beamer en computer

Pagina: 1
Acties:

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hoi,

Sorry, maar ik heb geen tijd om in de search te kijken, maar ik heb op dit moment een groot probleem. Om vanavond 8 uur moeten we voor 650 man. Een video op de pc laten zien. We testen het net. En we komen er achter dat de video het wel op de pc het doet, maar op de beamer krijg ik een zwart vlak te zien. Iemand een idee wat het is??
Super bedankt al vast. Het os is windows xp

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Overlay.....

Je zal het beeld ALLEEN op de beamer moeten zetten; en dus het beeld op de pc uitschakelen.

Met mijn laptop kan dat door meerdere malen op Fn-F4 te rammen.

Je hebt mazzel btw dat de search niet echt lekker werkt, anders was ik mogelijk iets minder vlot met reageren geweest

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:41

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En anders kan het allicht ook nog veroorzaakt worden doordat de resolutie te hoog ingesteld staat.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Inderdaad, je zult in de instellingen van je beeld (bij NVidia NView, bij Ati Hydravision) je beamer op primaire monitor moeten instellen, en je monitor als secundair.

• Mister I
  • Niet online
Super bedankt voor snelle reacties. Is het niet mogelijk om alletwee beeld te krijgen, want dat werkt wat plezieriger vanavond
Anders proberen we mijn computer dat is geen laptop, maar dat is alleen uit noodzaak.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ja dat kan vaak wel, nogmaals op fn+ f4 drukken

• WFvN
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mister I schreef op 26 October 2003 @ 17:47:
Super bedankt voor snelle reacties. Is het niet mogelijk om alletwee beeld te krijgen, want dat werkt wat plezieriger vanavond
Anders proberen we mijn computer dat is geen laptop, maar dat is alleen uit noodzaak.
Wat voor videokaart heb je?
Wat voor computer werk je op? (laptop of normale pc? en indien laptop: welke?)

Geef dan eerst eens wat specs van je systeem

Met mijn Geforce2 zou het volgens de specificaties niet mogelijk zijn.

Laat TvTool daar nou anders over denken :+

TvTool kan namelijk WEL tegelijkertijd beeld op bijvoorbeeld TV en beeldscherm krijgen (dus ook film).
De resolutie op de monitor wordt dan buitengewoon brak en op een gruwelijk lage refreshrate waardoor je dus een 'heerlijk' onrustig beeld hebt, maar het werkt bij mij dus wel.

[ Voor 30% gewijzigd door WFvN op 26-10-2003 17:50 ]

• Mister I
  • Niet online
jevn schreef op 26 oktober 2003 @ 17:47:
ja dat kan vaak wel, nogmaals op fn+ f4 drukken
Laptop is onderweg naar mij toe. Ik ga het dalijk proberen. Weet niet of ik nog tijd heb om te reageren vandaag, maar dan horen jullie het morgen van mij

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

als noodoplossing zou je ook het gebruik van de overlay kunnen uitschakelen in windows mediaplayer.

• Mister I
  • Niet online
j-w schreef op 26 October 2003 @ 17:49:
als noodoplossing zou je ook het gebruik van de overlay kunnen uitschakelen in windows mediaplayer.
Weet je hoe dat moet?
Ik heb ff geen tijd om dat uit te zoeken
Super bedankt allemaal

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:59
Mister I schreef op 26 October 2003 @ 17:53:
[...]

Weet je hoe dat moet?
Sorry, we hebben geen tijd om in de search te zoeken ...

-

• Mister I
  • Niet online
WFvN schreef op 26 oktober 2003 @ 17:48:
[...]

Wat voor videokaart heb je?
Wat voor computer werk je op? (laptop of normale pc? en indien laptop: welke?)

Geef dan eerst eens wat specs van je systeem

Met mijn Geforce2 zou het volgens de specificaties niet mogelijk zijn.

Laat TvTool daar nou anders over denken :+

TvTool kan namelijk WEL tegelijkertijd beeld op bijvoorbeeld TV en beeldscherm krijgen (dus ook film).
De resolutie op de monitor wordt dan buitengewoon brak en op een gruwelijk lage refreshrate waardoor je dus een 'heerlijk' onrustig beeld hebt, maar het werkt bij mij dus wel.
Laptop is van iemand anders. Het enige wat ik weet is dat het een sony is van een paar maanden oud. Mijn systeem is een 2400+ met een AIW ati radeon 9800se, dus die moet dat wel lukken denk ik. Sorry dat ik niet meer weet. Het rare is dat hij alles doet alleen hij laat geen video beelden tegelijk op 2 pc's zien. Is dat te zwaar voor de videokaart dan of zo?

