Alternatief voor Pinnacle Studio 8 software?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55191

Topicstarter
Ik heb een Pinnacle Studio Deluxe, maar de software (Studio 8 ) is echt enorm irritant, de audio loopt vaak niet sync met het beeld. Ik heb het forum op Pinnacle al doorgespit en er is nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem.

Bestaat er software die WEL correct werkt en gebruik kan maken van deze hardware (Pinnacle)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87752

Vind je het niet een beetje omslachtig een heel nieuw (waarschijnlijk duur) software pakket te kopen terwijl dit probleem misschien wel gewoon op te lossen is?
Heb je het al geprobeerd bij Pinnacle zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat zeg ik net. Dit probleem is bekend bij Pinnacle en totdusver zijn er meerdere mensen die niks anders kunnen doen dan afwachten op een fix in de toekomst.

Vandaar wil ik graag weten of er andere capturesoftware bestaat die Pinnacle hardware ondersteunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 16:23
Pinnacle Edition werkt ook samen met de Studio hardware, dus ik zou zeggen, probeer Edition eens...
Waarschijnlijk zou je met Adobe Premiere ook wel aan de slag kunnen, alleen zijn beide pakketten wel een stukkie uitgebreider dan Studio 8.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
probeer anders de gratis versie van windows

te downloaden van microsoft.com/windowsxp/moviemaker

is versie 2 en er zijn een hoop site die dit proggie beter vinden als dan die jij gebruikt.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanx, ga het 's proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
smashnl schreef op 26 October 2003 @ 20:31:
probeer anders de gratis versie van windows

te downloaden van microsoft.com/windowsxp/moviemaker

is versie 2 en er zijn een hoop site die dit proggie beter vinden als dan die jij gebruikt.
Helaas, is alleen voor XP

en

Adobe Premiere kan niet capturen met deze kaart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

Anoniem: 55191 schreef op 26 October 2003 @ 20:59:
[...]

Helaas, is alleen voor XP

en

Adobe Premiere kan niet capturen met deze kaart :(
Ik lade de fragmenten altijd in met de Pinnacle software en monteerde vervolgens met Adobe Premiere. Ging perfect. Uitladen deed ik ook met Premiere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar dat is monteren. Ik heb het puur over het capturen van VHS naar de analoge box van de Pinnacle hardware. De gecapturede AVI (DV) loopt niet sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-07 15:23
Daar heb ik nou ook last van, maakt niet uit welke software je gebruikt om te capturen.
Heeft dit probleem niet te maken met het feit dat je de kaart weer apart op je geluidskaart moet aansluiten? Dat idee heb ik namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:19

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Anoniem: 55191 schreef op 27 October 2003 @ 09:30:
Ja, maar dat is monteren. Ik heb het puur over het capturen van VHS naar de analoge box van de Pinnacle hardware. De gecapturede AVI (DV) loopt niet sync.
Als het via een DV-verbinding gaat, zou je ook eens het programma DVIO kunnen proberen. Als het daarmee nog niet sync loopt, zit er iets fout bij je hardware. Hier kan je het downloaden.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MGI videowave misschien een oplossing.
Is een minder gebruikt pakket maar daar kun je ook hele leuke dingen mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pm31 schreef op 27 October 2003 @ 09:33:
Daar heb ik nou ook last van, maakt niet uit welke software je gebruikt om te capturen.
Heeft dit probleem niet te maken met het feit dat je de kaart weer apart op je geluidskaart moet aansluiten? Dat idee heb ik namelijk.
Nee, het vreemde is dat wanneer ik dingen capture van TV er niets aan de hand is, zodra ik hem op de VHS aansluit gebeurt het pas. :?

Op het forum van Pinnacle word dit probleem ook aangegeven, het heeft iets te maken met de lage output van VHS tapes. Heel vaag allemaal, want in het verleden heb ik perfecte caps gemaakt van m'n tapes (en nee, op de tape zelf loopt het allemaal wel sync ;) ).

Verder heb ik met DV helemaal geen problemen, alleen met gebruik van de analoge input.

Ik word hier zo gek van, de enige oplossing is om hele korte rips te maken van max 4 minuten en dan deze aan elkaar te plakken later... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm31
Anoniem: 55191 schreef op 27 oktober 2003 @ 10:14:
[...]

Nee, het vreemde is dat wanneer ik dingen capture van TV er niets aan de hand is, zodra ik hem op de VHS aansluit gebeurt het pas. :?

Op het forum van Pinnacle word dit probleem ook aangegeven, het heeft iets te maken met de lage output van VHS tapes. Heel vaag allemaal, want in het verleden heb ik perfecte caps gemaakt van m'n tapes (en nee, op de tape zelf loopt het allemaal wel sync ;) ).

Verder heb ik met DV helemaal geen problemen, alleen met gebruik van de analoge input.

Ik word hier zo gek van, de enige oplossing is om hele korte rips te maken van max 4 minuten en dan deze aan elkaar te plakken later... :(
Ah op die manier, ik heb het zelfs af en toe als ik gewoon van de tv opneem. Eerst had ik een langzamere computer (p3, 450mhz) nu met mn nieuwe (amd2400) gaat het wel beter maar dan nog houd ik af en toe het probleem. Ik heb het ook weleens geprobeerd met een video opnemen, en ik heb wel gemerkt dat de video het geluid goed moet afspelen, want ik had nl. een wat oudere stereovideo en daarmee kreeg ik absoluut nooit het geluid en beeld sync. Heb je weleens powervcr geprobeerd? ik zelf krijg daar wel betere resultaten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe vreemd het ook klinkt; ik heb zojuist de audio uitgang van de VCR gebruikt ipv die van de TV, en nu heb ik wel sync... :?

Ik ga het nog een paar keer proberen, echt weird dit allemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm31
hee maar dat is iig wel beter! hoop voor je dat het blijft werken!
Pagina: 1