nieuws: 'Begrenzing in Doom 3 voor gelijke kansen spelers'
Er wordt gelinkt naar een Duitse site (Heise.de), terwijl de uitspraak van Carmack helemaal niet specifiek in dat blad is gedaan. De originele bron is namelijk: IGN.COM waarin die toelichting staat.
http://pc.ign.com/articles/456/456054p1.html?fromint=1
Daarnaast is de vertaling vreemd en slordig:
(daarvoor is lijkt me die 'limit' omdat bv bij 80fps toch alleen maar onnodig aan het renderen zou zijn)
"The game tic simulation, including player movement, runs at 60hz, so if it rendered any faster, it would just be rendering identical frames. A fixed tic rate removes issues like Quake 3 had, where some jumps could only be made at certain framerates. In Doom, the same player inputs will produce the same motions, no matter what the framerate is."
Tegen "cheaten" dus...
Controleer graag de submits wat beter en ga wat nauwkeuriger te werk ! En waarom zo kort? Waarom niet nog even wat toevoegen van: Doom 3 staat geplanned voor het begin van 2004. of iets dergelijks...Ik vind nou niet dat dit artikel op deze manie gamenieuws van kwaliteit is, kan beter.
Er wordt gelinkt naar een Duitse site (Heise.de), terwijl de uitspraak van Carmack helemaal niet specifiek in dat blad is gedaan. De originele bron is namelijk: IGN.COM waarin die toelichting staat.
http://pc.ign.com/articles/456/456054p1.html?fromint=1
Daarnaast is de vertaling vreemd en slordig:
Wil beperken? Gewoon: heeft verklaard (...) beperkt tot 60 fps.Doom heeft verklaard dat hij bij Doom 3 de refresh rate van het beeldscherm wil beperken tot maximaal zestig frames per seconden, zo lezen we op Heise Online.
Er voor zorgen dat er juist meer beelden berekend worden? Vage zin, en slaat geen hout. Het moet waarschijnlijk zijn: niet meer dan een keer berekenen.begrenzing van de snelheid in de rendering engine van het spel zou ervoor moeten zorgen dat snellere pc's de beelden meer dan een keer berekenen.
(daarvoor is lijkt me die 'limit' omdat bv bij 80fps toch alleen maar onnodig aan het renderen zou zijn)
"Gelijke kansen" waarmee? Ook weer zoiets vaags, waarom niet gewoon, zoals als in het origineel stond:begrenzing wil de programmeur bereiken dat mensen met verschillende soorten hardware toch gelijke kansen hebben in het spel"
"The game tic simulation, including player movement, runs at 60hz, so if it rendered any faster, it would just be rendering identical frames. A fixed tic rate removes issues like Quake 3 had, where some jumps could only be made at certain framerates. In Doom, the same player inputs will produce the same motions, no matter what the framerate is."
Tegen "cheaten" dus...
Controleer graag de submits wat beter en ga wat nauwkeuriger te werk ! En waarom zo kort? Waarom niet nog even wat toevoegen van: Doom 3 staat geplanned voor het begin van 2004. of iets dergelijks...Ik vind nou niet dat dit artikel op deze manie gamenieuws van kwaliteit is, kan beter.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 20:47 ]