• Mister I
  • Niet online
Juicy schreef op 26 oktober 2003 @ 17:56:
[...]

Sorry, we hebben geen tijd om in de search te zoeken ...
En waar slaat dit op? We zitten gigantisch in de stress op het moment. Binnen een uur moet alles perfect werken. Snappie?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:59
Mister I schreef op 26 October 2003 @ 17:57:
[...]

En waar slaat dit op? We zitten gigantisch in de stress op het moment. Binnen een uur moet alles perfect werken. Snappie?
Dat snap ik, maar als je zoiets van te voren voorbereid dan heb je dit soort problemen niet.

Maar even ontopic ... Welke resolutie ondersteund deze beamer ? Misschien zit daar je probleem ?

-

• Mister I
  • Niet online
Juicy schreef op 26 October 2003 @ 17:59:
[...]

Dat snap ik, maar als je zoiets van te voren voorbereid dan heb je dit soort problemen niet.

Maar even ontopic ... Welke resolutie ondersteund deze beamer ? Misschien zit daar je probleem ?
Dit is grotendeels weken van te voren voorbereid. Maar je kan niet met alle dingen rekening houden. De beamer gaat op 1024x768 en het is een infocus lp770. Sorry dat ik zo uitval, maar je bent druk en gespannen op dit soort momenten.

Verwijderd

Probeer es bij Windows Media Player bij Extra - Opties en dan Prestaties de Videoversnelling in het midden te zetten.
Bij mij werkt het wel op tv en op de pc tegelijk.
suc6

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Mister I schreef op 26 October 2003 @ 17:57:
[...]

GoT != helpdesk om zo snel mogelijk antwoord te krijgen :)

trouwens, de search is niet meer onder ons atm :+

probeer eens goed met de resoluties te spelen, waarschijnlijk ligt daar het probleem

[ Voor 12% gewijzigd door G33rt op 26-10-2003 18:50 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Mister I schreef op 26 October 2003 @ 17:53:
[...]

Weet je hoe dat moet?
Super bedankt allemaal
even zoeken in de instellingen, ergens bij advanced.

is zo gevonden. kost 1 minuut tijd, en dan is je probleem wsl. opgelost

Ik heb hier een Zweedse Media Player, dus kan geen hele specifieke aanwijzingen geven.

[ Voor 10% gewijzigd door j-w op 26-10-2003 18:57 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Dat eerst zoeken moet weet Mister I wel, maar laten we (voor zover je wilt natuurlijk, plicht is er nooit :+ ) hem nog even proberen te helpen, anders ook zo lullig voor de (600?) gasten :P

Is het nu al gelukt? Laat het even weten of er nog zaken zijn die niet lukken :P

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 26-10-2003 19:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mister I
  • Niet online
F_J_K schreef op 26 October 2003 @ 19:49:
offtopic:
Dat eerst zoeken moet weet Mister I wel, maar laten we (voor zover je wilt natuurlijk, plicht is er nooit :+ ) hem nog even proberen te helpen, anders ook zo lullig voor de (600?) gasten :P

Is het nu al gelukt? Laat het even weten of er nog zaken zijn die niet lukken :P
Het lukte niet 1 2 3 met de laptop, dus mijn pc maar ff opgepikt. En alles werkte daarna prima. We hebben een geslaagde avond gehad. Ik zal van de week nog wel ff gaan uitzoeken wrom het bij die laptop niet werkte. Iig allemaal bedankt voor de reacties. Trouwens het waren 700 gasten ;). Het lag dus niet aan de resolutie want ik heb op 1280*1024 gedraaid. Hoger dan de beamer in theorie aan kan :p. Ik denk dat de videokaart het van de laptop het niet aan kon, om 2 monitoren aan te sturen. Tis maar een onboard paar mb kaartje

[ Voor 16% gewijzigd door Mister I op 27-10-2003 15:33 ]

Pagina: 1