Xprint map in /usr/share erg groot

Pagina: 1
Acties:

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 14:39
Ik heb een debian linuxbak (unstable) op een pentium 200 MMx draaien, loopt allemaal best enzo. Maar ik kwam er achter dat de dir /usr/share/Xprint en vooral de subdir xserver erg groot is (2,8 gig van de 10 gig HD :P). Verder run ik soms X op die bak (icewm/fluxbox).

Nu is mijn vraag: kan die map een flink stuk ingeperkt/verwijderd worden? de dir xserver bestaat uit een stuk of wat dirs van rond de 57 MB per stuk. Ik lees op http://xprint.mozdev.org/ dat het vooral voor faxen/printers is. Die gebruik ik niet op die bak. Als ik hem met apt-get (purge) verwijder word er maar 2 MB vrijgemaakt. Kan die map in /usr/share dan ook gewoon klakkeloos verwijderd worden?

[ Voor 3% gewijzigd door BoGu5 op 26-10-2003 22:54 ]

request.getCookies();

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Natuurlijk. Als het fout gaat merk je het vanzelf ;)

ik kan nergens vinden dat het niet zou mogen; gewoon proberen is toch het makkelijkste?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Spider.007 schreef op 26 October 2003 @ 23:46:
ik kan nergens vinden dat het niet zou mogen; gewoon proberen is toch het makkelijkste?
Dan zou ik die directory tijdelijk moven,i.p.v. de bestanden die erin staan zomaar weg te gooien ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

moto-moi schreef op 27 oktober 2003 @ 00:14:
[...]

Dan zou ik die directory tijdelijk moven,i.p.v. de bestanden die erin staan zomaar weg te gooien ;)
Uiteraard; maar dat is toch logisch O-)

Zo zat ik laatst op een productieserver; had ik een nieuwe versie van een stuk software geinstalleerd; van versie 4.2 naar versie 4.3. Mijn collega zei dat we de 4.2 maar moesten laten staan; maar ik zei dat er al genoeg rotzooi op dat ding stond; dus dat hij hem wel kon verwijderen. Nou zegt 'ie, ik verplaats hem toch ff voor de zekerheid. Vijf minuten later andere collega aan de lijn; productie server doet niets meer. Bleek alle software in die 4.2 map te hebben gezeten; als we die hadden weggegooid had ik een _groot_ probleem gehad :o

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 12:25

deadinspace

The what goes where now?

Mja, zo maar dingen weggooien is dus niet de bedoeling he... Probeer liever te achterhalen waar het vandaan komt. Is het onderdeel van een Debian package (dlocate, dpkg -S)? Heb je zelf X(print)-related dingen lopen installeren?