Isa 2000 sp1 wil niet smtp outbound

Pagina: 1
Acties:

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 19:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
We zijn al dit hele weekend bezig om op de school waar ik stage loop de ip's om te zetten (ivm tekort in huidige reeks). In de oude situatie werd gebruik gemaakt van de reeks van kennisnet, nu wordt er gebruik gemaakt van de private 10.0.0.0 reeks.

Nu is het omzetten volledig gelukt, ook de ISA server is bijna tot tevredenheid omgeconfigureerd zodat deze nu naast proxyen, ook route.
Ook mail die de mailserver van een mailrelay bij kennisnet ontvangt komt binnen. Echter kunnen wij geen mail versturen naar deze tevens smarthost.

Dns werkt gewoon op de mailserver die niet in een DMZ hangt, maar gewoon in het netwerk van de school. Ook is de mailserver geconfigureerd als SecureNat client (dus default gateway naar ISA).

Probleem is alleen dat ik via telnet smtp.kennisnet.nl 25 op de mailserver van ons, niet de smarthost van kennisnet kan bereiken. (Resolven van smtp.kennisnet.nl werkt wel)

Vreemdgenoeg werkt telnet smtp.kennisnet.nl 25 wel op de ISA server.

Toch is nagenoeg alles opengezet voor servers (zodat ik het later 1 voor 1 kan dichtzetten, zodat ik weet wanneer het niet meer werkt). Ik heb een client set gemaakt voor servers (waar het ip van de mail ook in staat) en deze rechten gegeven voor alle protocollen en filters. Ook staat IP routing gewoon aan.

telnet imap.kennisnet.nl 143 werkt trouwens ook niet op secureNat clients. Het is llijkt dus een routing probleem. Terwijl de dns vreemdgenoeg wel gewoon werkt van kennisnet.

Internet werkt op alle computers omdat de ISA aanklopt bij de proxy van kennisnet.

Wie weet hoe ik dit mailprobleem kan verhelpen? Want ik krijg waarschijnlijk morgen 1200 leerlingen op mijn dak omdat zij geen mail kunnen versturen...

Verwijderd

Mja, dat het op je server zelf wel werkt, duidt op een probleem in je protocol-filters. Je ISA server zelf werkt alleen met de Packet Filter rules.
Je zult het denk ik toch moeten zoeken in je outbound-restricties. Zet alles eens open, en kijk of het dan wél werkt.

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 19:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
zou goed kunnen. Ik heb voor de servers al alle protocollen open staan, maar denk ik dat het ligt aan de standaard protocol definitie van smtp. Die staat op local port 25 ipv dat remote port op 25 staat. Lokal zou any moeten zijn.

Zal morgen wel even kijken of dat het is.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
PenguinPower schreef op 26 October 2003 @ 22:42:
zou goed kunnen. Ik heb voor de servers al alle protocollen open staan, maar denk ik dat het ligt aan de standaard protocol definitie van smtp. Die staat op local port 25 ipv dat remote port op 25 staat. Lokal zou any moeten zijn.

Zal morgen wel even kijken of dat het is.
als jij niks hebt veranderd aan die protocol definities staat het wel goed, out of the box kan je namelijk (mits je jezelf niet hebt uitgesloten!) gewoon vanachter welke securenat client een connectie maken met een smtp server

je moet alleen bij protocol definitions wel smtp aan hebben staan, (maar dat had je geloof ik wel)

trek gewoon eens even alle rechten eraf, en geef iedereen gewoon overal toegang toe, dan zou het zondermeer moeten werken

A wise man's life is based around fuck you