd door j_du_pee op 27-10-2003 12:58 ]

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• semicon
hey je hebt me op een idee gebracht kan ik een vbscript of asp aanroepen dan ik <body onbeforeunload="mynvbfuctie"> <-- dit werkt niet maar kan dit wel dan?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

semicon schreef op 27 October 2003 @ 13:55:
hey je hebt me op een idee gebracht kan ik een vbscript of asp aanroepen dan ik <body onbeforeunload="mynvbfuctie"> <-- dit werkt niet maar kan dit wel dan?
Mja.. Dan is Session_OnEnd nog betrouwbaarder dan deze constructie.

Daarnaast geldt nog steeds: ASP = Serverside; HTML = clientside; je kan niet direct vanuit Clientside een Serverside functie aanroepen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

ja dat kan. Maar die "mynvbfunctie" staat dan wel op de client. Het stukje code dat ik post is een functie die vanaf de client een pagina op de server aan kan roepen ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• semicon
Hmm... dat wist ik ook nog niet, dus eigenlijk is de cinclusie van deze topic dat ik dit niet kan oplossen. Ik ga nog een laatste poging wagen met alle uitleg. Ik heb namelijk een chat gemaakt. Alles werkt perfect, als er iemand joined dat komt hij er ook bij in het lijstje maar als iemand weggaat wil ik dat hij niet meer in het lijstje staat en de text naam has left waarbij naam jou ingevulde nick is. Maar ik wil dus aanroepen dat hij de sub chatoff aanroept als hij de browser sluit. mocht je willen kijken waar hij staat http://www.webbydesign.nl/lamer _/-\o_ ik ben wanhopig laatste poging! :P

owja op die pagina wel op chat klikken dan

[ Voor 11% gewijzigd door semicon op 27-10-2003 14:12 ]

Pagina: 1