Bios niet veranderbaar (2)

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Sorry van het vorige topic, ik moest weg en ik dacht ik typ het nog ff snel. Nu heb ik de inhoud aangepast dat het een tweaker waardig zou moeten zijn.

Ik zit dus met een Pentium 4 2,4 ghz (533fsb), moederboord: Intel D850EMV2, 512 RD-ram op 800mhz dual channel en ik heb ook nog een Asus Geforce 4 Ti 4600.

Ik wou mijn pc gaan overklocken maar door een reactie van een vriend die zei dat op mijn moederboord standaard geen overklock mogelijkheden heeft ben ik in het bios gaan kijken. Ik zag toen inderdaad dat, alle klokferquenties(proccessor en front side bus) allemaal vast stonden ik kon er met mijn pijltjes toetsen niet eens bij komen.
Nu mijn vraag kan ik deze beveiliging omzeilen?

Al vast bedankt voor deze vraag :)

[Updated spec's]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Helaas pindakaas, overklokken kun je met dat bord (net als met vrijwel alle andere Intel mobo's) wel vergeten.

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:23
Kan niet, P4 multiplier is gelockt, je kan denk ik wel de fsb veranderen, maar de vraag is hoe...

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Roflmao schreef op 26 October 2003 @ 18:29:
je kan denk ik wel de fsb veranderen, maar de vraag is hoe...
Ander mobo kopen (Asus, Abit of een Epox ofzo) waar dit wel mee kan.

Bij Intel mobo's kun je de FSB niet zelf instellen (uitzonderingen daargelaten) maar bij de D850EMV2 kan het in ieder geval niet.

Verwijderd

kun je niet met het programma CPUFSB overclocken ? daar heb ik al wel een aantal OEM mobo's mee overgeclockt

het programma staat denk ik wel in de t.net meuktracker of je kunt ook gewoon ff zoeken met google ofzo

• Gaming247
maar als ik een bijv een ASUS mobo koop met dezelfde chipset kan ik wel overklocken?
Is CPUFBS dit programma wat je bedoelt? http://www.podien.onlinehome.de/CPUFSB.HTM

[ Voor 34% gewijzigd door Gaming247 op 26-10-2003 19:26 ]

[Updated spec's]

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
kijk welk PLL chippie op je mobo zit. En kijk of ie tussen cpufsb zit.
Tis meestal een klein zilver kleurig rechthoekig chip naast de AGP poort.

dikzak

Verwijderd

Een mobo kopen met dezelfde chipset raad ik niet aan, omdat deze chipset niet bekend staat om zijn geweldige overclock capaciteiten, maar je zou bijvoorbeeld even wat reviews kunnen zoeken. Abit Epox enzovoorts zijn wel ok

Dat is inderdaad CpuFSB, je selecteerd gewoon je mobo en clocken maar. als je mobo er niet tussen staat moet je je pll opzoeken op je mobo en kijken of hij ertussen staat bij het lijstje.

• Gaming247
oke thx, ik dacht aan het zelfde mobo omdat ik anders mijn dure rd ram door de plee kan spoelen, waar ik weinig zin in heb

Weet iemand ook waar ik een handleiding kan vinden van CPUFSB? Want ik snap sommige dingen nog niet echt en ik wil zeker weten dat ik alles goed doe.

[ Voor 39% gewijzigd door Gaming247 op 26-10-2003 20:13 ]

[Updated spec's]

Verwijderd

o oh...ik had niet gezien dat je rd ram had. maar er zijn ook andere mobo's te krijgen voor rd ram, maar de beste manier om te kijken wat goed is, is door reviews te lezen. anadtech, thg, t.net, enz. er zijn heeeel veel review sites.

dat rd ram mag je anders ook wel aan mij geven :P dan verkoop ik het wel weer :+

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:36

w0w

Heb je niet toevallig ergens een instelling op 'auto' staan ipv 'manual'? Meestal (bijna altijd zelfs) kun je de fsb wel veranderen hoor! :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Gaming247, ook deze gaat dicht, en wel om de volgende redenen:

Voordat je een topic opent, wordt er vooronderzoek/zelf proberen verwacht. Je vraag over beveiliging omzeilen, en de handleiding van CPUFSB, is allemaal zo te vinden met wat zelf proberen, zoeken op google of hier binnen GoT, als de search weer functioneert, en de DOC faq lezen.

Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en
Nieuwe Moderatiepolicy DOC (24-10-2003) eens helemaal goed door, aangezien je met dit topic toch weer scheef gaat. Dan weet je wat er van de tweaker wordt verwacht, en van een topic dat je opent. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.