Dell Latitude C640 prob.

Pagina: 1
Acties:

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Dell Latitude C640 van aan vriend voor me staan en ik wil de boot volgorde veranderen, nu kan dat niet als ik het Admin wachtwoord niet heb. Een van de manieren om het op te lossen is de bios te updaten als er WinXP op staat. maar nu komt het.. Ik heb de laatste versie van de bios erop staan. Nu heb ik contact opgenomen met Dell, maar die willen niet los laten hoe ik het op moet lossem. Nu kan ik haast niet geloven dat er niet een manier is om het op te lossen...

Heb al aantal dingen bekeken.. Bios leeg laten lopen door de batterij er uit te halen, maar toen kwam ik tot de leuke verassing dat de passwords en dergelijken opgeslagen worden op de EEPROM en dat dus ook niet zal lukken. nu kan ik de EEPROM-chip wel afsolderen en een lege erop zetten maar dat vind ik persoonlijk niet echt mega.

Zijn er nog andere manieren?

e-mail: bart@thijma.nl

Mvg

Bart

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die vriend van je ff bellen en vragen naar zijn admin wachtwoord...
Uitleggen waarom je het nodig hebt, en dan zou het mijns inziens moeten lukken toch?!?

Edit:
Dit klinkt een beetje als een niet helemaal door de beugel kunnend geheel...

Edit 2:Mocht het nou gewoon om een BIOS wachtwoord gaan dat Dell er op heeft gezet (kan het me niet voorstellen), moet je hem maar opsturen naar Dell, moeten zij het aanpassen voor je...
Kan me trouwens niet voorstellen waarom Dell dat er op zet...
Heb meerdere machines in handen gehad van Dell, allemaal zonder wachtwoord fabrieksaf...
Maar goed, je kan het laatste BIOS natuurlijk ook gewoon er nog een keer overheen flashen lijkt me...

[ Voor 74% gewijzigd door Brede P op 26-10-2003 20:20 ]

• sknnr.nl

sknnr.nl

Set Back & Relax

Topicstarter
Wish it was that simple..

het is een password wat er door DELL opgezet is om te voorkomen dat mensen in de BIOS gaan klote... dus password is er niet door die vriend van me opzet... die weet ook nieteens hoe hij in de bios moet komen laat staan password erop zetten..

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Dell zet geen password op de bios... alleen klanten doen dat. Er is een master password (afhankelijk van de service tag) die het password kan verwijderen, maar alleen de eigenaar kan daar om vragen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Inderdaad Device Manager, dat bedoelde ik dus met een niet helemaal door de beugel kunnend verhaal...

• sknnr.nl

sknnr.nl

Set Back & Relax

Topicstarter
Snap ik, en dat hebben we geprobeerd maar zoals ik al zei, Dell will niet loslaten wat dat password is..

Wat ik overigens niet snap is dat ik niet gewoon de Boot volgorden niet kan veranderen,.. i mean... z'n grote ingreep is het niet...

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
Zorg dat je aan kunt tonen dat die vriend van je rechtmatige eigenaar is van de laptop.

Mocht hij niet in het systeem van Dell als rechtmatige eigenaar geregistreerd staan, kun je bij dell een formulier opvragen waarmee de rechtmatige eigenaar de laptop overdraagt aan de nieuwe.

*cereal is blij dat z'n Dell Inspiron 8100 password protected is en dat niemand zonder mijn uitdrukkelijke toestemming dat wachtwoord kan wijzigen/verwijderen.

Zelfs Dell zelf niet..

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:18
Mij lijkt het dat dell er geen password in zet want je koopt een pc en moet dus ook toegang mogen hebben tot het bios gedeeltje (waar je tog al winig kan verklooen bij een dell)

Mijn dell heeft fabrieksaf ook geen password in bios (zowel desktop als laptop niet

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Maar, als je je bootvolgorde wil veranderen heb je dat master password niet nodig. Dat master password kraakt alleen het normale password, welke door de eigenaar erop is gezet. Dus.... vraag je vriend even om dat password.

De reden dat Dell dat password niet (zomaar) uit wil geven is dat Dell niet over de telefoon kan nagaan of jij wel een legitime beller bent, en niet de laptop hebt gestolen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Pagina: 1