Toon posts:

Nieuwe koeler voor cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ZALMAN CNPS6000-Cu PIII & AMD Full Copper 56 fins-58mm wide. dit is mijn eerste idee, ik wil graag van mn casefans af omdat die een flinke herrie produceren, en het verschil in temps is maar een paar graden. Mijn voeding zuigt de warme lucht eruit en deze zalman schijnt de cpu maar ook delen van het mobo te koelen, gaan mijn temperaturen zonder casefans, en mijn standaard whisperrockje echt heel erg naar beneden?

Systeem 2000xp ik overclock niks..
4200 Ti

Temps met casefans
Stressed:cpu 47 graden, case 38
Temps zonder casefans
Stressed: cpu 51 graden case 43
deze temps moeten naar beneden aangezien mn voeding het nogal zwaar heeft.. dus is deze zalman aan te raden of niet?

Verwijderd

Ik gebruik zelf de 6500-Cu versie van Zalman (de zelfde voor P4's) en ik ben er tevreden over. Hij is rustig, mede doordat er een losse 92mm fan op zit. Deze fan is ook te vervangen door een andere, stillere als je dat wil (ik heb er zelf een enermax op gezet, maar dat was meer voor de looks. Hij loopt op 2000 rpm). Mijn temps zijn 32 idle en 38 stressed als ik niet overklok. Wel overgeklokt (2,4 -> 3,12) zijn ze 37 idle om 42 stressed.

Ik heb daarnaast 2x 80mm coolermaster intake en 2x 80mm coolermaster outtake op 7V lopen die alle vier ook lekker rustig draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 22:33 ]

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

EntonoX

Team leider

ik heb sinds kort de cnps-7000-CU koeler van zalman, en deze koelt erg goed. houdt mijn P4 2.53@2.9 op idle/stress: 32/41 gr. met Asus Q-fan aan.

dus deze koeler kan ik je erg aanraden ook qua stilte.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het leek mij altijd ook een interessante cooler.

Wat ik me dan afvraag is die niet te zwaar?

Ik ga regelmatig naar lanpartys en heb wel eens eerder een zware cooler gehad, maar eraf gehaald omdat ik te bang ben dat die me afknapt..

Iemand ervaring met deze cooler dat je niet je socket ziet bewegen als je je kast vervoerd? :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Mijn koeler (de 6500Cu van Zalman) weegt rond de 900 gram (2x zo zwaar als aangeraden door intel) maar wordt direct op het mobo geschroefd (dus niet via brackets). Het is denk ik wel aan te raden om, als je een zware heatsink wil aanschaffen, te kijken naar de manier waarop deze bevestigd wordt. Direct (via brackets) levert wat meer spanningen op de core en dus meer risico bij vervoer.

Een op het mobo vastgeschroefde heatsink kan (theoretisch) niet onafhankelijk van het mobo/core bewegen omdat de verbinding (4 bouten) stugger is dan een systeem dat gebruik maakt van een plastic bracket die op zijn beurt op het mobo vast gemaakt is met bouten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 23:03 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mm dus je hebt het over een andere cooler dan ik d8

Heb een amd processor

Ik dacht dat de waaier modellen niet van die schroeven hadden?

Is toch maar 1 type die je kan vastschroeven en die is dus ook goed stil :)

Tweakers Discord

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Whisperrock is een goede low-budget cooler, gebruik hem zelf ook. Denk dat die Zalman wel wat beter zal koelen, maar niet veel beter. Als je een palomino XP2000 hebt zal die best wel warm worden, echter als je pc verder stabiel blijft zou ik mij daar niet zo'n zorgen om maken

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
tja mn systeem blijft makkelijk stabiel alleen maakt mn voeding soms zo'n herrie omdat ie net iets.. te warm wordt.. komt door de cpu

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:58

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Je voeding is temp gestuurd neem ik aan? Hij gaat het in ieder geval het niet makkelijker krijgen als je je casefans uitschakeld, omdat de in de kast opgewekte warmte hoeveelheid hetzelfde blijft.

Je processor word wel koeler, maar de opgewekte warmte moet natuurlijk wel de kast kunnen verlaten, anders zuigt de cpu fan die alleen maar weer op...

Welk moederbord heb je eigenlijk, zitten er schroefgaten rond de socket? Denk dan ook eens aan een Thermalright SLK 900 of 947. Ik heb de 900 U, die gaat dus met schroeven door het mobo en koelt in combi met een 92mm fan als de beste (en een HELE hoop beter dan een Spire;-).
Zou er toch maar wel een casefan bij houden als ik jou was....

Specs

Verwijderd

Topicstarter
bvk schreef op 27 oktober 2003 @ 18:41:
Je voeding is temp gestuurd neem ik aan? Hij gaat het in ieder geval het niet makkelijker krijgen als je je casefans uitschakeld, omdat de in de kast opgewekte warmte hoeveelheid hetzelfde blijft.

Je processor word wel koeler, maar de opgewekte warmte moet natuurlijk wel de kast kunnen verlaten, anders zuigt de cpu fan die alleen maar weer op...

Welk moederbord heb je eigenlijk, zitten er schroefgaten rond de socket? Denk dan ook eens aan een Thermalright SLK 900 of 947. Ik heb de 900 U, die gaat dus met schroeven door het mobo en koelt in combi met een 92mm fan als de beste (en een HELE hoop beter dan een Spire;-).
Zou er toch maar wel een casefan bij houden als ik jou was....
http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=30

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6380e.jpg

Ik zie gaten rond de socket, dus dat gaat wel lukken :)

Misschien ook een idee om gelijk een stille fan in je voeding te zetten

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Beste Humpty,

op dit forum wordt enige eigen inzet verwacht. Hierbij is te denken aan het lezen van de FAQ , gebruiken van de Search functie en ook is te denken aan het gebruik van Google.. denk hierbij aan:

[google=AMD cooler]
[google=AMD review cooler]
[google=AMD comparison cooler]

Specifiek ingaande op je vraag..

[google=AMD Review Zalman CNPS 6000 cu]
en Zoeken op GoT naar Zalman 6000

Succes !

--- Persoonlijke noot ---
De koeler die jij op het oog hebt, de zalman 6000, is zeker goed. Je hebt er geen gaten voor nodig in je mobo en is goed en stil. En TE zwaar issie niet hoor, je kan er rustig mee naar lan's

[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 27-10-2003 20:28 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.