Nikkel en Koper

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

Topicstarter
nou is het vrijwel bekend dat koper en alu niet samengaan, maar hoe zit dat met nikkel :?
ik ben totaal niet bekend in reacties tussen stoffen...ik kan namelijk momenteel alleen slangpilaren die vernikkeld zijn krijgen..rest is allemaal koper..
is dat veilig ? of moet ik ergens koperpilaren zoeken ?

(met zoeken niks gevonden..weet niet eens hoe ik dat moet zoeken :X)

Verwijderd

Nikkel en Koper: Niet zo erg als bij Koper en Aluminium maar ze kunnen wel met elkaar reageren (redox) Waarbij het nikkel zal 'verdwijnen'.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 19:41 ]

• Losha

Losha

Topicstarter
bah.. :(

Verwijderd

kan goed samen, nikkel word ook gebruik om munten te weerhouden van corrosie, dus het zou vele malen minder erg moeten zijn dan alu en koper. ik denk dat het best samen gaat

*pakt binas* waarom trouwens nikkel :? het geleid zeer slecht warmte (voor een metaal dan) zelfs in vergelijking met bijv. brons en messing, en stukken lastiger bewerkbaar.

warmetegeleidingsquotient:
koper 390 alu 237 brons 190 nikkel 90.9
hoger is beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 20:09 ]

• Losha

Losha

Topicstarter
SLANGPILAAR..de blokken en rad zijn gewoon koper..maar bij m'n broer gebruiken ze nikkel aansluitingen..en die kan ik gratis krijgen :)

[edit] warom zou de slangaansluiting warmte geleiden :? wordt je slang warm en schiet mischien los door uitzetting :S

[ Voor 33% gewijzigd door Losha op 26-10-2003 20:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 20:08:
kan goed samen, nikkel word ook gebruik om munten te weerhouden van corrosie, dus het zou vele malen minder erg moeten zijn dan alu en koper. ik denk dat het best samen gaat

*pakt binas* waarom trouwens nikkel :? het geleid zeer slecht warmte (voor een metaal dan) zelfs in vergelijking met bijv. brons en messing, en stukken lastiger bewerkbaar.

warmetegeleidingsquotient:
koper 390 alu 237 brons 190 nikkel 90.9
hoger is beter.
Hier is ook contact met water in het spel waarbij moet worden gekeken naar redoxreacties tussen gevormde ionen van koper en nikkel en het vaste nikkel en koper... Ookal zal Koper met Nikkel langzamer reageren dan Koper met Alluminium doet... Hij doet het wel.

• Losha

Losha

Topicstarter
daarom zei ik ook al "bah...:( "
dan ga ik wel bij de groothandel koper pilaren halen ...jammer..kost me weer geld ..heb ik al niet zoveel de laatste tijd..rad, reservoir, cpu, gpu en chip..allemaal aansluiten 10 koppelingen..bah bah bah..

maargoed dan weet ik dat :)

Verwijderd

ja, inderdaad, het reageerd wel. maar gaat het niet zo ongelovelijk langzaam dat je er niks van merkt ? je slangpilaren zijn bijvoorbeeld van messing, die zouden in principe ook moeten reageren, maar doen dit ook niet merk baar. Als het in 2 jaar merkbaar reageerd maakt het natuurlijk geen flikker uit.........lijkt mij ....... 8)

*ziet nu dat het bovenstaande geblaat nergens meer op slaat* je kunt het als slangpilaren iid beter niet bebruiken, dan bestaat er namelijk ook nog contact tussen de twee metalen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 20:23 ]

• Losha

Losha

Topicstarter
waarom zou messing groot met koper reageren :? messing en brons zijn notabene koperlegeringen ..toch ?

Verwijderd

ja, maar er zit ook andere prut in....... toch ? :P

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
of je stopt wat anti-corrosie spul in je water.
ben je meteen van al het gezeik af :)

TheS4ndm4n#1919

• Losha

Losha

Topicstarter
anti corrosie sowiesow :)
maar evengoed alles koper doen is meteen de bron van mogelijke problemen voorkomen :)
Pagina: 1