Toon posts:

hoe deze kaart weer aan de gang krijgen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een gainward gf4 ti4200 128mb die het nie meer doet nouja hij geeft nogal strepen en verkeerde kleuren waar.
ik heb hem ooit geinstalleerd in een pc en toen is er waarschijnlijk iets opgevallen nu doet hij het niet goed meer en de garantie is weg wat nu!8)7 8)7
het is stom maar kan hier nog iets aan gedaan worden??????
hij moet lopen op een p4s8x

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 19:39:
ik heb een gainward gf4 ti4200 128mb die het nie meer doet nouja hij geeft nogal strepen en verkeerde kleuren waar.
ik heb hem ooit geinstalleerd in een pc en toen is er waarschijnlijk iets opgevallen nu doet hij het niet goed meer en de garantie is weg wat nu!8)7 8)7
het is stom maar kan hier nog iets aan gedaan worden??????
hij moet lopen op een p4s8x
Strepen en verkeerde kleuren in je beeld, worden vaak veroorzaakt door een(of meerdere :P) kapotte geheugen chips op de kaart; dit is helaas niet te verhelpen :|
als er iets van drinken oid op de kaart is gevallen kan het helpen om de kaart grondig te reinigen...
Maar ik vrees het ergste voor je Ti4200-tje...
btw welkom op het GoT ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Gabriel-LG op 26-10-2003 19:46 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verkeerde kleuren en strepen he....ha...gek...dat had ik eens ook, maar dan op een 440BX moederbord van 4 jaar oud, dus agp was toen versleten ( AGP 1.0 sleufjes konden toen nog verslijten )

Maar je hebt dus een P4S8X, ik ook :-)

Maar dat is een redelijk modern moederbord dus slijtage lijkt me niet. Zit de kaart nog goed in het AGP slot. Kan best dat hij wat los geraakt is. Efkes eruit halen, slot schoonblazen en er nieuw opzetten.

Schrijf of het gelukt is....

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
nou er is dus iets van ijzer of zo op gevallen wat ik nie goed had vast gemaakt !
8)7
maar die kan ik nie meer maken das heel erg Kl@ten!!! zo ik die nog bij de harense smid waar ik die heb gekocht nog kunnen laten maken of inruilen!! denk je hij is pas 2 maanden over de garantie heen!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem net er weer ingedaan maar hij geeft nu bijna geen strepen meer wat oneffen heden mar meer niet heb hem effe met knoppix laten werken maar ziet er bijna nix van !!
wat kan er dan nog aan gedaan worden of heb ik geluk gehad?
:? B0

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 20:02:
ik heb hem net er weer ingedaan maar hij geeft nu bijna geen strepen meer wat oneffen heden mar meer niet heb hem effe met knoppix laten werken maar ziet er bijna nix van !!
wat kan er dan nog aan gedaan worden of heb ik geluk gehad?
:? B0
Mmm, tja als hij weer beeld geeft...en ook aardig normaal beeld geeft. Zou ik hem gewoon blijven gebruiken.

Waarschijnlijk zoals ik al zijn, AGP slot probleempje, omdat er iets opviel ( ik mag raden, cpu koeler? ) was hij iets los uit het AGP slot gekomen......

Efkes eruit halen, schoonblazen en opnieuw insteken doet in zulke gevallen altijd wonderen.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 19:50:
nou er is dus iets van ijzer of zo op gevallen wat ik nie goed had vast gemaakt !
8)7
maar die kan ik nie meer maken das heel erg Kl@ten!!! zo ik die nog bij de harense smid waar ik die heb gekocht nog kunnen laten maken of inruilen!! denk je hij is pas 2 maanden over de garantie heen!
In dat geval is het misschien nuttig om de kaart te controleren op krassen e.d. en te kijken of er geen spoor is doorgegaan (chips gaan vaak niet stuk aan een mechanische klap; wel aan kortsluiting, maar ik weet niet of de PC toen aanstond).
Als je een (of meer) doorgelagen spoor vindt, is deze misschien te repareren (maar das wel priegelwerk B))

Verwijderd

Topicstarter
nou ik kan zo geen krassen zien maar hij deed het gister heel effe geod en toen nie meer nu heb er een 3dfx 4500 32mb in zitten die doet het wel! :/
maarja liever geforce 4 he maar ik kan bij een collega een geforce 4mx440 30 euro's kopen! is dit eengoede prijs voor zo'n kaart!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

In de pricewatch staat de mx440 ook voor 30€, dus als het een gebruikte kaart is, mag je zelf je conclusies trekken.......

pricewatch: Daytona GeForce 4 MX440 64MB

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 18:41:
nou ik kan zo geen krassen zien maar hij deed het gister heel effe geod en toen nie meer nu heb er een 3dfx 4500 32mb in zitten die doet het wel! :/
maarja liever geforce 4 he maar ik kan bij een collega een geforce 4mx440 30 euro's kopen! is dit eengoede prijs voor zo'n kaart!
Kun je ook nieuwe kopen tegen zulke prijzen. Ik raadt aan meer te sparen/uitgeven zodat je een Ti4200 in je systeem hebt.

Natuurlijk, hangt het af van je systeem.. een GF4 MX is ook best goed...

Verwijderd

Topicstarter
hee ja maar ik heb daar voor geen geld over want ik heb al 2 pc de ene is voor offices en internet de ander voor alleen games en de 3 pc is voor de verkoop!!

Verwijderd

Topicstarter
ja bedankt allemaal voor de goede raad en die ti4200 ja mooi kaartje maar ja geen geld voor he ik heb 3 en eentje waarvan die kaart van kapot is wil ik gaan verkopen he dus zoveel moet die nie kosten he
is trouwens een p4 2,4!!
Pagina: 1