Vastlopen (0x0000007F)

Pagina: 1
Acties:

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Hey mensen,

Ik heb hier een PC staan (zie hier) en dat ding loopt sinds een dag of 3 constant vast. Ik heb meteen ingesteld dat hij niet meer mag rebooten en ja hoor, daar kwamen de BSOD's. Ik krijg steeds dezelfde fout, namelijk
code:
1
STOP: 0x0000007F (0x00000008, 0x80042000, 0x00000000, 0x00000000)
Hierover meer op deze pagina. Het gaat dus om het "Double fault"-gedeelte volgens het MS-stukje. Ik ga als ik meer tijd heb dat ding natuurlijk openschroeven om te zien of ik er een reepje geheugen uit kan halen, maar ik zou graag horen of anderen deze fout al eens hebben gehad en wat bij hen uiteindelijk het probleem was.

Ik moet hierbij trouwens iets extra vertellen: de PC maakt al een tijd een geluid bij het koud booten: de fan van de voeding lijkt dan aan te lopen. De oplossing is vrij simpel: je geeft hem een tik tegen het roostertje voor de fan en dan loopt hij soepeltjes door (of ik zet er een nieuwe fan in, wat ik ook nog wil doen), maar er is een tijd geweest dat er wat harder op geslagen werd om het geluid te stoppen. Dit hardere slaan (het was natuurlijk geen mokerslag!) was dan wel bovenop de kast. Zou dit eventueel de mogelijke oorzaak van schade aan harde waren kunnen zijn mocht dit de oorzaak van het hele probleem zijn??? Ik hoop iets wijzer te worden met jullie ervaring!

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 13:34

Thandor

SilverStreak

Nooit slaan op een PC!! is zielig :( :(
Geen kortsluiting, door onderdelen die loszitten, vanwege het slaan?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Anders sla je toch gewoon op je PC?

Goede kans dat je je hdd ook naar de hemel hebt geholpen, net als bijvoorbeeld je DVD speler en alle andere onderdelen met bewegende delen. Zo ook fan's ed.

Je CPU kan goed oververhitten of je windows kan kapot zijn. Je CPU kan ook kapot zijn of je geheugen. Misschien is het je moederbord of geluidskaart wel.

Er zijn 1001 redenen dat Windows crashed, loop eens alles na om te kijken of er niets kapot is (begin bij software, das het simpelste)

Als je slaat op je PC dan is er een grote kans dat je iets kapot maakt.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Had ik net toevallig exact dezelfde medling, was een beetje me pc aan het oc-en en bij het opstarten gaf deze dezelfde melding. Ik weet waar het aan ligt, mijn geheugen dus. Heb 1 reepje pc2700 en 1 reepje pc2100 en die houd alles een beetje tegen.... Dus ik vermoed dat je geheugen gewoon brak is.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Heb de boel eruit getrokken, het is toch waarschijnlijk inderdaad een reep geheugen, 2 jaar geleden op de HCC gekocht, nu brak :( wordt een nieuwe.. is een win xp bak en die draait natuurlijk mega-traag op 128 mb. tnx voor de reacties in ieder geval!

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

bdgroot schreef op 28 oktober 2003 @ 00:08:
Heb de boel eruit getrokken, het is toch waarschijnlijk inderdaad een reep geheugen, 2 jaar geleden op de HCC gekocht, nu brak :( wordt een nieuwe.. is een win xp bak en die draait natuurlijk mega-traag op 128 mb. tnx voor de reacties in ieder geval!
Voor de 100% zekerheid: draai eens Memtest86. Mocht je PC overgeclocked zijn en Memtest86 geeft errors, klok dan je PC eens terug naar z'n normale snelheid en draai dan nog eens Memtest86. Nog steeds errors? Dan is je geheugen echt brak; krijg je dan geen errors meer dan kon het geheugen er niet meer tegen overgeclocked te zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1