Toon posts:

DW plaatjes slepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met dreamweaver 4. Plaatjes die ik invoeg via > insert > image kan ik niet verplaatsen :'(. Je moet ze toch gewoon kunnen slepen ? Als ik ze probeer te verslepen, krijg ik een grijs rechthoekje onder mijn pijltje en er gebeurd vervolgens niets !
Ik ben wel een newbie wat DW betreft, maar ik kwam tot nu toe wel over achter maar dit krijg ik niet voor elkaar :o. Ik heb geprobeerd de search te gebruiken, maar die doet het op 1 of andere manier niet |:(. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Greetz Bertram

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Wat zegt de DW help hierover? En duik toch gewoon in de HTML als je een plaatje van plaats wil veranderen, wat zoals je het nu doet kom je toch waarschijnlijk op iets enorm ranzigs uit.

Skat! Skat! Skat!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Slepen werkt alleen met Frontpage, niet met Dreamweaver zover mij bekend is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Maak een layer zet het plaatje er in, en je kan schuiven.
Dreamweaver werkt niet zo als een word document opmaken.

PGEQRZEM

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 17:51:
Als ik ze probeer te verslepen, krijg ik een grijs rechthoekje onder mijn pijltje en er gebeurd vervolgens niets !
Dat grijze rechthoekje krijg je altijd te zien bij het verslepen. Drag & drop het vervolgens ergens anders in het bestand en hij wordt verplaatst.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Verwijderd

Topicstarter
MARTIJN_ schreef op 26 October 2003 @ 18:01:
Maak een layer zet het plaatje er in, en je kan schuiven.
Dreamweaver werkt niet zo als een word document opmaken.
Dat is precies wat ik doe, maar het werkt niet ... ik kan dan alleen maar uitlijnen :(

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Als hem kan uitlijnen, geef je toch gewoon z'n positie op en klaar is kroket, heb je niks moeten verslepen.

En gebruik dan een deftige HTML-editor en geen klik-en-sleep geval, want nu heb je amper invloed op je code.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
coubertin119 schreef op 26 October 2003 @ 18:25:
Als hem kan uitlijnen, geef je toch gewoon z'n positie op en klaar is kroket, heb je niks moeten verslepen.

En gebruik dan een deftige HTML-editor en geen klik-en-sleep geval, want nu heb je amper invloed op je code.
Nou, ik ben niet zo into html ... ik gebruik het liever niet teveel ;) en ik heb van iemand anders gehoord die ook DW gebruikt, dat het bij hem gewoon lukt :?

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 18:29:
[...]

Nou, ik ben niet zo into html ... ik gebruik het liever niet teveel ;) en ik heb van iemand anders gehoor die ook DW gebruikt, dat het gewoon lukt :?
Bij dreamweaver mx2004 lukt het gewoon,.
Maak een layer zet het plaatje er in selecteer (door op de rand te klikken) de layer zo dat er links boven een vierkant blokje komt, klik op het blokje en schuif.

PGEQRZEM

Verwijderd

Topicstarter
MARTIJN_ schreef op 26 October 2003 @ 18:35:
[...]

Bij dreamweaver mx2004 lukt het gewoon,.
Maak een layer zet het plaatje er in selecteer (door op de rand te klikken) de layer zo dat er links boven een vierkant blokje komt, klik op het blokje en schuif.
Dat gebeurd bij mij wel keurig bij een layer, maar bij een plaatje niet. En ik heb DW 4.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 18:37:
[...]

Dat gebeurd bij mij wel keurig bij een layer, maar bij een plaatje niet. En ik heb DW 4.
OW SHIT |:( |:( |:( Bingo ! Ik vat hem .... ik heb het voor elkaar gekregen !

Sorry voor de blunder :o

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 18:40 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

De blunder was wellicht dat je het plaatje probeerde te slepen ipv de layer te slepen. Dat is ook de reden dat wat basiskennis HTML je ook helpt als je met dreamweaver werkt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Basiskennis HTML is verplicht als je een site wil bouwen (vind ik).

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1