Toon posts:

[HDD] MAXTOR 6L080L4 zorgt voor freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben de eigenaar van een MAXTOR 6L080L4 en ik heb hier tot nu toe geen problemen mee ondervonden tot een paar weken geleden.

Ik was gewoon bezig in windows als ik eeneens een geluid van een rollend balletje hoor. Dit klonk helemaal niet gezond en een paar seconden daarna bevroor het scherm. Na het rebooten niets meer aan de hand en ik heb dit daarna nog wel eens gehad maar ik heb er verder niet meer bij nagedacht en de FSB een beetje teruggeschroefd van 155 naar 153. Dit scheelt namelijk in de pci-snelheden en misschien heeft m'n hdd daar ook last van :? .

Nu startte ik vandaag m'n pc op en na een tijdje gebeurde het weer. Ik zet de pc uit en start opnieuw op en toen ik in windows kwam freezde ie gelijk weer. Na nog 4 rebooten heb ik het opgegeven en ben ik weggegaan want ik moest ergens heen.

Toen ik weer terugkwam vanavond rond 8 uur zette ik de pc aan en weer precies hetzelfde verhaal. Toen heb ik de FSB teruggeschroeft naar 133 :'( uit wanhoop. Het ging nog steeds niet, ik kon toen na het weer eens rebooten eeneens kiezen voor [windows opstellen met de vorige instellingen]. Dit gekozen en nou draait ie weer. Ik blij 8) maar ik ben toch wel benieuwd wat er nou aan de hand was O-) . Ik hoop maar niet dat ik nou een nieuwe schijf moet gaan kopen want ik heb em overgekocht van iemand :X .

Heeft iemand dit al eens vaker gehad en wat kan dit betekenen?

Mijn systeem:

Cpu: Amd palomino 1800+ @ 1800+ (voorheen @ 2200+)
Mobo: Asus A7v8x
Geheugen: 512 MB DDR 333 onbekend
Videokaart: club 3d Ati Radeon 9000 pro
Harde schijf: MAXTOR 6L080L4
voeding: No name 300 watt
Geluidskaart: Soundblaster 5.1 live!
OS: Windows XP proffesionel met alle updates en service packs

Ik ben jullie bij voorbaat al dankbaar _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 22:26 ]

Verwijderd

Zo 1,2,3 kan ik je geen indicatie geven wat er mis kan zijn.
Ik neem aan toen je hem gekocht heb je hem helemaal gewist heb eerst?Dus niet formatteren maar echt helemaal wissen.En heb je ook al schijfcontroles uitegevoerd op fouten?
IDE controller gecontroleerd en de kabels zelf???Probeer eens wat zodat we wat meer weten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 22:21:
Heeft iemand dit al eens vaker gehad en wat kan dit betekenen?
Ja precies hetzelfde met precies dezelfde HDD (als primary slave). Deze heb ik inmiddels vervangen door een nieuwe en nu nooit meer problemen.

Bij mij heeft het soms geholpen de jumper helemaal uit de schijf te halen op op een andere stand. raar maar waar. Ook werd de HD vaak niet herkend in het BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen fouten in de schijfcontrole, toen ik de schijf gekocht had van iemand anders heb ik aangenomen dat deze gewist was. Ik heb hem namelijk bij het mobo, het geheugen en de cpu gekocht. Te warm kan ie ook niet worden en speedfan 4.09 geeft de performance helemaal goed en de fitness half. Ik weet ook wel dat ik daar niet te veel naar moet kijken maar als die fitness zou kloppen zou dat dan erg zijn?

De schijf wordt ook niet warm, namelijk 28 graden in een omgeving van ongeveer 20 graden (Er staat een 80 mm voor :*) ) De casetemp is 24 graden en de cpu wordt 41/50 (idle/stressed).

Als je nog iets moet weten zeg het dan maar, ik geloof dat ik nou namelijk alles vermeldt heb : B)

BTW. ik heb voor de rest nog geen problemen gehad met niet herkennen enzovoorts..

Hoe kan ik de IDE controller checken en wat is dat voor soort ding? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al door.. Ik heb het namelijk aan een systeembeheerder gevraagd van m'n pa z'n werk. Die zei dat een van de heads kapot is en dat ik zo snel mogelijk een nieuwe schijf moest halen en de rest back-uppen als ie nog startte. Ik ben hier dus hard mee bezig :'(

De pc is nu ook alles behalve stabiel, zo'n beetje alles wat van de harde schijf moet komen loopt hardstikke langzaam :r

Nu maar om nieuwe schijven. Ik ga 1x 20 gb pakken voor het OS (een seagate) en een 80 gb voor de opslag (een onbekend merk).

Wat mij betreft kan hier een slotje op ;)