Goeden avond, ik heb een klein probleem.
Ik zal eerst de situatie even uitleggen:
Mijn netwerk bestaat uit 3 computers (allemaal Windows XP)
1 PC voor m'n vader, 1 voor mij en 1 voor mijn zus.
Ik wil het commando 'net send' gebruiken via Command Prompt (cmd).
Het rare is: Van mijn PC naar die van mijn vader werkt perfect!
Maar van mijn PC naar die van m'n zus werkt totaal niet
Toen kreeg ik het advies van iemand dat er misschien een service aan moest staan (Remote Procedure Call (RPC)), maar die staat aan.
Ik kan ook niet van haar pc naar mijn computer sturen
ik krijg de volgende foutmelding:
Toen heb ik dit geprobeert: "net send /domain:\\(*NAAM*) test" en dat werkte ook niet.
Toen deed ik "net send /domain test" toen kreeg mijn vader wel het berichtje, maar ik niet
Ik heb hier ook al bij de search gezocht, maar ik kon echt niets vinden wat op mijn situatie leek.
Hoe kan het, dat mijn vader het wel krijgt, maar ik niet? En dat ik niet naar haar kan sturen, en zij niet naar mij?
bvd
Ik zal eerst de situatie even uitleggen:
Mijn netwerk bestaat uit 3 computers (allemaal Windows XP)
1 PC voor m'n vader, 1 voor mij en 1 voor mijn zus.
Ik wil het commando 'net send' gebruiken via Command Prompt (cmd).
Het rare is: Van mijn PC naar die van mijn vader werkt perfect!
Maar van mijn PC naar die van m'n zus werkt totaal niet
Toen kreeg ik het advies van iemand dat er misschien een service aan moest staan (Remote Procedure Call (RPC)), maar die staat aan.
Ik kan ook niet van haar pc naar mijn computer sturen
ik krijg de volgende foutmelding:
Ik type dat dus in "net helpmsg 2136" en ik krijg het volgende:An error occurred while sending a message to (*NAAM*).
A general network error occurred.
More help is available by typing NET HELPMSG 2136.
Ik heb ook al geprobeert de IP's vast te leggen, maar dat helpt ook niet.A general network error occurred.
EXPLANATION
A general failure occurred in the network hardware. This problem may be due to a hardware conflict and could have been generated by any number of other Server service commands (for example, Replicator).
ACTION
See your network administrator. The problem could have occurred because of the hardware or software installed on your computer.
Toen heb ik dit geprobeert: "net send /domain:\\(*NAAM*) test" en dat werkte ook niet.
Toen deed ik "net send /domain test" toen kreeg mijn vader wel het berichtje, maar ik niet
Ik heb hier ook al bij de search gezocht, maar ik kon echt niets vinden wat op mijn situatie leek.
Hoe kan het, dat mijn vader het wel krijgt, maar ik niet? En dat ik niet naar haar kan sturen, en zij niet naar mij?
bvd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 22:30 . Reden: Dingetjes erbij ]