[avi] artifacts oplossen, is dit interlacing?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 06:46

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Zie plaatje: (alleen bij snel bewegend horizontaal beweging)
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/rotk.jpg
Ik dacht dat dit "interlaced" heette, maar als ik 'm door VirtualDub haal met een deinterlace-filter merk ik 0% verschil. Wat is dit? En kan ik het oplossen/minder maken met een filter?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Dat is inderdaad wel een behoorlijk interlacing effect. Ik denk niet dat er zo heel veel aan te doen is. Ook omdat dat deinterlacing filter weinig tot geen effect geeft, geef ik je weinig kans. Een non-interlaced beeld is niet voor niets gewoon beter. :)

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:54

mno

Het lijkt inderdaad op interlacing. Wat voor soort AVI is dit? (Divx, xvid, DV). Als de-interlacen geen effect heeft dan komt dat misschien doordat het origineel interlaced was maar dat dit zonder te de-interlacen is omgezet naar framebased avi. Achteraf de-interlacen werkt dan waarschijnlijk niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door mno op 26-10-2003 22:43 ]

Gewoon rösti

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 06:46

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Thanks. Ik geef het denk ik maar op. Het is een divx, ik ga wel op zoek naar een betere rip. Helaas.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.