Toon posts:

ADSL aansluitproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort ADSL van Demon de 8MBit/1MBit variant, maar het aansluiten wil nog niet echt lukken. Zonder splitter lukt het wel, maar met niet. Dit komt doordat de kleurcodes van de hoofdtelefoonlijn niet overeenkomen met de kleurcodes die in stekkerbox zitten waaruit een kabel naar de splitter gaat, zie onderstaand tekeningetje

http://members.home.nl/phantomofhumanity/Kleurcodes.jpg

Uit de hoofdtelefoonlijn komen draden met de volgende kleurcodes:

1*Oranje
1*Blauw
1*Wit
1*Rood
1*Massa

Ik weet niet welke kleur draad van de hoofdtelefoonlijn overeenkomt met de kleur van de draden in de stekkerbox waar de splitter op aangesloten wordt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:38
als het goed is, zijn Rood en Blauw (kleuren kunnen soms verschillen) alleen belangrijk, deze zitten volgens mij op de middelste 2 aders van het stekkertje volgorde weet ik ff niet meer, kzal et zo ff opgooglen.

[ Voor 34% gewijzigd door drienties op 26-10-2003 21:13 ]

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:39
Volgens mij met je altijd blauw en rood hebben? en die moeten in het midden zitten.
de rest heb je in princiepe niet nodig

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Topicstarter
Maar rood en blauw alleen zijn toch niet genoeg voor ADSL ? Of heb ik dat fout ?

• drienties
zit ok nog een kabeltje bij voor een extra bel ofzo, heb een keer van een natuurkunde leraar gehoord.
maar je hebt in ieder geval alleen rood en blauw nodig
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 21:14:
Maar rood en blauw alleen zijn toch niet genoeg voor ADSL ? Of heb ik dat fout ?
ik heb hier ook een kabel met alleen rood en blauw lopen, ADSL werkt perfect op volle snelheid, geen problemen gehad

[ Voor 51% gewijzigd door drienties op 26-10-2003 21:16 ]

• messi
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 21:14:
Jawel, dat zijn de data lijnen. Hier zit het ook met alleen rood en blauw

edit:
Aarrg weer te laat :P

[ Voor 8% gewijzigd door messi op 26-10-2003 21:17 ]

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 23:07
Rood en blauw worden altijd gebruikt voor de 1e lijn. Als je eventueel een 2e telefoonlijn hebt komt deze op de andere kleuren te zitten. Als je maar 1 lijn hebt hoef je dus alleen maar de blauwe en de rode aan te sluiten, dit is voldoende voor DSL.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
je moet ook niet die hoofdtelefoonleiding hebben.......
je moet de draad die UIT het KPN kastje komt pakken (rood en blauw dus) en niet de draad die erIN gaat!

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Nou de splitter blijkt kaduk te zijn, het DSL-lampje gaan branden op de modem als ik de splitter er tussenuithaal. Zijn deze splitters duur, want anders haal ik wel een nieuwe of kan ik gewoon Demon bellen dat ze een nieuwe opsturen ?

Bedankt voor jullie hulp

• messi
11 euro ofzo
kun je halen bij de primafoon of de betere computerzaak ;)

[ Voor 26% gewijzigd door messi op 26-10-2003 21:21 ]

• drienties
kan em ook opsturen, heb ik ook meegemaakt bij mensen. opgestuurt en kreeg gratis een nieuwe, was wel bij KPN, Demon weet ik niet

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 26 October 2003 @ 21:18:
je moet ook niet die hoofdtelefoonleiding hebben.......
je moet de draad die UIT het KPN kastje komt pakken (rood en blauw dus) en niet de draad die erIN gaat!
Ik heb het iemand gevraagd en die zei dat de splitter voor het kastje moet en Primafoon zei precies hetzelfde. Maar bij mij thuis komen uit dit kastje twee lijnen, 1 gaat naar de slaapkamer en 1 gaat naar de woonkamer. Maar we hebben maar 1 lijn, we hebben dit thuis zodat als er telefoon is, op de slaapkamer dit ook is te horen.

Anders monteer ik het zo weer terug.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 21:25:
[...]

Ik heb het iemand gevraagd en die zei dat de splitter voor het kastje moet en Primafoon zei precies hetzelfde. Maar bij mij thuis komen uit dit kastje twee lijnen, 1 gaat naar de slaapkamer en 1 gaat naar de woonkamer. Maar we hebben maar 1 lijn, we hebben dit thuis zodat als er telefoon is, op de slaapkamer dit ook is te horen.

Anders monteer ik het zo weer terug.
andere kastje...

waar jij het over hebt is een telefooncentrale (meerdere toestellen op 1 telefoonnummer)

er zit een kastje van KPN in je meterkast,
bij mij staat er IS/RA Aansluit kast op :P

daar moet ie meteen achter

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik monteer hem achter dit kastje..het is meer een soort splitter dan een telefooncentrale.

Iedereen bedankt voor de hulp

• messi
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 21:36:
Ok ik monteer hem achter dit kastje..het is meer een soort splitter dan een telefooncentrale.

Iedereen bedankt voor de hulp
De splitter moet voor alle telefoon aansluitingen.

dus als de lijn in dat kastje binnenkomt en daar meteen word gesplit, zul je dat moeten veranderen (heb ik ook moeten doen)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zet de splitter na het kastje erop, en vanuit de splitter gaat de lijn naar een verdeeldoos, en van hieruit gaan dan de 2 telefoonlijnen. En de DSL-aansluiting gaat dan gewoon vanuit de splitter die bij het doe het zelf pakket is meegeleverd.

Ik zal morgen wel ff een nieuwe splitter gaan halen.
Pagina: 1