Terug van weggeweest in P&W heb ik een vraag voor jullie:
Ik probeer een website te maken waarbij mensen kunnen inloggen op 1 adres, maar daarna doorverwezen worden naar "hun" server. Je logt dus in op www.domein.nl en wordt vervolgens doorverwezen naar server1.domein.nl of server2.domein.nl.
Dit dacht ik te bereiken door de PHP sessions in de database op te slaan, hier ligt het probleem niet, dat werkt prima, het probleem is als ik inlog en doorverwezen wordt naar de andere server, mijn sessie plotsklaps verdwenen is.
Ik heb het sessie cookie al het domein .domein.nl gegeven (met punt, zonder punt, geen verschil):
De site in mn trusted sites bij IE6 gezet, MozillaFirebird ook geen verschil helaas.
Sessie-maak code:
Sessie controleer code:
Sidenote: Alles werkt prima als ik inlog en redirect op dezelfde server, maar inloggen op de ene en dan redirecten naar de andere wil niet, dan krijg ik weer het login scherm header("Location: login.php"); dus.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik probeer een website te maken waarbij mensen kunnen inloggen op 1 adres, maar daarna doorverwezen worden naar "hun" server. Je logt dus in op www.domein.nl en wordt vervolgens doorverwezen naar server1.domein.nl of server2.domein.nl.
Dit dacht ik te bereiken door de PHP sessions in de database op te slaan, hier ligt het probleem niet, dat werkt prima, het probleem is als ik inlog en doorverwezen wordt naar de andere server, mijn sessie plotsklaps verdwenen is.
Ik heb het sessie cookie al het domein .domein.nl gegeven (met punt, zonder punt, geen verschil):
PHP:
1
| session_set_cookie_params (0, '/', '.domein.nl'); |
De site in mn trusted sites bij IE6 gezet, MozillaFirebird ook geen verschil helaas.
Sessie-maak code:
PHP:
1
2
3
4
5
| session_start(); $_SESSION['userid'] = $row['userid']; $_SESSION['username'] = $row['username']; $_SESSION['ip'] = $REMOTE_ADDR; session_write_close(); <-- deze had ik erbij gezet toen het niet werkte |
Sessie controleer code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| session_start(); if(empty($_SESSION['userid']) || empty($_SESSION['username']) || empty($_SESSION['ip']) || $_SESSION['userid'] = 0 || $_SESSION['username'] = "" || $_SESSION['ip'] != $REMOTE_ADDR) { header("Location: login.php"); session_destroy(); exit(); } |
Sidenote: Alles werkt prima als ik inlog en redirect op dezelfde server, maar inloggen op de ene en dan redirecten naar de andere wil niet, dan krijg ik weer het login scherm header("Location: login.php"); dus.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
[ Voor 17% gewijzigd door Gerco op 26-10-2003 19:36 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!