Maxtor Diamondmax Plus 9 blijft verdwijnen!

Pagina: 1
Acties:

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe 120gb Maxtor gekocht, als primary slave naast mijn andere Maxtor drive geinstalleerd en gepartitioneerd.

Een paar keer per dag, volslagen willekeurig, verdwijnt de hele drive (met alle partities) uit Windows. De drives zijn weg en afsluiten+booten is mega traag.

Ik kan het oplossen door de IDE kabel te ontkoppelen en vervolgens weer vast te maken, maar dit schiet echt niet op....heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

Ik heb een XP 1800, Asus A7v en 512mb geheugen met Windows XP Pro

[ Voor 8% gewijzigd door MankE NeliZ op 26-10-2003 22:26 ]

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Dit heb ik een tijdje geleden ook gehad met mijn oude Seagate :)

Ide-kabel vervangen en het probleem was weer weg....

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
[google="harddisk verdwenen"]: http://www.disctec.nl/FAQ/probleem_hardware.htm
Probleem (PARTITIE HARDDISK PLOTSELING VERDWENEN):
De harddisk heeft plotseling één van de partities verloren, terwijl niks vreemd is gedaan met software.
Oplossingen:
Wanneer de snelheid van de harddisk en de harddisk-controller niet goed overeenkomen, dan is het mogelijk dat op een onverwacht tijdstip plotseling één of meerdere partities van de harddisk verdwenen zijn. Dit komt meestal alleen voor bij 486-systemen waarbij de harddisk op een losse controller is aangesloten (dus niet direct aan het moederbord). In dit geval moet de snelheid van de controller worden aangepast (gebeurt d.m.v. jumpers op de controller). De verdwenen partitie komt dan weer terug (met de daarop staande programma's).

De harddisk is geformatteerd terwijl in de CMOS de LBA-mode 'enabled' was. Op een bepaalde manier is deze LBA-mode uitgeschakeld ('disabled), waardoor bepaalde harddisk-partities verdwenen zijn. De LBA-mode moet in dit geval weer ge-enabled worden. De verdwenen partitie komt dan weer terug (met de daarop staande programma's).
Misschien dat je daar wat aan hebt?

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Bedankt voor de feedback. Die IDE-kabel vervangen lijkt mij wel een goede zet...weet iemand nog andere mogelijke oorzaken?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
powermax draaien.

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Weet niet of het relevant is maar ik heb dus exact hetzelfde voor met een oude Maxtor 20GB.
De boel even herstarten en alles werkt terug, maar het blijft een vaag probleem.
Tot dusver enkel herstarten als opl gevonden...

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Ik had ook een dergelijk probleem, en bij mij was inderdaad de ide kabel brak geworden.

nieuwe kabel en het draait als een zonnetje. ik had veel van die initialisatie probleem geluidjes en die zijn nu ook weg en mijn systeem is weer op normale snelheid

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor de ideeen...ik heb er nu weer minder last van maar las het irritant wordt, ga ik de IDE kabel vervangen.

Verwijderd

Wat je ook kan proberen is in de bios de opstart volgorde aanpassen.
Hierdoor krijgt de HD meer tijd..

Zet Floppy drive seek enabled, dan a;cd-rom;c

suc6
Pagina: 1