Welke DVD-speler? Ook geschikt voor audio...

Pagina: 1
Acties:

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben van plan om over twee weken een nieuwe DVD-speler te kopen. Het budget ligt voorlopig op maximaal 200 euro.

De bedoeling is om deze DVD-speler uiteindelijk ook te gaan gebruiken met andere (nog aan te schaffen) componenten. Het is dus belangrijk dat ie ook goed cd's kan afspelen.

Vraag is waar ik op moet letten bij de aanschaf van een dergelijke speler. Is het bovendien ook voordeliger i.p.v. uiteindelijk een losse cd-speler aan te schaffen?

Tips voor bepaalde modellen/merken zijn uiteraard ook welkom :)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

megaleo

Special member

Gewoon een bekend merk dvd-speler kopen. En dan zou ik er opletten of ie alle soorten dvd's kan afspelen en mp3. En of ie een digitale optische en coaxiale uitgang heeft.
Dan kun je hem ook prima als cd-speler gebruiken. Dat is geen enkel probleem natuurlijk. Dat denk ik er dus over. En ik zou gaan voor de Denon DVD-900. :P
Is trouwens wel iets meer als €200,00. Detail ;) . Er zijn nog zat andere goede merken te vinden.

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 09:46

Altaphista

1. check manual, 2. ask

moet ie ook SuperAudio CD's kunnen afspelen?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Verwijderd

Het ligt natuurlijk helemaal aan je standaard die je hebt. Kijk ben je iemand die altijd cd-spelers hebt gehad van minimaal 1000 euro en heb je audio apparatuur staan van 5000 euro dan ben je niet zo snel tevreden met een dvd speler als cd speler, maar ben je net als het merendeel van de mensen op dit forum (inclusief mij) dan is een dvd speler echt genoeg aan een dvd speler als cd-speler.

Je had nog de vraag of het voordeliger is om later een cd-speler te kopen. Ik denk dat je dan echt wel erg duur uit bent, omdat de goedkopere merken (pioneer, philips e.d.) eigenlijk alleen maar dvd-spelers maken, dus er zijn eigenlijk alleen nog maar cd-spelers van echt dure merken zoals arcam e.d., maar dan heb je ook echt een topklasse cd-speler

Een dvd speler die goed muziek kan cd´s kan afspelen is wel te vinden. Ik heb zelf al een tijdje een pioneer dv-535 en ik vind dat wel een goede speler. De dv-454 is volgens mij ook wel een goede. ook de dvd spelers van phi+lips zijn goed.

Wat je wel kan doen is 2e hands een cd-speler kopen erbij. Dan kan je voor een iets goedkopere dvd-speler gaan en dan een goede 2e hands cd-speler erbij kopen. Je bent dan denk ik wel wat duurder uit dan 200 euro maar je heb t dan wel een beter geluid (maar dat is natuurlijk maar wat je gewend bent)

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wat voor audio en beeld een hele goede is is de Panasonic s75 en die is heel erg mooi geprijst. Volgens de Duitse Audiobladen althans is hij zowel met beeld als geluid vrijwel de beste uit zijn prijsklasse.

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-01 23:35

Draven

It wasn't me

Sony DVP NS-333

Mooi spelertje, snel, en speelt alles af.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Pagina: 1