Problemen met componeren muziek/harddiskrecording.

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Mijn vader houdt zich bezig met het componeren van muziek. Dit deed hij voorheen op zijn "ouderwetse" analoge apparatuur, maar sinds enige tijd op de computer. Hiervoor worden een CL Soundblaster Live! player 1024, een Shure microfoon en het programma Cakewalk Audio Pro gebruikt.

Er zijn alleen enkele zeer lastige problemen bij:

Als de reeds per microfoon opgenomen audio (zeg maar wav, niet midi dus) wordt afgespeeld, is er soms verloop in maat en in toonhoogte (vals dus). Dit is op willekeurige momenten tijdens het afspelen.
Zou dit hard- of software zijn?

Ook kan tijdens het opnemen van een 2e audiospoor (geen midi) het 1e spoor niet afgespeeld worden. Als er dus naast de zang gitaar opgenomen moet worden, hoor je de zang niet tijdens de opname.

Lastige problemen... Ik vraag me af of iemand eruit komt.
heb ik voor harddiskrecorging wel de juiste apparatuur/programmatuur?
Is een Guillemot Maxi Studio een betere keuze? Wie heeft hier ervaring mee?

Kortom: Wie kan me (en dus mijn vader) verder helpen?

bvhd

[edit]

Stel dat we de Guillemot aanschaffen, kan ik daarnaast ook nog bijn Live! player 1024 houden voor spelletjes of zal dit niet gaan?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Voor wat goede audiobewerking moet je geen Creative of Guillemot nemen, maar gewoon de Terratec EWS64 XXL kopen.

En ja, je kunt gewoon je SB Live 1024 ernaast houden; je moet wel ff uitvogelen hoe je die instellingen moet doen, maar het kan wel.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
't gaat prima met die sblive 1024. Ik ken Cakewalk niet zo, maar bij Cubase moet je eerst Multirecord aanzetten als je 2 of meer sporen simultaan wilt opnemen. Zoek daar maar eens naar dus, ik denk dat het in Cakewalk wel ongeveer hetzelfde heet.
En wat betreft het valse audio-spoor, is dat steeds op andere plaatsen, of elke keer op dezelfde plek dat het vals klinkt?

Greetz Exposure

You're so fucking special. I wish I was special.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Het is telkens op een andere plaats.