Geen internetverbinding met Asus router en Alcatel modem

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• floppe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb ADSL via ISDN lijn. Telefoonlijn gaat van splitter naar Alcatel Speed Touch Home modem, modem met UTP verbinding naar ASUS WL-500g router en UTP naar systeem met Windows XP. Router met IP 192.168.1.1 verdeelt IP's naar aangesloten systemen in LAN (ook wireless) als 192.168.1.2 etc. LAN werkt goed, ook de printerserver.
Verbinding met WAN lukt niet bij de volgende instellingen.
Ethernetkaart: (LAN-verbinding) IP-adres en DNS-serveradres automatisch laten toewijzen.
Router instellingen: Verbinden met dynamisch IP, User name en Password ingevuld.
Hostname: 10.0.0.138 pc1
WAN IP setting: IP-adress 10.0.0.150 Subnet Mask 255.255.255.0 DNS Server automatisch.
Ik heb nog een netwerkverbinding aangemaakt (Planet Internet) die ik gebruikte zonder router, maar met Alcatel modem, een PPTVPN verbinding, met TCP/IP instelling, automatisch IP- en DNS-server adressen toegewezen. Hostname 10.0.0138 pc1. Hiermee kan ik wel internet verbinding maken (via router), maar dan kan ik met andere systemen in het LAN geen internet verbinding maken. Ik ben al enige avonden aan het zoeken. Moet ik het ALcatel modem tweaken naar ST 150? of heb ik de instellingen van de router niet goed gedaan? Wie kan mij helpen?

specs, hompage

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als ik de handleiding zo lees (www.asus.com.tw) ondersteund die router op de wan poort helemaal geen pptp (wat je nodig hebt om een vpn tunnel op te bouwen naar je speedtouch)

static ip werkt wel, maar dan moet je modem dus de verbinding opbouwen naar de provider (maw: dat modem zal getweaked moeten worden)

A wise man's life is based around fuck you

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 14:33
Ik weet niet werkt alcatel modem je hebt, maar een aantal hebebn een router functie ingebouwd .. dat kan in dat geval een probleem opleveren.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Zwelgje
bobsnl schreef op 26 October 2003 @ 22:55:
Ik weet niet werkt alcatel modem je hebt, maar een aantal hebebn een router functie ingebouwd .. dat kan in dat geval een probleem opleveren.
de speedtouch home heeft die functie niet... de pro wel ;)

* Zwelgje heeft ook zon ding gehad namelijk

• floppe
Dus aan de router-instellingen ligt het niet en de Alcatel-home moet naar Alcatel ST-pro getweaked?

specs, hompage

• Zwelgje
floppe schreef op 26 oktober 2003 @ 23:05:
Dus aan de router-instellingen ligt het niet en de Alcatel-home moet naar Alcatel ST-pro getweaked?
yep, dan kan je als wan setting ook dynamic ip gebruiken (dhcp draait dan op de interne interface van die speedtouch

kheb zo vele drayteks achter zon adsl modem van speedtouch geknoopt (omdat die draytek een fijne vpn server aan boord heeft, maar geen modem (2200 model)

• floppe
OK, kga tweaken, bedankt. Ik laat horen of het werkt.

specs, hompage

Verwijderd

Met de nieuwste firmware heeft dat ding wel ondersteuning voor PPTP op de WAN... toch lukt het mij op een of andere manier nog niet...

mvg

willem

Verwijderd

Wat lukt niet? Hoe heb je de boel ingesteld? Sorry, maar hier kan niemand iets mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.