Ik heb een probleem, waar ik op dit moment 2 mogelijkheden voor heb en allebei gaan ze in tegen mijn doelstelling:
Situatie:
Ik draai op mijn server een paar websites voor andere mensen.
Voor elke site heb ik ftp toegang nodig.
Voor sommige sites zijn er meerdere mensen binnen 1 site met ftp toegang.
Ik wil de gebruikers graag isoleren in hun root.
Wat gaat er niet goed.
Om gebruikers te isoleren moet je onder de ftproot een directory aanmaken LocalUser\username. Op het moment dat een gebruiker inlogt krijgt hij alleen deze directory te zien.
Op deze manier kan ik niet 2 gebruikers aan een gezamelijke map laten werken. Aangezien ze allebei in hun eigen localUser directory terecht komen. Hoe los ik dit op.
Oplossing 2: isolating users uitzetten, werkt verder prima, maar de ftp'ers kunnen wel zien welke andere sites ik ook draai.
Situatie:
Ik draai op mijn server een paar websites voor andere mensen.
Voor elke site heb ik ftp toegang nodig.
Voor sommige sites zijn er meerdere mensen binnen 1 site met ftp toegang.
Ik wil de gebruikers graag isoleren in hun root.
Wat gaat er niet goed.
Om gebruikers te isoleren moet je onder de ftproot een directory aanmaken LocalUser\username. Op het moment dat een gebruiker inlogt krijgt hij alleen deze directory te zien.
Op deze manier kan ik niet 2 gebruikers aan een gezamelijke map laten werken. Aangezien ze allebei in hun eigen localUser directory terecht komen. Hoe los ik dit op.
Oplossing 2: isolating users uitzetten, werkt verder prima, maar de ftp'ers kunnen wel zien welke andere sites ik ook draai.