Toon posts:

[SPARC] Netinstall Solaris 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een sparcstation 4 die ik wil voorzien van een nieuwe Solaris installatie vanaf een linux install server. Ik ben begonnen met Solaris 8 8 en deze howto: http://sun.lowlife.org/5.html
De howto is voor freebsd, maar met wat aanpassingen is het gelukt om hetzelfde met Linux voor elkaar te krijgen. Enige probleem was mijn solaris 8 versie, want de cd's zijn brak :( Solaris 8 is niet meer gratis te downloaden, dus dan maar over naar Solaris 9, wat toch al het uiteindelijk doel was.

Ik heb geprobeerd dezelfde howto op solaris 9 toe te passen, maar Sun heeft een leuk geintje uitgehaald en de miniroot die nodig is voor een netinstall op een aparte slice geplaatst. Als ik de cd of iso onder Linux mount dan zie ik de volgende symlink:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
pwd 
/mnt/Solaris_9/Tools

ls -all
total 96
drwxr-xr-x    2 root     daemon       2048 Nov  6  2002 .
drwxr-xr-x    7 root     root         2048 Nov  6  2002 ..
lrwxrwxrwx    1 root     bin            11 Nov  6  2002 Boot -> ../../../s1

Ik moet dus die andere slice (s1) zien te mounten, maar ik heb niet kunnen uitvinden hoe ik dit doe. Ik heb de manpage van mount al grondig doorzocht en wat geexperimenteerd met het ufs filetype. Die slice s1 zou een ufs volume moeten zijn.

Wie weet hoe ik die s1 slice mount? Mijn dank is groot.

offtopic:
Nog een offtopic vraag die eigenlijk niet in NOS hoort, maar ik denk toch dat hier de meeste SPARC bezitters van GoT langs komen.

Ik heb hier nu een sparcstation 4 110 Mhz en een sparcstation 5 70 Mhz. Als ik het goed heb hebben beide machines dezelfde type processor. Nu gaat een van beide machines binnenkort weg en ik houd zelf graag de sparcstation 5. Alleen heeft deze de langzaamste processor van de twee. Kan ik de processor van de sparcstation 4 omzetten in de sparcstation 5? En omgekeert?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 20:17 ]

Verwijderd

/me kent het probleem.
Ik heb geprobeerd om onder Linux die cd te mounten, dat lukte niet.
Ik heb geprobeerd om onder Solaris x86 (in vmware onder win2k) die cd te mounten, dat lukte niet. (Solaris stuurt een commando naar de virtueele cdromdrive die vmware niet snapt.)
Ik heb een Ultra10 gekocht, problem solved.
Je zou een scsi cdromdrive kunnen gebruiken. Of een solaris sparc machine gebruiken als install server.

Als ik het goed heb zijn die MicroSPARC cpu's niet te verwisselen. (ze zitten vast.)
offtopic:
voeg me ff toe met ICQ ofzo

[update]
Misschien interessant om te weten, ik heb sinds vandaag een externe scsi cdromdrive aan m'n ss4 hangen.
[/update]
kent parse/react nog steeds geen update tags? |:( of doe ik iets fout?

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Ik heb geprobeerd om onder Solaris x86 (in vmware onder win2k) die cd te mounten, dat lukte niet. (Solaris stuurt een commando naar de virtueele cdromdrive die vmware niet snapt.) [\quote]
Hmm, jammer, dat was mijn plan B, maar goed scheelt mij weer een hoop testen. Zat er ook nog aan te denken of freebsd het wel kan gezien freebsd zelf ook een ufs filesysteem gebruikt, toch?
Je zou een scsi cdromdrive kunnen gebruiken.
Zou kunnen, maar werkt elke scsi cdrom speler of moet die dan 512 bytes blockmode ondersteunen?
Of een solaris sparc machine gebruiken als install server.
Ik heb nu alleen een solaris 8 install op een 1 GB disk en daar heb ik geen ruimte meer op om een install server te maken.
Als ik het goed heb zijn die MicroSPARC cpu's niet te verwisselen. (ze zitten vast.)
Hmm, dat wordt dan een dillemma of ik de langzame ss5 of de snelle ss4 weggeef.
offtopic:
voeg me ff toe met ICQ ofzo

Doe ik vanavond.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 10:36 ]