Toon posts:

Verwijderen ramsinks op 9800 pro

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tja, sorrie voor deze tweede topic maar aangezien er op men vorige een slotje zit moest ik wel een nieuwe beginnen :)

Ik was al van plan om een betere koeler te gebruiken dus had ik alvast de ZM80C-HP besteld... maar nu zit ik echter nog met een klein probleempje.
Ik heb dus een hercules kaart en daar zitten van die Ramsinks op... heeft er iemand enig idee hoe ik die veilig kan verwijderen? (ik ben er persies niet echt stout aan om daar meteen met een schroevedraaier tussen te wringen :? )

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Kaart in een zak doen en in de vriezer leggen. Dagje later het beestje eruit halen en men zegt dat je dan die dingen makkelijk kan verwijderen.

Ik heb het echter zelf nooit geprobeerd

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

volgens mij past die zalman cooler ook gewoon als je die heatsinks derop laat hoor..
maar euhmmm maybe met een fohn warm maken, zodat dat spul wat vloeibaarder word.. zo ist in ieder geval met cpu's :P

niks

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 18:28:
Tja, sorrie voor deze tweede topic maar aangezien er op men vorige een slotje zit moest ik wel een nieuwe beginnen :)

Ik was al van plan om een betere koeler te gebruiken dus had ik alvast de ZM80C-HP besteld... maar nu zit ik echter nog met een klein probleempje.
Ik heb dus een hercules kaart en daar zitten van die Ramsinks op... heeft er iemand enig idee hoe ik die veilig kan verwijderen? (ik ben er persies niet echt stout aan om daar meteen met een schroevedraaier tussen te wringen :? )
Het schijnt te helpen als je de kaart in een plasic zak doet en in de vriezerlegt dat ze los gaan.

Maar dit is al zo vaal langs geweest dat je dit ook wel in de search had kunnen vinden, en om een nieuw topic te openen omdat de andere dicht is gegaan word ook niet op prijs gesteld.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
in de vriezer zal wel werken, ander heb je indd nog de fohn, maar ik zou eerst de vriezer proberen, in een zakje doen en een tijdje late ligge

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op 26 October 2003 @ 18:39:
[...]

Het schijnt te helpen als je de kaart in een plasic zak doet en in de vriezerlegt dat ze los gaan.

Maar dit is al zo vaal langs geweest dat je dit ook wel in de search had kunnen vinden, en om een nieuw topic te openen omdat de andere dicht is gegaan word ook niet op prijs gesteld.
Andere topic was een compleet andere vraag, die beantwoord was (ook ivm 9800pro)... en wat betrefd die search, daar zal ik volgende keer rekening mee houden. ;)
Zal het in ieder geval eens proberen om hem in de vriezer te leggen. Thnx voor de hulp!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:44

Thandor

SilverStreak

Voordat je hem in de vriezer dumpt, zal ik hem eerst een poosje in de koelkast leggen.
De chips op die kaart kunnen niet echt goed tegen een grote temperatuur schommeling......(Volgens Computer Totaal en een paar forums e.d.)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

uhm ik zeg er nog eventjes bij dat het een ANTI-statisch zakje moet zijn, niet zomaar een plastic zakje anders kan je gedag zeggen tegen je kaartje :P

gewoon in een anti-statisch zakje leggen ==> koelkast (uurtje ofzo) ==> vriezer (nachtje) ==> Voorzichtig proberen heatsink eraf te halen en klaar

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 12:46

AcouSE

Swedish Chef

Over het verwijderen van gelijmde heatsinks is imho genoeg te vinden. Wil je aub de algemene faq nog eens doorkijken? En dan met name dit gedeelte: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.