Toon posts:

Fout bij het connecten ODBC aan MySQL server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk een beetje in de gaten welke spulletjes ik allemaal nodig heb...
Heb ik weer een nieuw probleem (het zal ook nooit eens in een keer goed gaan).
Ik volg de installatie van ODBC via http://www.zend.com/zend/tut/odbc.php maar nu zit ik met het volgende probleem, zodra hij een server gaat zoeken vind hij er geen, terwijl je in de screenshot ( ftp://62.195.173.135/dbase2.JPG ) kan zien dat de mySQL server aan staat, willen jullie ff zeggen of ik de goede ODBC heb aangemaakt.
Ik wil graag weten of ik bij de rode gebieden goed zit.
En nu heb ik nog een vraagje, waar stel ik in naar welke Database het PHP script moet gaan zoeken, moet dat in ODBC of de MySQL server, graag ook een uitleg hoe, de databse staat in c:\sander\nitroserve\nitroserve.mdb

Heel erg bedankt alvast

Ik ben hier al 5 dagen mee bezig en het wil niet erg opschieten, ben al op verscheidene PHP sites geweest, flink met google gezochte en hier al wat rond gevraagt...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
installeer eerst maar myodbc, wat je nu probeert te doen is een koppeling te maken naar een microsoft SQL server

A wise man's life is based around fuck you

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
Ik zie hier niet echt een P&W tpic in.
In P&W horen nl. programmeer-related zaken thuis, in jouw topic vind ik niet direct iets dat met programmeren te maken heeft, dit is eerder een configuratie-probleem en deze horen thuis in Software Algemeen.

P&W -> SA

En je moet idd geen koppeling maken naar SQL Server.

[ Voor 10% gewijzigd door whoami op 26-10-2003 22:28 ]

https://fgheysels.github.io/

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 15:19

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Je wilt een Server DNS denk ik.. en op het plaatje zie ik SQL Server, en jij hebt het over MYSQL... Je moet wel selecteren dat je een MySQL databeest hebt en geen SQL Server.. dat bijt elkaar :)

Dat laatste is een bijna script request.. zoek even op google zou ik zeggen naar ODBC php en MySQL.. dan vindt je vast een 1000 voorbeelden..

offtopic:
is databeest ook een verbastering?? Of mag dat wel (naar aanleiding van de nieuwe FAQ) :)

[ Voor 81% gewijzigd door Jaspertje op 26-10-2003 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog niet zo lang in de Database scene zeg maar.
Wat ik dus wil is mijn ACCES database via mijn site (draait ook op me eigen server) benaderen en bewerken.
Zoals je op het plaatje kunt zien ben ik al druk bezig, maar het lukt voor geen meter.
En op forums (phpfreakz enzo) geeft niemand echt duidelijk aan waar ik moet beginnen.

Niemand zegt bijv. wat voor programma's ik nodig heb of hoe ik ODBC instel...
Als iemand op tweakers me dat zou vertellen zou ik dat heel leuk vinden...

edit: ook graag ff zeggen als je op het plaatje HELE foute dingen ziet, ik heb namelijk ook ergens gehoord dat die MySQL helemaal weg moet...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 22:50 ]

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 00:34

BierPul

2 koffie graag

Ik snap je niet meer :/

Je hebt het eerst over MySQL dat over Access en volgens je ODBC scherm probeer je een SQL server te benaderen :P

IK denk dat je alles eerst es ff op een rijtje moet zetten en dan gericht gaan zoeken naar een oplossing, er zijn naar mij weten genoeg info bronnen over dit onderwerp :)

Maar goed wat wil je precies doen misschien kunnen we je een zetje geven :)

[ Voor 40% gewijzigd door BierPul op 26-10-2003 22:56 ]

Ja man

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Maar, acces en MySQL zijn wel twee verschillen..
Wat je kan doen, is het via ODBC doen, wat je al probeerde....

Wat je moet doen is een server-DSN aanmaken, dan moet je de goede driver kiezen (access, MySQL, SQLServer) dat is wel makkelijk lijkt mij.. dan moet je de stappen volgen, voor acces betekend dat de goede database selecteren (LET OP! hij moet wel gesloten zijn (de db)) Voor MySQL weet ik het niet, en voor SQL Server had je het net al..

Om dan connectie te maken via een script, dan moet je zelf toch echt ff zoeken via het internet, dat is een van de dingen die je het eerst leert lijkt mij (misschien heeft de FAQ zelfs iets)

Verwijderd

Topicstarter
BierPul schreef op 26 October 2003 @ 22:53:
Ik snap je niet meer :/

Je hebt het eerst over MySQL dat over Access en volgens je ODBC scherm probeer je een SQL server te benaderen :P

IK denk dat je alles eerst es ff op een rijtje moet zetten en dan gericht gaan zoeken naar een oplossing, er zijn naar mij weten genoeg info bronnen over dit onderwerp :)

Maar goed wat wil je precies doen misschien kunnen we je een zetje geven :)
Ghehehe, ik wordt er zelf ook niet helemaal lekker van, maar ik hoor zoveel verschillende dingen... 8)7

Maar in principe heb ik ALLEEN Acces, ODBC en een php scriptje nodig om gegevens vanaf een website naar me database te sturen?
OK, dus ik moet een DSN aanmaken, moet dat een bestands, systeem of gebruikers DSN zijn?
En ik neem aan dat ik dan moet kiezen voor "Microsofft Acces driver (*.mdb)".
Of moet het "driver do Microsoft Acces (*.mdb)" zijn?
Ik heb Acces XP (ik weet niet of dat wat uitmaakt).

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Je kan gewoon die driver gebruiken die je net aangeeft, En een systeem DSN dan moet het goed komen met de ODBC iig...

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb nu een systeem DNS aangemaakt.
Ik heb niet op geavanceerd of opties geklikt, heb alles standaard laten staan.
Ik heb ALLEEN de database geselcteerd en een naam en beschrijving gegeven.
Ik ben alleen nog niet helemaal zeker of ik bij "Systeemdatabase" GEEN of DATABASE moet selecteren.
standaard staat ie op geen, dus daar heb ik hem ook nu gelaten.
Voor alle duidelijkheid, kan ik die MySQL eraf gooien?

edit: die MySQL is toch alleen nodig bij een myswql database en niet met een ACCES databse

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik nu nog nodig heb is een PHP-script?
klopt dat?
Kijk, dan ben ik in 1 uur GOT al verder gekomen als in 5dagen de rest van de forums en zoekmachines

Sjender
Pagina: 1